اخبار داغ

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان خبر داد:

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان کرمان/ اشتغال ۳۹ درصد دانش آموختگان این دانشگاه در رشته تحصیلی خود

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان کرمان/ اشتغال ۳۹ درصد دانش آموختگان این دانشگاه در رشته تحصیلی خود
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: وضعیت دانشجویان مهارتی باید تا پایان برنامه ششم توسعه از ۲۴ به ۳۰ درصد برسند و در حال حاضر ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی استان تحصیل می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محسن شمسی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران مانند فرشتگانی هستند که خوبی، سلامت، صلح، آرامش و بهروزی را برای مردم به ارمغان می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان افزود: خبرنگاران خدمات بزرگی به بشریت کردند و حتی جان خود را در این راه از دست دادند و در واقع هر جا که خبرنگاران در عرصه باشند، نظارت مردمی را محقق و پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئول برقرار می کنند.

,

شمسی با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی نیاز است تا تعریف خبرنگاری نیز به روز شوند، عنوان کرد: با وجود شبکه های اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی تعریف سنتی خبرنگاری نیاز به بازبینی دارد و در دنیای امروز یک خبرنگار باید همه فن حریف و در همه عرصه های مرتبط با حرفه خود، توانا باشد.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از فعالیت های خبرنگاری در سیاست خلاصه شده است و می طلبد که در سایر عرصه ها نیز ورود پیدا کنند و در جنبه های صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر نیز وارد شوند چرا که توازن جامعه در این است که در همه ابعاد فعالیت شود .

,

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، مولود انقلاب است، افزود: اساس دانشگاه علمی کاربردی مهارت محوری است و اولین چشم انداز آن آموزش در محیط کار است که در این راستا موفقیت نسبی را کسب کرده ایم.

,

شمسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی جامعه بیکاری است که باعث می شود اعتیاد، انحرافات و مشکلات بعدی ایجاد شود و همه این ها به این دلیل است که افراد مهارت ندارند.

,

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است چیزی که امروز به عنوان جنگ اقتصادی از آن نام می بریم جنگ مهارتی است و هر جا که ما مهارت داشتیم برنده شدیم لذا دانشگاه علمی کاربردی در همین راستا ۶۰ درصد عملی و ۴۰ درصد تئوری محور است.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه جنگ مهارت ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در دانشگاه علمی کاربردی تفاوت بین مهندسی و علم مشخص می شود و مهندسی همان مهارت ترجمه می شود ولی تئوری در بسیاری از موارد بعد از عمل یا مهارت به دست می آید که در دانشگاه ما، به مهندسی توجه بیشتری می شود.

,

شمسی خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی با داشتن دوره های کاردانی، کارشناسی و پودمانی در زمینه مهارت آموزی فعالیت گسترده ای دارد و کسانی که کنکور دادند حتما رشته های علمی کاربردی را مد نظر قرار دهند چرا که بسیاری از رشته های بین رشته ای در دانشگاه ما وجود دارد.

,

وی تصریح کرد: ۸۰۰ رشته متفاوت در دانشگاه های علمی کاربردی کشور وجود دارد که در هیچ دانشگاه دیگری وجود ندارد و در کرمان ۲۳۰ رشته پیشنهادی داشتیم که ۱۴۰ رشته از بین آن ها انتخاب شد.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان در ادامه در خصوص سطح بندی مراکز دانشگاه علمی کاربردی گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور دارد که از دو سال پیش سطح بندی این مراکز آغاز شد و دانشجویان جدید می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه سطح بندی این مراکز را که بین ۱ و ۴ است مشاهده کنند.

,

شمسی در ادامه مطرح کرد: از نظر تعداد دانشجو وضعیت دانشجویان مهارتی باید تا پایان برنامه ششم توسعه از ۲۴ به ۳۰ درصد برسند و در حال حاضر ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی استان تحصیل می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: دوره های پودمانی از دیگر ویژگی های دانشگاه علمی کاربردی است لذا افرادی خبره ای که حتی تحصیل دانشگاهی ندارند ولی رشته مهارتی خاصی دارند می توانند با مراجعه به ما به عنوان استاد با همکاری کنند.

,

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان عنوان کرد: در حال حاضر در کرمان ۵ مرکز نوآوری داریم که امیدوار هستیم که هر ۱۶ مرکز فعال استان کرمان در کنار خود یک مرکز نوآوری داشته باشند.

,

شمسی ابراز داشت: در سال گذشته بر اساس آمار، ۳۹ درصد از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی در رشته فارغ التحصیلی خود مشغول به کار شدند و این آمار خوبی است.

,

وی با فعالیت های ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در المپیاد ورزشی دانشجویان علمی کاربردی کشور که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد موفق شدیم در بخش بانوان دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز و در بخش آقایان دو مدال نقره و یک برنز را کسب کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه