اخبار داغ

دادستان کل کشور:

وابستگی جناحی در رسیدگی به جرائم مد نظر نیست/ در مبارزه با فساد موفق نبوده‌ایم

وابستگی جناحی در رسیدگی به جرائم مد نظر نیست/ در مبارزه با فساد موفق نبوده‌ایم
دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی در برخورد قضایی از سیاست زدگی به دور خواهد بود و وابستگی به جناح ها را در رسیدگی به جرائم مد نظر نخواهیم داد‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در جلسه شورای اداری خراسان شمالی با بیان اینکه عدالت عنصری است که برای تمامی بشریت در همه دوران‌ها لازم و ضروری است، اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران، اجرای عدالت و انجام ماموریت در مسیر عدالت بر عهده تمامی مسئولان نظام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: مدیری که در مسیر عدالت حرکت نکند چگونه می تواند فردای قیامت پاسخگوی اعمال خود در پیشگاه خدواند باشد.

,

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که در این نظام مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی و ... وظیفه تمامی مسئولان در تمامی سطوح است، اذعان کرد: متاسفانه در کشور در زمینه مبارزه با فساد آنگونه که شاید و باید موفق نبوده ایم.

,

وی گفت: شاهد این موضوع نیز وجود پرونده‌هایی است که به حوزه قضاییه کشور وارد شده اند.

,

با این وجود، دادستان کل کشور با تاکید بر این نکته که فساد در نظام و سطح ادارات کشور گسترده نیست، عنوان کرد: در عین حال، همین تعداد پرونده ها نیز برای این نظام اسلامی زیاد است.

,

حجت الاسلام منتظری منشا بخش عمده ای از فسادها را ضعف مدیران، عدم نظارت صحیح مدیران بر مجموعه خود، کوتاهی و یا عمل نکردن مدیران به تکالیف و وظایف خود دانست و گفت: بخش عمده ای از این فسادها ریشه در بانک ها دارند.

,

وی تصریح کرد: درصورتیکه منابع به درستی مدیریت شوند و تسهیلات بدون رانت و به افراد محق  اعطا شوند حجم بسیاری از این پرونده های فساد در کشور کاسته می شوند.

,

در عین حال، حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: عده‌ای در داخل و خارج از کشور نیز تلاش می کنند که فساد را در سطح جامعه و ادارات کشور گسترده جلوه دهند که این ادعا غیر منصفانه و غیر صادقانه است.

,

وی گفت: در این کشور مدیران و مسئولانی پاک دست و وظیفه مندی که به مردم خدمت می کنند که متاسفانه عملکرد مدیران خائن، عملکرد همه مسئولان را زیرسؤال برده است.

,

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر این نکته که تمامی مسئولان باید بر عملکرد زیر مجموعه تحت مدیریت خود نظارت داشته باشند، افزود: در عین حال، مدیریت در قوه مجریه و تمامی زیر بخش هایش باید تقویت شوند که البته وظیفه خود می دانیم که آن را تقویت کنیم.

,

دادستان کل کشور بیان کرد: در همین راستا، قوه قضاییه نیز با تمام قدرت و امکانات در اختیار خود در مبارزه با فساد کوتاهی نخواهد کرد.

,

وی در خاتمه با هشدار بر اینکه آمار جرایم رایانه‌ای در کشور رو به افزایش است، عنوان کرد: امروز فضای مجازی، فضایی آلوده است که قوه قضاییه کشور مبارزه با فساد اخلاقی در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده است و در حال انجام آن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه