اخبار داغ

پیام نمایندگان مجلس کردستان به پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی

پیام نمایندگان مجلس کردستان به پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی
نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی طی پیامی خواستار آزادی و تسریع درمان شیخ زکزاکی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه سه روز پس از ورود به هند، بدون هیچ‌گونه درمان پزشکی، این کشور را ترک کرد. شیخ زکزاکی به همراه همسرش چهار سال گذشته را در نیجریه در حبس گذرانده است.
 
مقامات نیجریه به آن‌ها اجازه دادند که به همراه ماموران امنیتی برای درمان به هند سفر کنند. رهبر جنبش اسلامی نیجریه از حضور نیروی مسلح پلیس در بیرون اتاقش و این که نمی‌تواند توسط پزشکانی که خودش آن‌ها را انتخاب کرده، درمان شود، ناراضی است. رئیس جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای گفته که آقای زکزاکی به این دلیل که حس می‌کند درمان‌های پزشکی او در کنترل نیروهای امنیتی نیجریه و هند است، تصمیم گرفته تا هند را ترک کند. شخ زکزاکی هم‌اکنون در نیجریه حضور دارد و توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.
 
در این راستا نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی طی پیامی به پارلمان نیجریه خواستار آزادی و درمان شیخ زکزاکی شدند.

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن محکوم نمودن رفتار حکومت نیجریه با شیخ زکزاکی اظهار داشت: دولت نیجریه مسئول حفظ جان شیخ زکزاکی بوده و باید ضمن پاسخگویی وقایع و اقدامات غیرانسانی خود هر چه سریع‌تر موجبات آزادی و درمان این رهبر مردمی جنبش اسلامی را فراهم نماید

وی افزود: دولت و نظامیان نیجریه تحت حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با اقداماتی غیرقانونی و غیرانسانی، مسلمانان بسیاری ازجمله فرزندان شیخ زکزاکی را به شهادت رسانده و اکنون در ادامه فشار‌ها و رفتار‌های وحشیانه خود در تلاش‌اند تا با از بین بردن رهبر جنبش اسلامی بر فشار‌های خود علیه مسلمانان بیفزایند که باید چنین رفتاری از سوی جامعه جهانی مورد محاکمه قرار گیرد.

نماینده مردم سقز و بانه ادامه داد: گزارش‌های متعدد منتشرشده از وخامت حال شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زندان نگرانی‌های دلسوزان را در مورد سلامتی ایشان دوچندان کرده است و دولت نیجریه باید در این خصوص پاسخگو باشد.

منصور مرادی نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی درباره اقدام غیرقانونی دولت نیجریه در ممانعت از درمان شیخ زکزاکی، گفت: شیخ زکزاکی به دلیل جایگاه اجتماعی خود، مورد احترام تمام شیعیان جهان است و می بایست مسئولان دولتی نجریه احترام ویژه ای برای او قائل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


وی گفت: هیچ ضوابط بین المللی اجازه چنین محدودیت های را به کشور نیجریه علیه شیخ زکزاکی به عنوان یک فرد مذهبی و آزاده، نخواهد داد و باید با دولت نیجریه در این مورد برخورد شود.

,
,


مرادی عنوان کرد: این اقدام جنایتکارانه جای تأسف بسیار دارد و با هیچ منطقی هم سازگار نیبست، حتی اگر کسی بخواهد از دیگر محدودیت های شیخ زکزاکی صرف نظر از ارائه خدمات درمانی به یک بیمار نباید صرف نظر کرد.

,
,


وی از نمایندگان پارلمان نیجریه خواست که از دولت آن کشور بخواهند تا نخست آن که هرچه سریعتر امکان برخورداری شیخ زکزاکی از خدمات درمانی را فراهم سازند و در مرحله دوم، تمام محدودیت های اعمال شده برای این رهبر دینی و مذهبی را هم به طور کامل بردارند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه