اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان قم:

افزایش ۶۰۰ درصدی جرائم فضای مجازی در قم/کاهش ۴۷درصدی جرائم امنیتی در قم

افزایش ۶۰۰ درصدی جرائم فضای مجازی در قم/کاهش ۴۷درصدی جرائم امنیتی در قم
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به افزایش ۶۰۰ درصدی جرائم فضای مجازی در استان قم گفت: در حوزه جرائم امنیتی شاهد کاهش 47 درصدی جرائم در سطح استان قم بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم ظهر  امروز 27 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در چهارماهه نخست  سال98 مأموریت نیروی انتظامی روند رو به جلو و با شتاب بیشتر از سال 97 داشته است،  اکثر مأموریت های ناجا با همراهی بسیاری از نهاد و سازمان های استانی بوده است که  تلاش کردیم تا عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذاریم.

وی گفت:  در خصوص مقابله و پیشگیری از سرقت در کاهش سرقت ها امروز استان قم در کل کشور در افزایش سرقت رتبه 29 را به خود اختصاص داده است همچنین در خصوص مبازره با مواد مخدر در این چهارماهه 18 باند مواد مخدر ضبت و کشف شده است و نسبت به سال گشته حدود 65 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

آقاخانی افزود: رویکرد دشمن به این سمت  فضای مجازی و جرائم فضای مجازی سوق پیدا کرده است و متأسفانه آمار جرائم فضای مجازی خوشایند نیست و نزدیک  به 600 درصد افزایش جرائم فضای مجازی در استان قم را شاهد بودیم و البته در همین حوزه 196 درصد افزایش کشفیات این جرائم را داشتیم.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: در حوزه  برخورد با افراد شرور با 21 درصد کاهش جرائم مواجه هستیم، در مسائل اخلاقی و هنجارهای اجتماعی با 28درصد کاهش جرائم مواجه هستیم، در مورد تصادفات جاده‌ای با 8 درصد کاهش تصادفات فوتی مواجه هستیم، در موضوع نزاع و درگیری‌ها شاهد کاهش 32 درصدی در این امر در سطح استان هستیم همچنین  در حوزه جرائم امنیتی شاهد کاهش  47 درصدی جرائم  در سطح استان قم بوده ایم.

وی با اشاره به این که  عفاف و حجاب  دغدغه اصلی مسئولین استانی است، خاطر نشان کرد:  قرارگاه 19 دی هر هفته به ریاست آیت‌الله سعیدی برگزار می‌شود، اولین طرح در راستای مقابله با ناهنجاری ها پوشش در ماشین‌ها  خواهد بود، دومین طرح هم در راستای نظارت بر اماکن عمومی است که به زودی اجرایی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: مردم به دلیل عدم آگاهی‌های عمومی در فضای مجازی و کلاهبرداری های اینترنتی آسیب های بسیاری دیدند، از مردم درخواست داریم کلیه امور بانکی خود را از شعب بانک ها انجام دهند، همچنین وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های دایر شده در سطح شهر پارک کنند.

آقاخانی در پایان افزود: تعداد کل پرونده‌های موجود در بخش مشاوره نیروی انتظامی بالغ‌بر 6 هزار و 700 پرونده بود که 83 در صد از آن‌ها منجر به صلح شده است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه