اخبار داغ

چتر خدمت جهادگران بر سر سیل‌زدگان؛

گام‌های بلندی که برای آبادانی برداشته می‌شود/ 100 خانواده سیل‌زده در پلدختر خانه‌دار شدند+عکس

گام‌های بلندی که برای آبادانی برداشته می‌شود/ 100 خانواده سیل‌زده در پلدختر خانه‌دار شدند+عکس
همت بلند و دستان توانمند جهادگران بسیجی به آوارگی 100 خانواده پلدختری پایان داد و در خانه‌هایشان ساکن شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، فروردین‌ماه امسال بود که سیل ویرانگر در استان لرستان آوارگی را برای مردم پلدختر و برخی شهرستان‌ها رقم زد و تمام داشته آن‌ها را با خود برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، ,

اما آنچه باعث تسکین درد مردم سیل‌زده شد حضور جهادگرانی بود که به‌صورت شبانه‌روز خدمت‌رسانی می‌کردند، کمک بی‌منت جهادگران بسیجی تنها به زمان وقوع سیلاب ختم نشد بلکه تاکنون درصحنه حضورداشته و این تلاش‌ها تا خانه‌دار شدن مردم سیل‌زده ادامه دارد.

,

امروز در آستانه عیدغدیر یکصدمین منزل مسکونی بازسازی‌شده توسط بسیج اصناف به بهره‌برداری رسید، منازلی که به دستان بسیجیان مخلص ساخته شد تا مردم از آوارگی در این گرمای طاقت‌فرسا نجات یابند و سرپناهی برای خود داشته باشند.

, امروز در آستانه عیدغدیر یکصدمین منزل مسکونی بازسازی‌شده توسط بسیج اصناف به بهره‌برداری رسید، منازلی که به دستان بسیجیان مخلص ساخته شد تا مردم از آوارگی در این گرمای طاقت‌فرسا نجات یابند و سرپناهی برای خود داشته باشند.,

 

,

, ,

 

,

غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور در راستای بازسازی منازل آسیب‌دیده ناشی از سیل اظهار داشت: شناسایی منازل آسیب‌دیده از سیل انجام شد و امروز صدمین منزل بازسازی‌شده در پلدختر به بهره‌برداری رسید.

,

وی بابیان اینکه کار ساخت‌وساز این منازل توسط گروه‌های جهادی انجام‌شده است افزود: کاری که باید با 900 میلیون تومان انجام می‌شد توسط بسیجیان جهادگر با 300 میلیون تومان انجام شد.

,

رئیس بسیج اصناف بابیان اینکه بسیج اصناف کمک‌های مختلفی به مردم سیل‌زده پلدختر ارائه داده است خاطرنشان کرد: در بازسازی منازل آسیب‌دیده سعی کردیم از ضعیف‌ترین اقشار جامعه انتخاب شوند، این 100واحد مسکونی پس از تعمیر توسط بسیج اصناف تجهیز و در اختیار مردم قرار گرفت.

,

, ,

 

,

وی گفت: روحیه و کار جهادی در شهر پلدختر وجود دارد و پیام من به بازاریان و تجار این است که سیل‌زدگان خوزستان، لرستان و گلستان را فراموش نکنند چراکه مردم نیازمند کمک همه‌جانبه خیرین هستند.

,

حسن‌پور بابیان اینکه بخش عمده‌ای از کمک‌های بسیج اصناف در اختیار سپاه‌های استانی قرار می‌گیرد تا با کمک بسیج سازندگی به سرانجام برسد تصریح کرد: بسیج اصناف کشور بسته‌های لوازم‌التحریر برای آغاز سال تحصیلی دانش آموزان مناطق سیل‌زده تهیه و توزیع می‌کند.

,

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر نیز در دیدار با رئیس بسیج اصناف کشور اظهار داشت: سپاه در بحث سیلاب بسیار خوب عمل کرد و قرارگاه‌هایی در پلدختر ایجاد شد.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: حسن ختام همه بحث‌های جهادی برمی‌گردد به فرمایشات ولی امر مسلمانان جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هفته گذشته بیان کردند، پیام رهبر انقلاب در بحث گروه‌های جهادی، نیروهای جهادی و کار جهادی برای ما فصل الخطاب است.

,

امام‌جمعه پلدختر عنوان کرد: بحثی که باید خیلی بر آن دقت کرد تقوا، ایمان، پاکی، درستی، توجه به امورات جهادی و اجتناب از محرمات است و حضرت آقا با این دیدگاه، نگاه به یک کار مقدس می‌کند که این کار در دنیا نمونه ندارد، چنین اقدامی در کشورهای مختلف وجود ندارد که یک حادثه‌ای برای یک کشوری رخ بدهد و مردم به این شکل ورود کنند و بخواهند کمک‌حال باشند.

,

وی بیان کرد: مردم پلدختر، مردمی ولایتمدار و صد درصد شیعه امیرالمؤمنین(ع) و محب ائمه اطهار(ع) هستند، بیش از 80 مرتبه این شهر مورد بمباران رژیم بعث قرار رفته است و آخرین بمب دیروز منفجر شد و آثار جنگ هنوز در این شهرستان وجود دارد.

,

 

,

, ,

 

,

موسوی تصریح کرد: این مردم شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، شهر پلدختر شهره دارد به هویزه ثانی، تابلویی که به نام هویزه ثانی در ابتدای شهر بود را سیل با خود برد ولی این نام در قلب ما حک‌شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: پلدختر مردم بسیار خوب و محترمی دارد که واقعاً الآن آسیب‌دیده‌اند، در پلدختر کسانی هستند که 20 سال تلاش کرده و امسال بازنشست شده‌اند ولی پس از رخ دادن سیل و ویرانی الآن باید زندگی خود را از صفر شروع کنند، ازاین‌دست افراد در پلدختر زیاد است.

,

امام‌جمعه پلدختر گفت: در خطبه نماز جمعه اشاره به این مطلب کردم که هیچ‌وقت نمی‌گوییم ما اشباح شدیم و نیاز به کمک نداریم بلکه پلدختر حالا حالاها نیازمند کمک است چون تمام زیرساخت‌های این شهرستان از بین رفته است؛ مردم چشم‌انتظار این هستند که زیرساخت‌ها ایجاد شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی اظهار داشت: زندگی مردم شهرستان پلدختر بر اساس کشاورزی است و صنعت خاصی در اینجا نداریم، پلدختر قطب انجیر سیاه کشور است که باغات منطقه زیودار، بن لار و معمولان دچار خسارت شد.

,

موسوی افزود: انجیر سیاه  پلدختر صادر به ترکیه و کشورهای خلیج می‌شود، کشاورزان ما خسارت دیدند و اصناف نیز واقعاً مظلوم هستند و حتی نتوانستیم یک پک در شان این افراد تهیه و توزیع کنیم و فقط گِل در مغازه‌ها مانده است، فردی که 800 میلیون‌تا یک میلیارد کالا در مغازه داشته الآن 45 میلیون تومان تسهیلات به او تعلق‌گرفته است.

,

وی بیان کرد: استاندار لرستان قول دادند که بعد از قضیه سیل‌زده اصلی پیگیر بحث کمک به سیل‌زده فرعی نیز می‌شود و آن را نیز عملیاتی خواهد کرد، این افراد حدود 400 نفر هستند که بنیاد برکت پنج هزار و 600 پک در این شهرستان توزیع کرده است و این 400 خانواده را نیز توزیع کنند که از آلام درد این افراد نیز کاسته شود.

,

به گزارش سفیر افلاک، بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر و همچنین سرکشی از خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از سیلاب توسط رئیس بسیج اصناف انجام شد.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه