اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد:

شناسایی بیش از ۸۹۰ کودک باز مانده از تحصیل در قزوین

شناسایی بیش از ۸۹۰ کودک باز مانده از تحصیل در قزوین
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: متاسفانه سال گذشته دراستان ۸۹۷ کودک در سامانه ثبت نامی ثبت نشده‌اند که با استفاده از ظرفیت‌های استان توانستیم تک تک را رصد و مورد شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، خیراله رحمانی در کنفرانس تخصصی کنوانسیون حقوق کودک که امروز در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: اگر اولویت اول جامعه آموزش و پرورش محسوب باشد بسیاری از مسائل و مشکل زیرساختی در حوزه‌های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی با بیان اینکه استان از جهت سرانه آموزشی و پرورشی به شدت در تنگنا قرار دارد، افزود: امسال به کمک مدیرکل دفترامور اجتماعی استانداری قزوین توانستیم حدود سه میلیارد تجهیزات برای مناطق حاشیه نشین تهیه کنیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: بر اساس استاندارد جهانی سرانه آموزش و پرورش ۸ متر و ۳۹ سانتی متر برای هر فرد برآورد شده در حالی که استان یزد با ۸ متر و ۴۰ سانتی متر در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بالاترین وضعیت مطلوب را دارد.

,

رحمانی ادامه داد: متاسفانه در استان به علت بی‌توجهی‌هایی که صورت می‌گیرد از حیث سرانه آموزشی در تنگنا هستیم که توجه ویژ‌ه به این امر که می‌تواند زیر ساخت جامعه سالم باشد باید دردستور کارقرار گیرد.

,

این مسئول ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین ماموریت داریم در راستای پوشش تحصیلی و کیفیت آموزشی تمام دانش‌آموزان استان را تحت حمایت قرار دهیم.

,

۱۸درصد ازجمعیت استان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند

, ۱۸درصد ازجمعیت استان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند,

وی با اشاره به اینکه ۱۸درصد ازجمعیت استان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: در استان ۲۴۶هزار و ۷۱۸دانش‌آموز داریم که یک پنجم جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در بحث پوشش تحصیلی از تمام ظرفیت‌های استان در جهت جذب دانش‌آموزان به کار بستیم به طوری که در مقطع ابتدایی ۹۹ /۳ درصد، متوسطه اول ۹۶/۶۴ درصد و متوسطه دوم ۸۴/۸۱ درصد از دانش‌آموزان را تحت پوشش قراردادیم.

,

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش اکنون در ۲۰ نقطه از استان یک دانش‌آموز و یک معلم داریم که با توجه به عدم صرفه اقتصادی در نظر داریم از راهکار جایگزین استفاده کنیم.

,

رحمانی تصریح کرد: باید یک ائتلاف جدی صورت گیرد تا فضایی در استان ایجاد شود تا کودکانی که مشکل دارند به چرخه تحصیل بازگردند.

,

وی با اشاره به سامانه ثبت نامی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان ادامه داد: متاسفانه سال گذشته دراستان ۸۹۷ کودک در سامانه ثبت نامی ثبت نشده‌اند که با استفاده از ظرفیت‌های استان توانستیم تک تک را رصد و مورد شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به دلایل کودکان بازمانده از تحصیل افزود: ۵ نفر از کودکان ۵ تا ۱۱ ساله به علت ازدواج، ۶ نفر به دلیل معلولیت، ۵نفر به علت بدسرپرستی و ۳۸ نفر هم مهاجر از تحصیل بازماندند که ۵۹۸ نفر به طور کل شناسایی نشدند.

,

رحمانی گفت: امسال تابستان برای کودکان ۷ تا ۱۱ ساله فضایی را ایجاد کردیم تا این کودکان در مدرسه ثبت نام کنند که ۷۶۷ نفر بودند و از این میزان ۱۰۹نفر هیچ تجربه‌ای در تحصیل نداشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه