اخبار داغ

واکنش یک نماینده مجلس به اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گو با دانا؛

موسوی لارگانی: چه مشکل اساسی پیش آمده که بحث رفراندوم را مطرح می کنید؟/ روحانی چون نتوانسته انجام وظیفه کند می گوید اختیارات رئیس جمهور کم است

موسوی لارگانی: چه مشکل اساسی پیش آمده که بحث رفراندوم را مطرح می کنید؟/ روحانی چون نتوانسته انجام وظیفه کند می گوید اختیارات رئیس جمهور کم است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اظهارات محمود واعظی مبنی بر برگزاری رفراندوم گفت: این گونه رفتارهای دولتمردان که در مقاطعی برخی مسائل مثل رفراندوم، موتور سواری زنان و ورود زنان به ورزشگاه و... را مطرح می کنند، برای فرار از پاسخگویی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گویی عنوان کرده بود که "رفراندوم موضوعی است که در قانون اساسی به صراحت بیان شده و مسئله منفی نیست؛ رفراندوم اگر چیز بدی بود در قانون اساسی نمی‌آمد".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین رابطه «ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان در مجلس به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: متاسفانه زمانی که دولت ها روی کار می آیند در دوره اول خود وقتی دولت را تحویل می گیرند، یک سری فعالیت هایی را انجام می دهند و بعضاً 4 سال اول را به انتقاد از دولت قبلی سپری می کنند و به نوعی می گویند این مشکلاتی که الآن وجود دارد حاصل بی تدبیری دولت قبل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه عنوان کرد: این دولت ها در دوره دوم خود که بر سر کار می آیند و با توجه به این که نتوانسته اند شعار ها و وعده های دوره قبلی خود را عملی کنند، مشکلات موجود را به مشکلاتی که دولت های قبل از خود بوجود آورده اند نسبت می دهند.

,

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اگر این دولت ها انتقاد کنند، ابتدا باید از عملکرد خودشان انتقاد کنند زیرا 4 سال حاکم بودند و دولت با جمیع امکانات در اختیارشان بوده است و بعضاً چون موفق نیستند فرار به جلو می کنند.

,

موسوری لارگانی با بیان این که 38 اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی فعالیت ها و وظایف رئیس جمهور را تشریح کرده است، گفت: آقای روحانی بعد از 40 سال که در پست های عالی مسئولیت داشته است و الآن هم حدود 6 سال است که در پست اولین جایگاه اجرایی کشور قرار دارد، چون نتوانسته است به وعده های خود عمل کند و مردم ناراضی اند، نباید این مسائل را مطرح کند.

,

وی با تاکید بر این که همه کسانی که به روحانی رای دادند اظهار ندامت و پشیمانی می کنند، بیان داشت: مردم چون با مشکلات جدی روبرو شده اند؛ صنعتگر، تولید کنند، کارگر و حتی دانشجو و هر گروهی را اگر نظر سنجی کنیم با عملکرد دولت مخالف است و از همین رو از رأیی که به روحانی داده اند اظهار پشیمانی می کنند.

,

اختیارات رئیس جمهور از دو قوه دیگر بیش تر است

, اختیارات رئیس جمهور از دو قوه دیگر بیش تر است,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: آقای روحانی چون نتوانسته است انجام وظیفه کند می گوید اختیارات رئیس جمهور کم است، اما در حقیقت دو قوه دیگر در قانون اساسی اختیاراتشان به اندازه رئیس جمهور نیست.

,

موسوی لارگانی تصریح کرد: در موارد دیگر وقتی که دولت روحانی ناکام بوده و نتوانسته است به وعده هایش عمل کند که الی ماشاالله هم به مردم وعده داده است، مثلا در بحث برجام وعده داده بود که اگر توافقنامه برجام امضاء شود مردم دیگر به یارانه احتیاج ندارند و آن قدر رفاه ایجاد خواهد شد که مردم دیگر بجای کمک گرفتن از دولت به دولت کمک خواهند کرد، اما دیدیم که سفره مردم هر روز کوچک و کوچک تر شد.

,

وی ادامه داد: در طول مدت دولت روحانی، افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی دوبرابر اضافه شدند و این بدان معناست که مردم از نظر معیشتی بیچاره شده اند.

,

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: بعد دولتمردان می آیند می گویند باید رفراندوم بگذاریم؛ رفراندوم برای چه بگذاریم؟ باید دید که بین دولت و مجلس اختلاف است که می گویند رفراندوم بگذاریم؟ دولتی ها باید شفاف صحبت کنند و باید بگویند که رفراندوم بر چه اساسی باید برگزار شود.

,

مردم دیگر فریب شعارهای پوپولیستی را نمی خورند

, مردم دیگر فریب شعارهای پوپولیستی را نمی خورند,

موسوی لارگانی اذعان داشت: آقای واعظی باید بگوید که چه کسی گفته است که رفراندوم بد است که او گفته رفراندوم اگر بد بود در قانون اساسی نمی آمد؛ از طرفی هم باید برای مردم روشن شود که مگر چه مشکل اساسی در کشور پیش آمده است که دولت بارها اعلام کرده است باید رفراندوم بگذاریم.

,

وی اشاره کرد: گاهی اوقات برای فریب اذهان عمومی بحث حضور زنان در ورزشگاه ها، یک روز موتور سواری زنان و ... را مطرح می کنند؛ آیا واقعاً درد این کشور موتور سواری زنان است؟ آیا اگر زنان به ورزشگاه بروند مشکلات کشور حل می شود؟ مشکلات چیز دیگر و جای دیگری است که دولت باید به دنبال آن بگردد.

,

موسوی لارگانی در پایان گفت: این رفتار دولتی ها همه اش فرار رو به جلو و شیره به سر مردم مالیدن است، مردم از نظر سیاسی دیدگاهشان چنان باز شده است که دیگر فریب شعارهای پوپولیستی و این حرکات این چنینی را نمی خورند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه