اخبار داغ

عضو شورای شهر قزوین:

شورای ما سیاسی است و هم‌افزایی نداریم/ به‌دنبال شهرداری در تراز شهر تبریز بودیم/ آقای صفری در حد شهرداری قزوین نبود

شورای ما سیاسی است و هم‌افزایی نداریم/ به‌دنبال شهرداری در تراز شهر تبریز بودیم/ آقای صفری در حد شهرداری قزوین نبود
عضو شورای شهر قزوین گفت: اگر بپرسید که آیا آقای صفری در حد شهرداری قزوین بود؟ با قدرت می‌گویم خیر؛ اما مسئله این است که ما هیچ گزینه دیگری برای انتخاب در صحن نداشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حق شناس در گفت‌وگو با  شاخص، با بیان اینکه شهر قزوین شهر باسابقه و قدیمی است، اظهار کرد: شهرداری میدان کسب تجربه نیست و شهردار باید دارای تجربه‌های فراوان باشد تا از پتانسیل‌های مالی و اقتصادی شهرداری هزینه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: به طور قانونی وقتی شهردار استعفا می‌دهد، شهرداری حتی یک ساعت هم بدون شهردار نمی‌تواند اداره شود و باید یکی از کارمندان شهرداری باید به عنوان سرپرست یا شهردار انتخاب شود.

,

عضو شورای شهر قزوین گفت: ما در جلسه غیرعلنی شورا صحبت کردیم و درگیری زیادی داشتیم که همین دو ماه یعنی ۸۰میلیارد تومان سند مالی زدن که باید به دنبال فردی با تجربه باشیم.

,

حق شناس بیان کرد: عقل حکم می‌کرد که از بین گزینه‌ها، باتجربه‌ترین فرد را برای سرپرستی انتخاب کنیم اما در مجموع اکثریت حاضر در شورا به آقای درافشان رسیدند.

,

وی با بیان اینکه گزینه ما آقای علمی بود، ابراز کرد: آقای درافشان در این مدت دوساله که در معاونت فرهنگی ورزشی بود واقعا عملکرد خوبی داشت درحالی که در برخی معاونت‌های دیگر مانند معاونت سرمایه شاهد نوعی رخوت بودیم.

,

در همکاری با شهردار قبلی سیاسی کاری نداشتیم

, در همکاری با شهردار قبلی سیاسی کاری نداشتیم,

عضو شورای شهر قزوین افزود: طبیعتا وقتی اکثریت شورا اصلاح طلب هستند باید گزینه‌ای از این جناح انتخاب شود اما بحث این است که نیروهای متخصص، کارشناس و توانمند در بین آن‌ها به فراوانی یافت می‌شود.

,

حق شناس گفت: خواهش ما از دوستان اصلاح طلب این است که در انتخاب شهردار در بین نیروهای خود بیشتر به گزینه‌های توانمند و متخصص عنایت کنند.

,

وی ادامه داد: گزینه دیگری برای سرپرستی شهرداری داشتند که به علت عدم کارمند بودن وی در شهرداری، امکان انتخاب نبود و مشکل هم پیگیری شد اما به نتیجه نرسید.

,

عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: ما به عنوان اقلیت در شورا، همکاری بسیار خوبی با دکتر صفری داشتیم و سعی کردیم چوب لای چرخ کارها نگذاریم چراکه ما با شخص روبه رو نیستیم بلکه با شهری مواجه هستیم که یک موجود زنده است و جان دارد.

,

حق شناس بیان کرد: ما سعی کردیم سیاسی کاری نکنیم و آقای صفری هم اینگونه رفتار می‌کرد اما در مجموع در برخی موارد دچار ضعف شد؛ ما در شهردار قبلی حق انتخاب نداشتیم چراکه فقط یک گزینه به صحن شورا آورده شد.

,

وی درباره حواشی شهردار قبلی خاطرنشان کرد: من از افرادی هستم که بیشترین اطلاعات را از این پرونده دارم و در صحن شورا هم گفتم که تمام گزینه‌های اخلاقی، ناتوانی، اداری روی میز بود اما نمی‌خواهم بگویم که این موارد واقعیت دارد بلکه این اشتباهی بود که اتفاق افتاد.

,

با دادزدن‌ها مشکلات حل می‌شود

, با دادزدن‌ها مشکلات حل می‌شود,

عضو شورای شهر قزوین گفت: شهردار قبلی حتی به صحن شورا نیامد تا توضیح دهد، وقتی با استعفای این فرد هم مخالفت کردیم در مقابل تمرکزی برای اداره امور شهر نداشت و وقتی به دستگاه نظارتی هم رجوع کردیم؛ گفتند که “فقط بگویید برود”.

,

حق شناس افزود: اعتقاد ندارم که با دادزدن‌ها مشکلات حل می‌شود کما اینکه آبروها ریخته و هتک حرمت می‌شود؛ برخی از شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شد دروغ محض بود.

,

وی ابراز کرد: در فضای غبارآلودی که کسی هم هیچ توضیحی درباره موضوعات پیش آمده نمی‌دهد بدون شک شرایطی پیش می‌آید که افکار عمومی احتمال بروز همه گزینه‌های تخلف را می‌دهد.

,

این عضو شورا یادآور شد: آقای صفری در موضوع سیل بسیار خوب عمل کرد و در بحث نیروهای اداری شهرداری هم حقوق عقب افتاده پرسنل را پرداخت کرد و در این شرایط نامناسب مالی شهرداری حتی یک روز بدهی پرسنلی نداشتیم و در بحث عمرانی هم هیچ پروژه‌ای متوقف نشد.

,

حق شناس اضافه کرد: اگر بپرسید که آیا آقای صفری در حد شهرداری قزوین بود؟ با قدرت می‌گویم خیر؛ اما مسئله این است که ما هیچ گزینه دیگری برای انتخاب در صحن نداشتیم.

,

وی تصریح کرد: ما به دنبال شهرداری در تراز شهردار تبریز، شهر بی‌گدا بودیم چراکه ما می‌توانیم شهری بدون کودک کار و شهربی‌گدا باشیم زیرا شهری کوچک و با امکانات غنی داریم.

,

عضو شورای شهر قزوین گفت: متاسفانه شورای ما شورایی سیاسی است و هم افزایی نداریم؛ شب اول تنها گزینه فقط آقای ترابی بود اما به علت نداشتن حکم پرسنلی، مشکل قانونی وجود داشت و در روز بعد در جلسه آقای کاظمی و آقای درافشان را مطرح کردند که درافشان با پنج رای انتخاب شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه