اخبار داغ

سهم یک‌میلیون شهروند از عید غدیر فقط برگزاری جشن در یک پارک بود؛

تأمین هزینه «شب‌های نیلوفری» از جیب کارگران شهرداری؟!

تأمین هزینه «شب‌های نیلوفری» از جیب کارگران شهرداری؟!
سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه در واکنش به خبر مرصاد در مورد عدم برگزاری جشن‌های دهه ولایت از برگزاری این جشن‌ها تنها در یکی از پارک‌های این شهر یک میلیون‌نفری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز روز گذشته خبری مینی بر «جشن‌های ولایت قربانی بی‌سلیقگی سازمان فرهنگی شهرداری» بر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی مرصاد قرار گرفت که در آن به سوت و کوری شبهای کرمانشاه در شب‌ اعیاد بزرگ اسلامی انتقاد شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز, جشن‌های ولایت قربانی بی‌سلیقگی سازمان فرهنگی شهرداری,

اظهارات مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در واکنش به این خبر نشان می‌دهد باز هم همچون همیشه نهادهای همچون سپاه، آستان قدس رضوی و اداره اوقاف و امور خیریه جورکشِ این نهاد فرهنگی در برگزاری این اعیاد شده اند.

,

پارک شبدیز تنها پارکی است که میزبان این جشن‌ها بود؛ اما یک سوال آیا برگزاری این جشن ها تنها در یکی از پارک‌ها برای جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه کفایت می‌کند؟!

,

از سوی دیگر از لحاظ بصری هم هیچ نمودی از جشن و عید در شهر دیده نمی‌شود به جز معدود تزییناتی که مردم از سر ذوق و شوق خودشان بر در و دیوار شهر نصب کرده بودند.

,

همچنین بهتر بود شفاف‌سازی صورت می‌گرفت که هزینه این جشن‌ها که با حضور خواننده‌های نام‌آشنایی برگزار می‌شود که در حالت عادی بلیط کنسرت‌هایشان 100 هزار تومان است چقدر بوده و شهرداری که پرداخت کارگران روزمزد را با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌کند از کدام محل این هزینه را تامین کرده است؟!

,

توجیهات سازمان فرهنگی شهرداری برای کم‌رنگ بودن جشن‌های مذهبی

, توجیهات سازمان فرهنگی شهرداری برای کم‌رنگ بودن جشن‌های مذهبی,

مهدی عبدالمالکی، رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه پس از انتشار این گزارش در خصوص برگزاری جشن های دهه ولایت در کرمانشاه گفت: در راستای این دهه برنامه های مردمی ای را با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، دفتر آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از هیئت های مذهبی شهر کرمانشاه تدارک دیده‌ایم.

,

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: این برنامه مشارکتی و مردمی از عید قربان در پارک شبدیز واقع در کمربندی غربی کرمانشاه آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

,

وی زمان برگزاری این برنامه مردمی را ساعت ۲۱ الی ۲۴ روزهای مذکور اعلام کرد و گفت: اختتامیه این جشن مردمی که در قالب جشن های مردمی دهه ولایت است، در روز عیدغدیر و در مجموعه شهرداری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

,

این مسئول افزود: پیش بینی ما حضور ۵ تا ۶ هزار نفری مردم در این جشن است و در آن برنامه "اطعام علوی" نیز انجام خواهد شد.

,

عبدالملکی ادامه داد: همچنین به مناسبت عید غدیر در تدارک ۱۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر هستیم که بتوانیم خدماتی را به صورت مشارکتی در این ایام و در ایستگاه های مذکور انجام دهیم.

,

چرا شب‌های نیلوفری جای اجشن‌های مذهبی را گرفت؟

, چرا شب‌های نیلوفری جای اجشن‌های مذهبی را گرفت؟,

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در خصوص برگزاری جشن های شب های نیلوفری نیز گفت: این جشن ها نیز برنامه ای به همین مناسبت است که برای ایجاد شور و نشاط طی دهه ولایت برگزار می شود.

,

وی در خصوص اخذ ورودی از شرکت کنندگان برای حضور در این جشن افزود: خدمات و برنامه هایی در جشن های شب های نیلوفری ارائه می شود که برای دیدن هر کدام از این برنامه ها(موسیقی،سرود، طنز و...) مردم باید مبلغ هنگفتی را هزینه می کردند که ما در این جشن شرایطی را فراهم کرده ایم که مردم در یک فضای نشاط اجتماعی بتوانند با صرف کمترین هزینه این خدمات را دریافت کنند.

,

عبدالمالکی تصریح کرد: به دلیل اینکه شرکت برگزار کننده این برنامه ها، هزینه های بالایی را متحمل شده است، برای پوشش بخشی از این هزینه ها یک ورودی ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی از مردم دریافت می شود و دیدگاه درآمدی نسبت به این موضوع وجود ندارد.

,

وی در پاسخ به اینکه چرا تبلیغات گسترده ای برای جشن های شب های نیلوفری در سطح شهر صورت گرفته و جشن های رایگان مردمی اطلاع رسانی چندانی نشده اند هم گفت: خود شرکت برگزار کننده جشن های نیلوفری مجری تبلیغات بوده و شهرداری نیز کمک کرده است و ما تنها فضا و بخشی از تبلیغات را در این موضوع متقبل شده ایم.

,

عبدالملکی افزود: برای جشن های مردمی عید غدیر نیز تبلیغات صورت گرفته اما به دلیل اینکه شرکت مذکور مجری تبلیغات شبهای نیلوفری بوده تبلیغات آنها گسترده تر بوده است.

,

برگزاری جشن‌ها با همکاری سپاه و آستان قدس

, برگزاری جشن‌ها با همکاری سپاه و آستان قدس,

وی با بیان اینکه طبق یک برنامه مشارکتی با نهادهایی چون سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان و دفتر آستان قدس رضوی ما ۳ ویژه برنامه ۱۰ روزه را برای امسال در نظر گرفته ایم، گفت: یک برنامه ۱۰ روز در ایام دهه کرامت برگزار شد و برنامه ۱۰ روزه دیگر نیز در ایام دهه ولایت در حال برگزاری است و برنامه ۱۰ روزه دیگری نیز در دستور کار داریم که پس از ماه های محرم و صفر و طی مناسبت دیگری در یکی از بهترین اماکن اجرا خواهد شد.

,

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: این برنامه یک برنامه فرهنگی بسیار خوب و درخوری است و در این شب ها نیز مخاطبان زیادی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه