اخبار داغ

پیام نمایندگان خراسان رضوی در مجلس به پارلمان نیجریه:

تاریخ رفتار حکومت نیجریه را با شیخ زکزاکی ثبت می‌کند/ ضرورت ورود پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان زکزاکی

تاریخ رفتار حکومت نیجریه را با شیخ زکزاکی ثبت می‌کند/ ضرورت ورود پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان زکزاکی
نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی از پارلمان نیجریه خواستند تا جهت آزادی و درمان هرچه سریع‌تر شیخ زکزاکی اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ دولت نیجریه پس از فشارهای بین‌المللی مجبور به ارائه مرخصی درمانی به شیخ زکزاکی جهت درمان در کشور هندوستان شد اما پس از گذشت چند روز به دلیل اینکه هیچ اقدامی برای درمان او در این کشور انجام نشد و آنچه که شیخ زکزاکی آن را اخلال در روند درمانی خود اعلام کرد؛ وی مجبور به بازگشت به نیجریه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این اقدامات باعث واکنش بسیاری از مسلمانان سراسر جهان و طرفداران شیخ زکزاکی شد و به دنبال آن موجب اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز شد. بسیاری از نمایندگان خراسان رضوی در گفتگوهایی با «صبح توس» رفتار غیر انسانی دولت نیجریه را نسبت به شیخ زکزاکی محکوم و از نمایندگان پارلمان نیجریه خواستند تا جهت آزادی و درمان هرچه سریع‌تر شیخ زکزاکی اقدام کنند.

,

, ,

در همین راستا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح توس» اظهار کرد: شیخ زکزاکی یکی از برجسته ترین علمای اسلام و مورد احترام جمعیت فراوانی از مسلمانان شیعه و سنی سراسر دنیا است.

,

تاریخ رفتار حکومت نیجریه را با شیخ زکزاکی ثبت می‌کند

, تاریخ رفتار حکومت نیجریه را با شیخ زکزاکی ثبت می‌کند,

وی افزود: شیخ زکزاکی یک چهره بین‌المللی در جهان اسلام است از این رو، ضروری است تا تمامی اقدامات لازم جهت حفظ جان و سلامت وی به بهترین شکل انجام شود و در تاریخ این موضوع ثبت خواهد شد که حکومت نیجریه با مظلومین این جامعه و شیخ زکزاکی چه رفتاری داشته است.

,

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تأکید براینکه باید دولت نیجریه تمام تلاش خود را جهت بهبود و آزادی شیخ زکزاکی انجام دهد، گفت: از پارلمان نیجریه نیز این درخواست را داریم تا کمال تلاش خود را برای بهبود اوضاع شیخ زکزاکی انجام دهد.

,

ورود ضعیف دستگاه دیپلماسی ایران به موضوع شیخ زکزاکی

, ورود ضعیف دستگاه دیپلماسی ایران به موضوع شیخ زکزاکی,

حجت‌الاسلام پژمانفر تصریح کرد: رفتار دولت نیجریه با شیخ زکزاکی می‌تواند بر رفتار جمهوری اسلامی ایران با نیجریه تأثیرگذار باشد، از این رو دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

,

وی با ابراز تأسف از ورود ضعیف دستگاه دیپلماسی کشور به موضوع شیخ زکزاکی، افزود: ما بر اساس قانون اساسی وظیفه داریم تا بدون دخالت در موضوعات داخلی دیگر کشورها از مظلومان سراسر جهان حمایت کنیم و اکنون انتظار داریم تا دستگاه دیپلماسی کشورمان ورود درستی به موضوع شیخ زکزاکی داشته باشد.

,

, ,

در ادامه حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «صبح توس» ضمن محکوم کردن رفتار غیر انسانی دولت نیجریه نسبت به شیخ زکزاکی اظهار کرد: مطمئن باشید که آزادگان دنیا در مقابل ظلم با تمام توان استقامت و مقاومت می کنند.

,

پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی وارد شود

, پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی وارد شود,

وی با تاکید بر اینکه پارلمان نیجریه باید به موضوع آزادی و درمان شیخ زکزاکی وارد شود، گفت: نمایندگان پارلمان نیجریه در تصمیم گیری‌های خود همیشه اسلام، انسانیت و شرف انسانی را مد نظر داشته باشند از این رو ضروری است تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت بهبود وضعیت شیخ زکزاکی انجام شود.

,

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه دیپلماسی ما نیز وظیفه دارد تا از شیخ زکزاکی به عنوان یک فرد آزاده و مسلمان که در مقابل ظلم با حداکثر توان خود مقاومت می کند، حمایت کند و از جوامع بین الملل پیگیر این موضوع باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه