اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی کلاته رودبار مطرح کرد

سهم مردم کلاته رودبار، 30 سال آب آشامیدنی بی‌کیفیت/ هدر رفت سرمایه‌گذاری دولت در پروژه فاضلابی

سهم مردم کلاته رودبار، 30 سال آب آشامیدنی بی‌کیفیت/ هدر رفت سرمایه‌گذاری دولت در پروژه فاضلابی
رییس شورای اسلامی شهر کلاته رودبار گفت: مردم حدود 30 سال با مشکل آب شرب بی کیفیت مواجه اند و رفع آن هنوز به نتیجه ای نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قربان جنتی، رییس شورای اسلامی شهر کلاته رودبار از توابع شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به مسائل و مشکلات این شهر، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما پروژه فاضلاب است که از سال 84 این پروژه ملی آغاز شد ولی با گذشت 14 سال تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی با انتقاد ازهدر رفت سرمایه در این پروژه، اظهار کرد: دولت در این پروژه حدود هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد ولی نتوانست در بازه زمانی تعریف شده آن را اجرایی کند و با توجه به تاخیر در اتمام پروژه، لوله ها و تجهیزاتی که قبلا کار گذاشته شده بود همه در حال فرسایش و از بین رفتن است.

,

رییس شورای اسلامی شهر کلاته رودبار اضافه کرد: از طرفی مردم به این امید که دولت مسئله فاضلاب را ساماندهی می کند، شخصا اقدامی نکردند و الآن هم برای مردم و هم شهرداری این مسئله به معضل بزرگی تبدیل شده است.

,

جنتی با بیان اینکه این پروژه بنا بود طی 4 سال به بهره برداری برسد ولی عملیاتی نشد، افزود: علت تعلل در به سرانجام نرسیدن این پروژه، ضعف مدیریتی آب و فاضلاب روستایی استان است که در طی این مدت علی رغم اینکه بودجه زیادی صرف شده، خوب کار نکردند.

,

وی اظهار کرد: مسئولیت اجرای پروژه بر عهده آب و فاضلاب روستایی بود چرا که پیش از این کلاته رودبار به عنوان روستا مطرح بود و از سال 90 به شهر ارتقا یافت.

,

رییس شورای اسلامی شهر کلاته رودبار با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبارات پروژه از آب و فاضلاب روستایی به آب و فاضلاب شهری جابجا شد، گفت: هر چند این پروژه به دست آب و فاضلاب شهری افتاد ولی امکان توسعه و پیشرفت این پروژه ضعیف است.

,

جنتی ادامه داد: با توجه به مشکلات متعددی که در راستای عدم اجرای پروژه در این چند سال به وجود آمد، هر چقدر بودجه هم تخصیص داده شود باید مشکلات ایجاد شده را مرتفع کنند.

,

وی به دیگر مشکلات مردم کلاته رودبار در زمینه آب اشاره کرد و افزود: مردم با کمبود آب مواجه نیستند ولی کیفیت آب اصلا مطلوب نیست و مردم حدود 30 سال با مشکل آب شرب بی کیفیت مواجه اند.

,

رییس شورای اسلامی شهر کلاته رودبار اضافه کرد: برای رفع این مشکل حفر چاه برای دستیابی به آب آشامیدنی باکیفیت از سال 93 در دستور کار قرار گرفت ولی بنا به دلایل مختلف حفر چاه به نتیجه نرسید.

,

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر چاه جدیدی حفر شده و به آب باکیفیت نیز رسیدند، تصریح کرد: ادامه روند حفر چاه با مشکلاتی مواجه شده که یکی از این مشکلات گرفتن مجوز حفر با دستگاه است ی که 6 ماه این مسئله ادامه دارد.  

,

وی به مشکلات فرهنگی و ورزشی کلاته رودبار نیز اشاره و گفت: با توجه به اینکه وضعیت اشتغال جوانان این شهر به دلیل وجود معادن و وضعیت دامپروری نسبت به نقاط دیگر بهتر است، جوانان در شهر مانده اند و از معدود شهرهایی هستیم که میزان مهاجرت مردم این شهر به نقاط دیگر کمتر است.

,

رییس شورای کلاته رودبار با بیان اینکه از ساختار جمعیتی جوانی برخورداریم ولی جمعیت جوان نیازمندی هایی دارد که مهمترین آن ورزشی است، اظهار کرد: 5 تیم فوتبال و 3 تیم والیبال آقایان که به صورت حرفه ای کار می کنند و ژیمیناستیک بانوان در کلاته رودبار فعال هستند.

,

جنتی با اشاره به اینکه یکی از تیم های فوتبال کلاته رودبار به عنوان نماینده شهرستان دامغان در لیگ فوتبال استان بازی می کند، افزود: در حال حاضر جوانان ما نه زمین چمن دارند و نه زمین خاکی که بخواهند تمرین کنند و ورزشکاران برای تمرین 40 کیلومتر مسیر را طی می کنند و به دامغان می روند.

,

وی ادامه داد: از سال 93 تقاضا کردیم زمین فوتبال کلاته رودبار چمن شود که موافقت شد و بودجه نیز اختصاص داده شد ولی به دلیل عدم نظارت اداره ورزش و جوانان استان و قصورهای متعدد پیمانکار به مدت 5 سال این پروژه روی زمین مانده است.  

,

رییس شورای اسلامی شهر کلاته رودبار با اشاره به خطرات رفت و آمد ورزشکاران به دامغان و هزینه بسیار بالا، گفت: اگر مشکل زمین چمن فوتبال مرتفع شود، ورزش شهر توسعه خواهد یافت.

,

جنتی همچنین خواستار حل برخی مشکلات در حوزه بهداشت و درمان در کلاته رودبار شد و اظهار کرد: در چند سال اخیر وضعیت بهداشت و درمان خوب بوده و دندانپزشکی نیز در مرکز درمانی مستقر شده است ولی اگر داروخانه مستقل مستقر و امکانات جانبی دندانپزشکی تکمیل شود، گام بزرگی برای رشد شهر کلاته رودبار و منطقه خواهد بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه