اخبار داغ

در آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مطرح شد

جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه است/ سرمایه‌گذاری برای کتابخوانی مقدمه توسعه فرهنگی و اجتماعی

جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه است/ سرمایه‌گذاری برای کتابخوانی مقدمه توسعه فرهنگی و اجتماعی
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و گرایش جوانان به کتاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز معصومه حسنی خوانسار صبح امروز یکشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی برای چهارمین سال پیاپی متولی برگزاری این جشنواره ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نشر سیره رضوی، معرفی شخصیتهای علمی اهل بیت به ویژه امام رضا(ع ) و تولید و عرضه محصولات فرهنگی اعلام کرد.

,

حسنی خوانسار با تاکید بر اینکه رسالت نهاد کتابخانه های عمومی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ اطلاعاتی است، گفت:کتابداران توانسته اند طی این چهار سال میلیون ها نفر را به شرکت در جشنواره رضوی دعوت کنند.

,

این مسئول با بیان اینکه دستورالعل شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی اردیبهشت ماه ابلاغ شد عنوان کرد: کتابهای معرفی شده درباره زندگانی امام رضا(ع )، حضرت معصومه(س )، امام جواد و امام موسی کاظم(ع ) بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۱۲ عنوان  شامل چهار عنوان ویژه کودکان، سه عنوان ویژه نوجوانان و پنج عنوان ویژه جوانان و بزرگسالان برگزار شده است.
این مسئول  با بیان اینکه نحوه مشارکت به صورت فردی و خانوادگی و به دو شیوه آنلاین و مکتوب بوده عنوان کرد: این جشنواره در قالب چهارگزینه ای، پویش کتابخوان مجازی، معرفی متنی و نقاشی برگزار شد.

,
,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اعلام اینکه کتب مربوط به جشنواره به شرکت کنندگان امانت داده شد، از برگزاری نشست کتابخوانها، برپایی نمایشگاه کتاب و نیز تحلیل و بررسی و نقد کتب نیز داد.

,

حسنی خوانسار با بیان اینکه درصدد معرفی کتب به آحاد جامعه هستیم افزود: در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر از استان کرمانشاه شرکت کردند که نسبت به سال قبل  هفت هزار نفر رشد داشته است.

,

وی عنوان کرد:سهم شهرستان کرمانشاه از مجموع شرکت کنندگان استان 8000 نفر بوده است.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه سه نفر از استان کرمانشاه برگزیده کشوری بودند، خاطرنشان کرد: ۱۸۸ نفر از استان کرمانشاه برگزیده جشنواره کتابخوان رضوی در این دوره بودند که ۵۶ نفر آنها از شهرستان کرمانشاه بودند.

,

سرمایه‌گذاری برای کتابخوانی مقدمه توسعه فرهنگی و اجتماعی است

, سرمایه‌گذاری برای کتابخوانی مقدمه توسعه فرهنگی و اجتماعی است,

 علیرضا گودرزی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تاکید بر اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در کشور نهادینه شود، اظهار داشت: کتاب باید یکی از همراهان همیشگی ما باشد زیرا کشورهای توسعه یافته دنیا پیشرفت های خود را مدیون کتابخوانی هستند.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: هر اندازه که در زمینه کتابخوانی سرمایه‌گذاری شود سرمایه های فرهنگی و اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: امام رضا(ع ) کانون محبت و توجه ما ایرانیان است و هر ساله در جشنواره رضوی نگاه همگان به سمت آن امام همام جلب می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه جشنواره رضوی دارای اهمیت فراوانی است عنوان کرد: نوجوان آینده سازان مملکت ما هستند و با شرکت در جشنواره رضوی با سیره اهل بیت آشنا می شوند و این سبب وصل شدن آنها به دریای معرفت اهل بیت خواهدشد.

,

گودرزی با تاکید بر اینکه کتابخوانی حلقه مفقوده جامعه ما است خاطرنشان کرد: باید کتاب های مفید را در جامعه گسترش دهیم و از این حیث جامعه را از نظر فرهنگی غنای بیشتری ببخشیم.

,

وی عنوان کرد: فضای مجازی اثرات نامطلوبی بر روی جمعیت کتابخوان داشته و از شمار آنها کاسته است.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: شایسته است روزانه قرائت قرآن ، مطالعه نهج البلاغه و دیگر کتب دینی را در زمره کارهای خود قرار دهیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه