اخبار داغ

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات یزد:

جذابیت و بروز بودن برنامه ها، سبب حضور پر رنگ جوانان در مساجد می شود

جذابیت و بروز بودن برنامه ها، سبب حضور پر رنگ جوانان در مساجد می شود
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان یزد گفت: قطعاً هر مسجدی که از برنامه های جذاب و جانبی در کنار فعالیت اصلی خود استفاده کند قطعا شور و شوق نوجوانان و جوانان نسبت به آن بالاتر و با استقبال بیشتری همراه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار داشت: 31 مرداد هر سال به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است که در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

حجت الاسلام علی کارگر افزود: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

,

وی از وجود 2 هزار و 280 مسجد در سطح استان یزد خبر داد و گفت: از این تعداد 60 درصد مساجد امام جماعت دارد که این آمار در مناسبت ها مانند ماه رمضان و محرم به 75 درصد نیز می رسد البته در اکثر این مساجد یک وعده نماز اقامه می شود و مابقی به علت عدم ظرفیت کافی یا امام جماعت امکان برگزاری نماز جماعت ندارند.

,

این مقام مسئول، تصریح کرد: متاسفانه استقبال جوانان و نوجوانان نسبت به مساجد کم است که از جمله دلائل آن میتوان به جذاب نبودن و بروز نبودن برنامه های مساجد، نبود امکانات جانبی مانند کتابخانه و محیط های ورزشی اشاره کرد قطعاً هر مسجدی که از برنامه های جذاب و جانبی در کنار فعالیت اصلی خود استفاده کند قطعا شور و شوق نوجوانان و جوانان نسبت به آن بالاتر و با استقبال بیشتری همراه است.

,

وی در تشریح اصلی ترین مشکلات مساجد اذعان داشت: مهمترین مشکلی که مساجد با آن دست و پنجه نرم می کنند نداشتن متولی خاص از طرفی و نبود امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی از سوی دیگر است.

,

حجت الاسلام کارگر ادامه داد: اداره مساجد بر عهده هیئت امنا است و ساخت و ساز فیزیکی نیز با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه انجام البته بیش از 90 درصد مساجد با اعتبارات خیری و مردمی ساخته می شود.

,

وی در پایان گفت: اگر مسجد به محور هر محله تبدیل شد، قطعا شاهد این هستیم که مساجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی، محلی برای حل و فصل مشکلات خواهد بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه