اخبار داغ

باغ وحش مشهد مجوز فعالیت ندارد/ورود دادستانی به پرونده مرگ مشکوک ۴ توله ببر در باغ وحش مشهد

باغ وحش مشهد مجوز فعالیت ندارد/ورود دادستانی به پرونده مرگ مشکوک ۴ توله ببر در باغ وحش مشهد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از دادستانی خراسان رضوی درخواست شد تا بدون ارائه مهلت و فرصت بیشتر، باغ وحش مشهد بلافاصله تعطیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: باغ وحش مشهد مجوز فعالیت ندارد و از پارسال نیز مشکلات متعددی در این مجموعه بروز کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او تصریح کرد: پیش از این به مدیریت این باغ وحش یک سال مهلت برای اعمال استاندارد‌ها و آئین نامه‌های سازمان محیط زیست داده شد، اما در این مدت همچنان شاهد تداوم نواقص و مشکلات در باغ وحش مشهد بوده ایم.
,
 
,
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ماهیت مشکلات، نواقص و کاستی‌های موجود در باغ وحش مشهد را مدیریتی و مرتبط با استاندارد‌ها و نیازمند پاسخگویی در قبال سهل انگاری‌های رخ داده بیان کرد و گفت: بر این اساس از دادستان مرکز خراسان رضوی درخواست شد تا بدون ارائه مهلت و فرصت بیشتر، باغ وحش مشهد مجموعه بلافاصله تعطیل شود. 
,
 
,
فرزاد بهشتی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در خصوص آخرین وضعیت موضوع باغ وحش مشهد و مرگ مشکوک چهار قلاده توله ببر در آن گفت: در نشست دیروز با مدیران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مقرر شد این سازمان مهلتی چند ماهه و متناسب را برای رفع نواقص فنی باغ وحش مشهد به دادستانی اعلام کند. 
,
 
,
او تصریح کرد: بر این اساس مهلتی متناسب به مدیریت باغ وحش مشهد برای رفع نواقص فنی داده می‌شود، اما در صورتی که در مهلت مقرر رفع نشوند، برخورد قانونی نسبت به آن صورت خواهد گرفت.
,
 
,
بهشتی ادامه داد: اگر نتایج کمیته حقیقت یاب از عمدی بودن وقعه رخ داده حکایت داشته باشد برخورد با مجرمان آن بر اساس ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
,
 
,
او تصریح کرد: تهیه گزارش و برگزاری نشست با برخی سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور محیط زیست و تحقیقات ادامه دارد.
,
 
,
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت:چنانچه مدیران باغ وحش مشهد مطابق برنامه زمانبندی اقدام به رفع نواقص فنی کنند موضوع پلمپ آن از دستور خارج می‌شود؛ در غیر این صورت ممکن است باغ وحش بطور کلی تعطیل شود. 
,
 
,
بهشتی افزود: در این چارچوب تاکنون با مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و رئیس اداره حیات وحش آن گفتگو و مدیر باغ وحش مشهد نیز به دادسرا احضار شده اند و روند تکمیل تحقیقات ادامه دارد.
,
 
,
باغ وحش مشهد سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ وحش وکیل آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد مستقر شد. 
,
 
,
این مکان به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران دارای بیشترین گونه‌های جانوری است که از آن جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانداران دیگر اشاره کرد. 
,
 
,
۱۰۷ گونه شامل ۶۴ گونه بومی، ۴۳ گونه غیربومی و ۶۸۰ نمونه جانوری شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست هم اینک در باغ وحش مشهد نگهداری می‌شوند.
,
 
,
منبع: ایرنا
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه