اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

بیش از 23 هزار نفر از لرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

بیش از 23 هزار نفر از لرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: بیش از 23 هزار نفر در نهمین جشنواره کتابخوان رضوی در بخش مکتوب و آنلاین شرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، فرشته طهماسبی در نهمین آیین اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که در اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی باهدف ترویج فرهنگ رضوی و افزایش مطالعه برگزار می‌شود که هرساله استقبال از این جشنواره بیشتر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی شرکت‌کنندگان لرستانی در این جشنواره افزود: امسال تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش‌یافته و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مکتوب و آنلاین در سنین مختلف شرکت کردند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: هشت هزار نفر در بخش مکتوب و 15 هزار نفر در بخش آنلاین از لرستان شرکت کردند و آمار شرکت‌کنندگان در شهرستان بروجرد بسیار بالا بوده و نشان‌دهنده این است که شهرستان بروجرد در عرصه فرهنگ همیشه پیشتاز بوده است.

,

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ مطالعه تصریح کرد: باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرد تا نسل جوان از مطالعه فاصله نگیرند که یکی از این راه‌ها، برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بود که زندگی ائمه اطهار (ع) وزندگی مطالعه محور را فرهنگ‌سازی می‌کند.

,

طهماسبی خاطرنشان کرد: جایگاه مطالعه همچنان رفیع است و علیرغم گسترش وسایل ارتباطی، گوشی‌ها و فضای مجازی اما افرادی همچنان با اشتیاق به مطالعه می‌پردازند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان بیان کرد: توانمندسازی جوانان، شاداب سازی و پر کردن اوقات فراغت در محیط کتابخانه‌ها از اهداف نهاد کتابخانه‌هاست تا همچنان فرهنگ مطالعه در بین همه نسل‌ها خصوصاً جوانان بیشتر ترویج داده شود.

,

وی با اشاره به سهم نیم درصدی شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها باید نیم درصد درآمد سالانه خود را به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت کنند که در بروجرد شهردار جدید در این راستا همکاری لازم را دارد.

,

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام‌جمعه بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: فرصت‌ها بسیار ارزشمند هستند و نباید آن‌ها را از دست داد و از این فرصت‌ها می‌توان برای مطالعه کتاب و افزایش اطلاعات و آگاهی بهره برد.

,

وی افزود: روح انسان همانند جسم انسان نیاز به تغذیه دارد و غذای روح قرائت قرآن، نماز، عبادت و مطالعه است که غذای روح را باید با کتاب‌های مفید تأمین کرد.

,

امام‌جمعه بروجرد تصریح کرد: کتاب‌های مفید در جهت تقویت اخلاق و اعتقاد بسیار تأثیرگذار است و همچنین در ساختار شخصیت انسان نقش مهمی دارد و بامطالعه می‌توان رفتار بهتر، اخلاق اسلامی و احترام متقابل را پررنگ کرد.

,

وی بیان کرد: یکی از علت‌های مشکلاتی مانند طلاق که در جامعه وجود دارد، عدم آگاهی و اطلاعات است که بامطالعه و افزایش آگاهی‌ها می‌توان در راستای کاهش مشکلات اقدام کرد.

,

داوود پهلوان مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی بروجرد عنوان کرد: امسال بیش از شش هزار نفر از شهرستان بروجرد در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته تعداد شرکت‌کننده‌ها سه برابر افزایش‌یافته است.

,

وی گفت: از بین افراد شرکت‌کنندگان 27 نفر به‌عنوان برترین‌ها شناسایی و مورد تجلیل قرار گرفتند و یک نقاشی نیز از بروجرد به مرحله کشوری راه یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه