اخبار داغ

پنج‌شنبه‌های پرماجرا در سیاست خارجی!

پنج‌شنبه‌های پرماجرا در سیاست خارجی!
در 10 پنج شنبه اخیر، هفت رویداد مهم و اثرگذار در حوزه سیاست خارجی ایران اتفاق افتاده که هر کدام تا مدتی خبر یک ایران و تا حدی جهان بوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی محمدی در یادداشتی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
دو روز قبل سوپر نفتکش «گریس 1» که محموله نفت ایران را حمل می کرد، بعد از 43 روز توقیف توسط انگلیس در تنگه جبل الطارق، حکم آزادی گرفت و به سمت دریای مدیترانه حرکت کرد. اما موضوع این یادداشت این سوپر تانکر و ماجراهایش نیست بلکه نگاهی دارد به یک موضوع جالب در 10 هفته اخیر. بررسی ها نشان می دهد از پنج شنبه 23خرداد ماه که به کشتی های ژاپنی و نروژی در دریای عمان حمله شد تا پنج شنبه هفته گذشته یعنی 24 مرداد که کشتی گریس 1 سرانجام آزاد شد، در 10 پنج شنبه اخیر، هفت رویداد مهم و اثرگذار در حوزه سیاست خارجی ایران اتفاق افتاده که هر کدام تا مدتی خبر یک ایران و تا حدی جهان بوده اند.
,
 
,
این هفت رویداد عبارت اند از: حمله به کشتی های ژاپنی و نروژی (پنج شنبه23خرداد)، حمله به پهپاد آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه(پنج شنبه 30خرداد)، توقیف نفتکش گریس 1 به بهانه ارسال نفت ایران به سوریه( پنج شنبه 13تیرماه)، ادعای آمریکا و ترامپ درباره حمله به پهپاد شناسایی ایرانی بر فراز ناو آمریکایی( پنج شنبه 27تیرماه )، توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز به دلیل رفتار غیرقانونی و خطرناک( پنج شنبه 27تیرماه )، تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل این که صدای ملت ایران است(پنج شنبه 10مرداد ) و هفتمین و آخرین رویداد پنج شنبه ها که هفته گذشته اتفاق افتاد و حکم آزادی نفتکش گریس 1 توسط دادگاه جبل الطارق صادر شد. هرچند سندی وجود ندارد که بتوان چنین همزمانی هایی را برنامه ریزی شده دانست اما چنین تواتری در عالم سیاست جالب و کم نظیر است. شاید این مسئله برای روزنامه ها که پنج شنبه در ایران تعطیل هستند و چنین خبرهای مهمی را باید با یک روز تاخیر منتشر کنند مشکل بزرگ تری باشد و بیش از گذشته به اثرگذاری رسانه های مجازی کمک کند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه