اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد

اتمام تعمیرات 5500 واحد خسارت دیده مازندران در هفته دولت/ تحویل واحدهای سیل‌زده مازندران تا پایان امسال

اتمام تعمیرات 5500 واحد خسارت دیده مازندران در هفته دولت/ تحویل واحدهای سیل‌زده مازندران تا پایان امسال
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه کار تعمیرات 5 هزار و 500 واحد تعمیری استان در هفته دولت به اتمام خواهد رسید؛ گفت: بنا داریم تا قبل از سال و حتی زودتر، کار تمامی واحدهای احداثی ناشی از سیلاب را در استان مازندران به اتمام برسانیم و به مالکان آن‌ها تحویل دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد خانی نوذری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ با بیان اینکه در پی وقوع سیلاب در مهرماه 97 به تعداد 3 هزار و 100 واحد استان خسارت وارد آمد؛ گفت: این تعداد واحد در زمره واحدهای تعمیری قرار داشتند که کار تعمیرات آن‌ها تا پایان سال گذشته و قبل از وقوع سیلای 27 اسفندماه به پایان رسید.

وی افزود: در ادامه و در پی وقوع سیلاب در 27 اسفندماه و سپس در 12 فروردین ماه امسال که در 12 شهرستان و 179 روستای مازندران موجب وارد آمدن خسارات هنگفتی شد، به دو هزار و 40 واحد ما در بخش معیشتی خسارت وارد شد که به این واحدها 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات اعطا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در این واقعه، شمار واحدهای تعمیراتی استان به 5 هزار و 500 واحد رسید که کمک‌های بلاعوض و تسهیلات حمایتی نیز به متقاضیان این واحدها داده شد.

این مسئول با بیان اینه در بازدیدهای اولیه تعداد واحدهای احداثی در سیلاب اخیر استان، 600 واحد تخمین زده شد؛ متذکر شد: در بررسی کارشناسانه این تعداد به 380 واحد رسید که تاکنون، 350 واحد کار پی کنی و آواربرداری آن انجام، حدود 298 واحد اجرای فندانسیون، حدود 183 واحد کار اسکلت، 150 واحد کار سقف و 140 واحد نیز کار دیوارچینی آن انجام شده است.

خانی نوذری ادامه داد: تا این لحظه، تعداد واحدهای قابل سکونت احداثی به 26 واحد رسیده و 35 واحد نیز قابل بهره‌برداری هستند که با اتمام کار در آینده‌ای نزدیک، افتتاح خواهند شد.

وی عنوان کرد: کار تعمیرات 5 هزار و 500 واحد تعمیری استان در هفته دولت به اتمام خواهد رسید و مردم به واحدهای خود بر خواهند گشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران اعلام کرد: تاکنون، 27 میلیارد تومان وام بلاعوض پرداخت شد و از 130 میلیارد تومان تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها میزان 95 میلیارد تومان به حساب متقاضیان واریز شد که بابت تکمیل واحدهای آن‌ها پرداخت شد.

این مسئول با بیان اینکه بنا داریم تا در هفته دولت، چندین واحد احداثی را نیز افتتاح کنیم؛ گفت: به نظر می‌رسد که تا 40 واحد از واحدهای احداثی در دست اجرا، قابل بهره برداری باشد و لذا به سرعت کار در حال پیگیری است تا بتوانیم این واحدها را در هفته دولت به اتمام برسانیم.

خانی نوذری اضافه کرد: بنا داریم تا قبل از سال و حتی زودتر، کار تمامی واحدهای احداثی ناشی از سیلاب را در استان مازندران به اتمام برسانیم و به مالکان آن‌ها تحویل دهیم.

وی یادآور شد: در خصوص واحدهای احداثی، برخی واحدها درجا سازی می‌شوند و تا 3 ماه دیگر به اتمام می‌رسند اما در خصوص برخی واحدها که نیاز به جابجایی دارند، تا پایان سال به اتمام می‌رسند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه تا کنون 3 هزا رو 300 تن سیمان رایگان میان خسارت دیدگان توزیع شد؛ اظهار کرد: نظارت‌ها از سوی کارشناسان به صورت رایگان بوده و به واحدهای احداثی روستایی 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون تومان بلاعوض و نیز در مناطق شهری 50 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه در خصوص اجاره بهای تعیین شده برای واحدهای احداثی به متقاضیان روستایی 5 میلیون تومان و شهری 12 میلیون تومان پرداخت شد؛ تصریح کرد: تامین مالی برای کلیه خسارت دیده‌ها انجام شد و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و با مرور زمان به حساب خسارت دیدگان واریز خواهد شد.

خانی نوذری در خصوص اقدامات بنیاد مسکن در خصوص مقاوم سازی خانه‌های روستایی تاکید کرد: 12 هزار و 500 واحد سهمیه 40 میلیون تومانی برای مقاوم سازی واحدهای روستایی به مازندران داده شد که با توجه به وجود حداقل 100 هزار واحد غیرمقاوم در استان، اگر به کار هم سرعت ببخشیم؛ 4 تا 5 سال زمان خواهد برد.

وی در خصوص اجرای طرح هادی در روستاهای مازندران با بیان اینکه 3 هزار و 300 روستا در استان وجود دارد؛ اذعان کرد: تهیه طرح در غالب روستا یا انجام و یا در دست تهیه است که در بخشی از این روستاها نیاز به بازنگری وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: به طور میانگین، سالانه این طرح در 100 تا 150 روستا در حال انجام است و تاکنون در یک‌هزار روستا انجام و در یک‌هزار و 400 روستا نیز در دست اجرا قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه در خصوص اجرای طرح هادی طی سال گذشته، 64 میلیارد تومان اعتبار استانی و 40 میلیارد تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شد؛ بیان کرد: اعتبارات ملی 100 درصد تخصیص یافت و در خصوص اعتبارات استانی تنها 50 درصد یعنی حدود 36 میلیارد تومان تخصیص یافت سر رسیدهای اوراق آن در سال 98 و 99 است.

خانی نوذری در پایان گفت: پیش بینی ما این است که طی سال جاری، حدد 50 ملیارد تومان اعتبار استانی برای اجرای طرح هادی در استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه