اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان خبر داد

پیش بینی ورود 70هزار زائر پاکستانی اربعین/ تنها 50 درصد زیرساخت زائرسرای امام رضا (ع) تکمیل است

پیش بینی ورود 70هزار زائر پاکستانی اربعین/ تنها 50 درصد زیرساخت زائرسرای امام رضا (ع) تکمیل است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی ورود بالغ بر 70 هزار زائر حسینی از کشور پاکستان به استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن مؤمنی مقدم در گفتگو با عصرهامون  گفت: سال گذشته در ایام اربعین حدود 64 هزار زائر از کشور پاکستان وارد سیستان و بلوچستان شد که پس از دریافت خدمات لازم در داخل استان به سمت کشور عراق عازم شدند.
 
وی افزود: بر اساس آمار و گزارشات موجود از ابتدای سال و در 4 ماهه نخست سال 98 میزان ورود زائران نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 15 درصد رشد داشته و با توجه به اینکه اربعین امسال شاهد درجه حرارت متعادل و هوای مناسبی هستیم و میزان امکانات و خدمات در داخل استان و کشور نیز بهبود یافته و افزایش چشمگیری داشته است پیش بینی می‌شود که در سال جاری میزبان بالغ بر 70 هزار نفر زائر از کشور پاکستان باشیم.
 
به گفته مؤمنی؛ اقدامات لازم برای میزبانی در خور شأن از این زائران صورت گرفته اما با توجه به اینکه زائر سرای امام رضا(ع) در شهرستان زاهدان به عنوان اصلی‌ترین محل برای تجمع و اسکان این زائران در شهر است در حال حاضر تنها 50درصد ظرفیت آن آماده استفاده است.
 
وی تأکید کرد: با توجه به حجم زیاد زائران، امکانات و خدمات زائرسرا به تنهایی جوابگو نیست و علیرغم اینکه در طول سال دستگاه‌های اجرایی هیچ اقدامی برای تکمیل زائرسرا انجام ندادند اما با اعتبارات اداره کل اوقاف تنها 50درصد مشکلات زیرساختی برطرف شده و برای میزبانی امسال نیز به طور کامل مهیا نیست و باید همچون سنوات گذشته از امکانات سایر نهادها برای اسکان استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه