اخبار داغ

در پی بی‌تدبیری اداره کل غله استان صورت گرفت؛

ذخیره گندم اولین سیلوی استراتژیک خراسان رضوی خالی شد/ بیکاری 54 رشتخواری

ذخیره گندم اولین سیلوی استراتژیک خراسان رضوی خالی شد/ بیکاری 54 رشتخواری
فرماندار رشتخوار در جلسه کارگروه آب کشاورزی این شهرستان گفت: سیلوی گندم شهرستان رشتخوار ظرف مدت ۲ سال با ۱۱ میلیارد سرمایه گذاری، اولین سیلوی پدافند غیر عامل ساخته شده در استان خراسان رضوی است، که متاسفانه خالی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ خالقداد عرب، فرماندار شهرستان رشتخوار صبح امروز در حاشیه جلسه کارگروه آب کشاورزی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و تبریک اعیاد قربان و غدیر، با اشاره به خرید تضمینی حدود 18 هزار تن گندم در سطح این شهرستان، گفت: طبق آمار ارائه شده در بحث برداشت محصول گندم در سطح شهرستان رشتخوار امسال بین 25 تا 30 درصد رشد برداشت محصول را شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


فرماندار رشتخوار در ادامه با ابراز گلایه از عدم راه اندازی سیلوی 30 هزار تنی گندم در این شهرستان گفت: با وجود اتمام کار سیلوی 30 هزار تنی گندم در رشتخوار، متاسفانه به دلیل عدم همکاری اداره کل غله استان خراسان رضوی، در بحث راه‌اندازی این سیلو این موضوع علاوه بر انتقال محصول تولیدی گندم این شهرستان به شهرستان های همجوار باعث بیکار شدن بیش از 54 نفر در این شهرستان شد.

وی با تاکید بر اینکه قول های داده شده از سوی مسئولان غله استان متاسفانه عملی نشده است، افزود: سیلوی گندم شهرستان رشتخوار ظرف 2 سال با 11 میلیارد سرمایه گذاری، اولین سیلوی پدافند غیر عامل استان خراسان رضوی است که ساخته شد، ولی متاسفانه عدم همراهی و بی مهری صورت گرفته باعث خالی ماندن این سیلو و منتقل شدن چیزی حدود 20 هزار تن غله این شهرستان به شهرستان همجوار بود.

عرب ادامه داد: دغدغه ما این است که محصول با کیفیت تولید شده در رشتخوار به سفره خود مردم در این شهرستان برگردد.

فرماندار رشتخوار با تاکید بر اینکه شهرستان رشتخوار یک شهرستان کشاورزی است، افزود: ما چندین محصول استراتژیک در سطح شهرستان رشتخوار داریم که یکی از آنها محصول پسته است؛ حدود 8300 هکتار باغات پسته داریم که از این میزان 3700 هکتار به مرحله بهره برداری رسیده و 4600 هکتار از این باغات جوان و در آستانه باردهی محصول پسته است، همچنین در بحث محصولات گندم نیز 5600 هکتار، جو 3500 هکتار، پنبه 2300 هکتار، چغندر 1110 هکتار، زعفران 6300 هکتار و پیاز خوراکی 220 هکتار سطح زیر کشت داریم.

عرب یادآور شد: 13 هزار تن شیر تولیدی در سال، 182 هزار دام سبک، 3557 راس دام سنگین، 1450 تن تولید گوشت سفید در قالب 13 مجموعه مرغداری در شهرستان رشتخوار داریم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اقتصادی شهرستان رشتخوار بر پایه رویکرد کشاورزی و دامپروری است، اظهار کرد: شرایط ما با وجود و ایجاد زیر ساخت های فراهم شده شرایط بسیار مغتنمی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه امروز کشاورزان ما جریمه های پی در پی آب منطقه ای در بحث چاه‌های کشاورزی در این شهرستان است، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و مشکلات کشاورزان، کشاورزی رشتخوار در حال حرکت به سمت یک فصل کشت است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه