اخبار داغ

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

بیانیه گام دوم، پشتوانه تداوم انقلاب اسلامی است/ انقلاب به‌خوبی توانسته است به موضوعات دین و دنیا ورود کند

بیانیه گام دوم، پشتوانه تداوم انقلاب اسلامی است/ انقلاب به‌خوبی توانسته است به موضوعات دین و دنیا ورود کند
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصویری از وضعیت گذشته و آینده انقلاب ارائه داده‌اند گفت: این بیانیه حاوی مجموعه‌ای از نظریه‌های حاکم بر حرکت انقلاب است که پشتوانه تداوم انقلاب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه بیانیه گام دوم تصویری از گذشته و آینده انقلاب است گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصویری دقیق و موشکافانه از وضعیت گذشته و آینده انقلاب اسلامی ارائه داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی افزود: تمامی این محورهای اساسی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری ، اساس و مبنای تداوم حرکت انقلاب اسلامی هستند و این بیانیه حاوی مجموعه‌ای از نظریه‌های حاکم بر حرکت انقلاب است که پشتوانه تداوم انقلاب شده است.

,

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: این اصول به عنوان مبانی حرکت انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و ایشان به عنوان دیده‌بان انقلاب اسلامی این مسائل را مطرح کرده‌اند.

,

وی افزود: در این بیانیه حدود سی نظریه بنیادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مطرح شده و باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه انقلاب اسلامی به‌حل چالش‌ها و دوگانگی‌های متضاد جهان امروز پرداخته است.

,

آیت‌الله اعرافی ضمن اشاره به اینکه تمامی این مبانی مطرح شده را می‌توان به عنوان نظریات پایه انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه تدریس کرد تصریح کرد: در مجموع انقلاب توانسته به‌خوبی به دین و دنیا وارد شود، در صورتی که این موضوع یکی از چالش‌های اصلی جهان غرب است.

, .,

وی افزود: با انقلاب اسلامی جمهوریت و اسلامیت با یکدیگر جمع شد، دوگانه‌ای که غیرقابل جمع دانسته می‌شد و برخی نیز معتقد بودند با استقرار نظام باید از اصول انقلابی فاصله گرفت اما انقلاب اسلامی این مسئله را نیز حل کرد.

,

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تشیع و امت را از جمله دوگانگی‌های ابتدای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با لطافتی تئوری جمعی را از این دو ارائه کردند که هیچ‌گاه از مبانی تشیع کوتاه نیامدند اما هرگز باعث نشد روح امت اسلامی نادیده گرفته شود،

,

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله ملیت نیز در پرتو انقلاب و اسلام قرار گرفت و انقلاب اسلامی موفق شد این چالش را نیز برطرف کند افزود: فقهی که می‌خواهد تمدن اسلامی را بسازد، ضمن اینکه باید بر پایه‌های عمیق استوار شود باید آمادگی لازم برای پذیرش تغییرات و تحولات را داشته باشد.

,

آیت‌الله اعرافی گفت: درس‌های خارج باید به‌تمام باب‌های فقهی وارد شود، آنچه در فقه باید دنبال شود این است که  فقها در همه ابواب به‌عنوان مسئله‌های مستحدثه وارد شوند،

,

وی افزود: امروز شاهد هستیم که ایران اسلامی مهمترین پرچمدار امت اسلامی محسوب شده است زیرا توانسته بسیاری از دوگانگی‌ها مثل آزادی و امنیت را برطرف کند.

,

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تاکید بر تقویت مبانی اجتماعی فقه اظهار کرد: ما قواعد زیادی داریم که هنوز در آن زمینه‌ها کار نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه