اخبار داغ

توصیف حس و حال زائران شهرستان ابرکوه از سفر حج؛

مشعر صحرای شعور و آگاهی است/ حج یادآور روحیه ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس بود

مشعر صحرای شعور و آگاهی است/ حج یادآور روحیه ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس بود
زائران ابرکوهی و مهردشتی، پس از منا و عرفات در آخرین روز حضور خود در مکه مکرمه و به‌جا آوردن حج وداع، از حال و هوای روزهای سفر می‌گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا،  حج فرصتی بی مانند برای بندگی خداوند است و حقیقت بسیاری از اعمال در انجام مناسک حج معنا پیدا می‌کند. در این گزارش می‌توانید حس و حال و ناگفته‌های خواهران و برادران زائر از کاروان کوثر شهرستان ابرکوه را بعد از انجام اعمال حج و حاجی شدن بخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

 

,

چیزهایی که می‌خواستیم در این سفر به دست آوردیم
اسماعیل‌ خانی مهرآبادی اولین زائر ما در این گزارش، بیان کرد: سفر خیلی خوبی بود، عبادت کردیم و زیارت‌های مختلفی رفتیم. چیزهایی که می‌خواستیم در این سفر به دست آوردیم.

, چیزهایی که می‌خواستیم در این سفر به دست آوردیم, چیزهایی که می‌خواستیم در این سفر به دست آوردیم,
,

خانی در ادامه گفت: از همین‌جا آرزو کردم، آرزوی سفر حج بر دل هیچ‌کس نماند و روزی همه شود.

,

, ,

 

,

عرفات فقط سرزمین خاکی نیست بلکه بخشی از تاریخ پیامبر و ائمه است
محمدمهدی فلاح زاده ابرقویی، زائری که در این سفر توفیق خدمتگزاری به دیگر زائران را داشت، گفت: توفیق بسیار بزرگی بود و ان‌شاءالله روزی و قسمت همه عاشقان و دل‌بستگان اهل‌بیت (ع) و حرم امن الهی و نبوی شود.

, عرفات فقط سرزمین خاکی نیست بلکه بخشی از تاریخ پیامبر و ائمه است, عرفات فقط سرزمین خاکی نیست بلکه بخشی از تاریخ پیامبر و ائمه است,
,

خادم زائران بیت‌الله الحرام افزود: عرفات فقط یک سرزمین خاکی نیست بلکه منطقه‌ای بسیار شگرف و قابل‌توجه است، که تاریخ پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و اسلام به آن گره‌خورده است.

,

, ,

 

,

مشعر صحرای شعور و آگاهی است
آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست روحانی کاروان کوثر ابرکوه، در مسیر پیاده‌روی مشعرالحرام به منا اظهار کرد: واقعاً هر کس خودش باید در این صحنه باشد تا حس و لذت واقعی این مسیر را علیرغم گرمای زیاد و ازدحام جمعیت درک کند.

, مشعر صحرای شعور و آگاهی است, مشعر صحرای شعور و آگاهی است,
,

وی با تأکید بر اینکه انگار دروازه‌ای از بهشت در زمین بازشده است، گفت : ده‌ها هزار زائر بدون هیچ امتیاز و ویژگی خاص در یک لباس مشترک و ذکرهای مشابه (توحید، یا الله و...)، بدون اختلاف فقیر و غنی و پست و مقام در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند و به یک سمت می‌روند.

,

آیت‌الله علیدوست افزود: لذا بی‌جهت نیست که می‌گویند مشعر صحرای شعور و آگاهی است و چه خوب است انسان در این راه که نمادی از قیامت است به یاد آخرت خود باشد.

,

وی ضمن آرزوی توفیق این سفر برای همه علاقه‌مندان و قبولی آن برای زائران و ذخیره آخرت، تصریح کرد: رمی جمرات یکی از بامعناترین، مناسک حج است که انسان همچنان که به ابلیس و شیطان سنگ می‌زند، باید به هواهای نفسانی خود نیز سنگ بزند.

,

علیدوست در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل کسی که از حج بازمی‌گردد، چنان کسی است که تازه متولدشده است.

,

, ,

 

,

امام حسین (ع) و یارانش در عرفات انجام واجب دیگری (حرکت به سمت کربلا) را آغاز کردند
حمزه فلاح مهرآبادی یکی دیگر از زائران مهردشتی در عرفات در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، عنوان کرد: اینجا کوه جبل الرحمه است که امام حسین (ع) و اصحابش و اهل‌بیتش، در آن دعای پرمحتوای عرفه را خواندند و سپس با حرکت به سمت کربلا، واجب دیگری را آغاز کردند.

, امام حسین (ع) و یارانش در عرفات انجام واجب دیگری (حرکت به سمت کربلا) را آغاز کردند, امام حسین (ع) و یارانش در عرفات انجام واجب دیگری (حرکت به سمت کربلا) را آغاز کردند,
,

فلاح ضمن شکرگذاری خدا برای قدم گذاشتن در این سرزمین، ادامه داد: امیدوارم حج تمامی حجاج مقبول درگاه خداوند قرار گیرد و همگی با دستان پر به وطن بازگردیم.

,

, ,

 

,

حج یادآور محشر و قیامت است که تنها توشه انسان اعمال او است
مصطفی فلاح زاده زائر ابرکوهی بیان کرد: حج یکی از بزرگ‌ترین اجتماع جهانی است که انسان‌ها از طوایف و تیره‌های مختلف، با یک‌شکل و لباس همرنگ در کنار هم ظاهر می‌شوند، یادآور صحنه محشر و قیامت است که همه با یک شمایل در برابر خداوند حاضر می‌شوند و تنها توشه آنها اعمالشان است.

, حج یادآور محشر و قیامت است که تنها توشه انسان اعمال او است, حج یادآور محشر و قیامت است که تنها توشه انسان اعمال او است,
,

فلاح زاده در پایان گفت: ان‌شاءالله خداوند حج همه زائران را قبول کند و اثرات آن در تمام زندگی نمایان شود.

,

, ,

 

,

ناامیدشدن از بخشش خدا بزرگ‌ترین گناه است
محمود فاضلی مهرآبادی زائری از بخش بهمن، ضمن ابراز شکر خداوند به خاطر زیارت کعبه، حضرت رسول (ص) و ائمه بقیع، گفت: زمانی که انسان قدم در این سرزمین می‌گذارد و از عرفات، مشعر و منا عبور می‌کند، حس خوبی به او دست می‌دهد که قابل وصف نیست.

, ناامیدشدن از بخشش خدا بزرگ‌ترین گناه است, ناامیدشدن از بخشش خدا بزرگ‌ترین گناه است,
,

وی افزود: احساس می‌کند دیگر گناهی ندارد چون خود خدا وعده داده هر کس در عرفات حاضر شود، گناهانش را می‌بخشد و اگر حاجی از این وعده خداوند ناامید باشد، بزرگ‌ترین گناه است.

,

فاضلی به نقل از آیت‌الله علیدوست خاطرنشان کرد : خدا کند خدا ما را از حاجیان واقعی قرار دهد.

,

, ,

 

,

برنامه‌های کاروان به نحو احسن انجام شد/ شرایط جوی بسیار مساعد بود
محمدعلی مطلبی مدیر کاروان 34001 شهرستان ابرکوه استان یزد، اظهار کرد: این کاروان در تاریخ 18 تیرماه از فرودگاه شهید صدوقی یزد به فرودگاه مدینه پرواز کرد.

, برنامه‌های کاروان به نحو احسن انجام شد/ شرایط جوی بسیار مساعد بود, برنامه‌های کاروان به نحو احسن انجام شد/ شرایط جوی بسیار مساعد بود,
,

مطلبی، با اشاره به‌سلامتی همه زوار گفت: از لحظه ورود تاکنون به لطف خدا اعمال حج و برنامه‌های کاروان طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده پیش رفت و به گفته خود حجاج به نحو احسن انجام شد.

,

وی، اذعان کرد: علیرغم پیش‌بینی‌های اعلام‌شده، شرایط جوی مساعدی در طول سفر حاکم بود و در دو مرحله شاهد بارش باران رحمت الهی بودیم، که هوای عرفات و منا را تقریباً پاییزی کرد و در کاهش مصرف آب، یخ و برق تأثیر داشت.

,

, ,

 

,

توفیق خدمتگزاری به زائران از افتخاراتم در این سفر بود
نصیر عباسی مهرآبادی زائر فعال از مهردشت که همه اخبار ایام حج را لحظه‌به‌لحظه ارسال می‌کرد، گفت: خدا را شاکرم که به بنده حقیر عنایت کرد و توفیق داد بتوانم قدم در سرزمین وحی گذاشته و از معنویات آن استفاده لازم را ببرم.

, توفیق خدمتگزاری به زائران از افتخاراتم در این سفر بود, توفیق خدمتگزاری به زائران از افتخاراتم در این سفر بود,
,

عباسی ادامه داد: افتخار می‌کنم در ایام حج به‌عنوان یاور حجاج، توفیق خدمتگزاری به زائران را در حد توان بر عهده داشتم و سعی کردم در این زمینه کوتاهی نکنم.

,

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله خدا این سفر را روزی همه مسلمین آرزومند کند تا از برکات بی‌حدومرز آن بهره‌مند شوند و کمک کند تأثیرات آن برایش ماندگار شود.

,

, ,

 

,

حج فرصتی؛ فردی، اجتماعی و بین‌المللی است/ حج یادآور روحیه ایثارگری دفاع مقدس بود
علی مهدی پور دیگر زائر ابرکوهی از کاروان کوثر، عنوان کرد: حج فرصتی الهی برای افراد، نظام اسلامی و مسلمانان جهان است.

, حج فرصتی؛ فردی، اجتماعی و بین‌المللی است/ حج یادآور روحیه ایثارگری دفاع مقدس بود, حج فرصتی؛ فردی، اجتماعی و بین‌المللی است/ حج یادآور روحیه ایثارگری دفاع مقدس بود,
,

مهدی پور گفت: در بعد فردی؛ فرصتی برای خودسازی، در بحث ملی؛ فرصتی برای آشنا شدن مردم مناطق مختلف کشور و در بحث بین‌المللی؛ فرصتی برای صدور انقلاب اسلامی به دنیا است.

,

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب این سفر این بود که روحیه ایثارگری حجاج و خادمان، یادآور فرهنگ دفاع مقدس در زمان جنگ تحمیلی بود، که خواهران و برادران زوار بدون هیچ چشمداشتی افراد ناتوان را در انجام مناسک و اعمال حج کمک می‌کردند.

,

زائر جانباز با اشاره به تعابیر قرآن کریم افزود: جوان‌ترین‌های کاروان بدون نیاز به تشکر و انتظار پاداش، همکاری می‌کردند و بار زیادی را از دوش نیازمندان برمی‌داشتند.

,

وی گفت: پس می‌توان نتیجه گرفت؛ این سفر بیشتر از اینکه برای افراد مسن جذاب باشد، جوان‌ها را مجذوب خود کرده بود و برای همین دعا می‌کنم افراد در جوانی این سفر را بجا بیاورند، تا بهره و استفاده کافی را ببرند.

,

, ,

 

,

در عرفات زیر باران حس می‌کردم که خدا خیلی نزدیک است
زهرا حیدری بابیان اینکه صحرای عرفات و زمزمه دعای امام حسین (ع) در آن، حس حال زیبایی برای هر زائر دارد، گفت: موقع بارش باران رحمت در حین قرائت دعای عرفه، حس می‌کردم الآن هر چه از خدا بخواهم برآورده می‌کند، زیرا حس می‌کردم که خدا خیلی نزدیک است.

, در عرفات زیر باران حس می‌کردم که خدا خیلی نزدیک است, در عرفات زیر باران حس می‌کردم که خدا خیلی نزدیک است,
,

وی، ادامه داد: برای همین اول شفای بیماران، سپس رفع مشکلات کشور و سلامتی همه را از خداوند خواستار شدم. همچنین در طواف آخر با گریه از او تقاضا کردم این سفر معنوی را نصیب کسانی که نرفته‌اند، کند تا خودشان بیایند و ببینند اینجا چه خبر است.

,

, ,

 

,

دوست نداشتم در حج وداع با خدا خداحافظی کنم
فاطمه‌السادات مهاجری بیان کرد: سیزده سال انتظار در باران عرفات معنا شد و تمتم آنچه می‌خواستم همان لحظه گرفتم.

, دوست نداشتم در حج وداع با خدا خداحافظی کنم, دوست نداشتم در حج وداع با خدا خداحافظی کنم,
,

وی، با اشاره به اینکه هر کس از عفو و بخشش خداوند ناامید باشد، خدا از او ناراحت می‌شود، گفت : در عرفات از خدا خواستم مرا ببخشد و آرزوهای ملتمسین دعا را برآورده کند. اینجا کسی به فکر خودش نیست بیشتر برای خواسته‌های دیگران دست به دعا می‌شود.

,

مهاجری افزود: هر چه ما بگوییم شاید برای دیگران جذاب نباشد، وقت خودشان دعوت شوند و از نزدیک در این فضا قرار بگیرند، لذت معنوی و شور حضور را درک می‌کنند.

,

وی تصریح کرد: همیشه با قبله‌نما، قبله را جستجو می‌کردم ولی این روزها زمانی که چشمم به کعبه می‌افتاد سرم را بالا می‌گرفتم و می‌گفتم: خدایا شکرت. برای همین دوست نداشتم حج وداع را انجام دهم و با خدا خداحافظی کنم.

,

, ,

 

,

هر کس باید خودش در این فضا باشد تا لذت واقعی را درک کند
زهرا غلام‌زاده مهرآبادی گفت: این سفر واقعاً قابل توصیف و تعریف کردنی نیست. هر کس خودش باید در این فضای معنوی و الهی قرار بگیرد تا بتواند، لذت واقعی آن را درک کند.

, هر کس باید خودش در این فضا باشد تا لذت واقعی را درک کند, هر کس باید خودش در این فضا باشد تا لذت واقعی را درک کند,
,

بانوی زائر از مهردشت، ادامه داد: آن‌قدر معنویان سفر حج زیاد است و فضاهای زیبایی دارد که نمی‌شود، تعریف کرد و به زبان آورد.

,

, ,

 

,

لحظه بارش باران در عرفات حس کردم شاید امام زمان (عج) واردشده‌اند
جمیله مهیاری اظهار کرد: این سفر؛ سفری و به‌ویژه سرزمین عرفات بسیار عالی و با بالاترین درجات معنوی بود.

, لحظه بارش باران در عرفات حس کردم شاید امام زمان (عج) واردشده‌اند, لحظه بارش باران در عرفات حس کردم شاید امام زمان (عج) واردشده‌اند,
,

مهیاری افزود: همیشه منتظر بودم در عرفات دعای عرفه را بخوانم و لحظه‌ای که باران بارید، حس کردم شاید امام زمان (عج) قدم به این سرزمین مقدس گذاشته است. همان‌جا از خدا خواستم که این سفر، سفر آخرم نباشد و دیگران هم برای آمدن به مکه و مدینه ناامید نشوند.

,

 

,

, ,

حج بهترین سفر دنیا؛ بیشتر چشیدنی است تا شنیدنی
معصومه فاضلی مهرآبادی ضمن شاکر بودن از خداوند که توفیق این سفر را به او داده است، گفت: ازآنجاکه خداوند در قرآن، انسان را به انجام این سفر پر خیروبرکت سفارش کرده است، پس نتیجه می‌گیریم بهترین سفرهای دنیایی است.

, حج بهترین سفر دنیا؛ بیشتر چشیدنی است تا شنیدنی, حج بهترین سفر دنیا؛ بیشتر چشیدنی است تا شنیدنی,
,

فاضلی ادامه داد: خیلی عالی و باصفا بود و بیشتر چشیدنی است تا تعریف کردنی و شنیدنی.

,

, ,

 

,

حج یعنی اینکه دنیا و رزق و برقش ماندنی نیست و باید از آن دل بکنیم
زهرا صالحی آخرین زائر ابرکوهی در این گزارش، اظهار کرد: مناسک حج، احرام، عرفات، منا، رمی جمرات و همه این‌ها به ما یادآوری می‌کند که دنیا و رزق و برق مادیات آن ماندنی نیست و باید از آن دل بکنیم، بلکه پلی برای رسیدن به آخرت است.

, حج یعنی اینکه دنیا و رزق و برقش ماندنی نیست و باید از آن دل بکنیم, حج یعنی اینکه دنیا و رزق و برقش ماندنی نیست و باید از آن دل بکنیم,
,

صالحی افزود: باید به چیزهای مهم‌تری فکر کنیم، انسان در آخرین مرحله اعمال که شامل طواف و نماز است نماد فردی است که تازه از مادر متولدشده است. بنابراین باید همان‌جا از خدا بخواهیم که به ما کمک کند تا این حس و حال و این نورانیت تا آخرین لحظه حیات در روح و روانمان حفظ شود.

,

وی تأکید کرد: یادمان نرود که هدف از آفرینش انسان، عبادت و بندگی است و قرار نیست در کوله بارش چیزی جز این همراه خود بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه