اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خبر داد؛

واریز 198 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها در هرمزگان

واریز 198 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها در هرمزگان
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: در چهارماهه نخست سال جاری 198 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که از رشد 35 درصدی نسبت به چهار ماهه سال 1397 برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛شاکررضا مریدی، مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان شامگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از راه‌های درآمدی دولت بعد از نفت از راه مالیات است که امروز به دلیل تحریم‌های ظالمانه، مالیات نقش مهمی در تامین هزینه‌های کشور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز کشور ما نشان از رونق اقتصادی است، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص رونق تولید دشمن سعی دارد به پیشرفت کارگاه‌های تولیدی صدمه وارد کند و مانع از رونق تولید در کشور شود.
مریدی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اخیر سازمان امور مالیاتی اجرای  طرح جامع مالیاتی است که در این طرح با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ایجاد ماده۱۶۹مکرر تمامی اشخاص حقوقی چه دولتی و غیردولتی باید اطلاعات حساب کاری خود را در اختیار اداره کل مالیاتی قرار دهند؛ این کار باعث وصول مالیات با عدل خواهد شد و پروسه‌ی وصول مالیات را شفاف خواهد کرد.

,
,

وی افزود: هر تراکنش بانکی منجر به وصول مالیات نمی‌شود و فعالیت‌های بانکی توسط اداره‌کل مالیاتی رصد می‌شود.

,

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان عنوان کرد: هرساله برای هر  استان درآمدی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعریف می‌شود که اگر استان درآمد مازاد داشته باشد می‌تواند ۵۰درصد درآمد را  برای استان صرف کند اداره کل مالیاتی استان هرمزگان در سال 1397توانست ۱۱۹درصد از این درآمد را محقق کند.

,

مریدی با تاکید بر اینکه در راستای سیاست‌های دولت سازمان امور مالیاتی همراه و یاور تولیدکنندگان و صادرکنندگان است، گفت: اداره کل مالیاتی استان هرمزگان در سال گذشته با استرداد بیش از  ۳۲۰میلیارد تومان به تولیدکنندگان و صادرکنندگان توانست مقام اول را در این مورد در کشور به خود اختصاص دهد.

,

وی با اشاره به 9 درصد ارزش افزوده گفت: پنج درصد مستقیم به حساب خزانه واریز و یک درصد آن نیز به وزرات بهداشت پرداخت و سه درصد باقی نیز به دهیاری‌ها و بخشداری‌ها پرداخت خواهد شد.

,

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با اشاره به اینکه در سال 1396 حدود 356 میلیارد تومان از مالیات استان  به حساب شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان واریز شد، افزود: این رقم سال گذشته به ۵۵۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است.

,

مریدی خاطر نشان کرد: در چهارماهه نخست سال جاری ۱۹۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که از رشد ۳۵ درصدی نسبت به چهار ماهه سال ۹۷ برخوردار است که بیانگر رونق اقتصادی در استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه