اخبار داغ

دردسرهای یک مَطب؛

ویزیت به همراه پول نقد/ فرار مالیاتی از جنس پزشکی

ویزیت به همراه پول نقد/ فرار مالیاتی از جنس پزشکی
طبق ابلاغیه معاونت درمان در اردیبهشت ماه سال گذشته همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج؛ «کارتخوان در مطب نداریم»، «دستگاه کارتخوان خراب است»، «لطفا ویزیت را نقدی بدهید» این‌ها جملاتی هستند که منشی مطب در هنگام پرداخت ویزیت می‌گوید، مطب پزشک در طبقه دهم ساختمان پزشکان عریض و طویلی است که حداقل یک ربع در صف آسانسور آن برای سوار شدن ایستاده بودم، حالا باید از ساختمان خارج شوم و سراغ دستگاه عابربانک بروم، پول نقد برای ویزیت بگیرم و دوباره در صف آسانسور برای سوارشدن بایستم، این موضوع شاید برای یک جوان سخت نباشد هر چند که موجب اتلاف وقت زیادی می‌شود، اما به طور حتم برای یک پیرمرد یا پیرزن مسن و بیمار سخت و آزار دهنده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این دست از پزشکان هستند که چهره جامعه پزشکی را مخدوش می کنند  البته ناگفته نماند بسیاری از پزشکان نیز هستند که در مطب آنها با تابلوی «پرداخت ویزیت اجباری نیست» مواجه می شویم و بسیاری از پزشکان هم وقت خود را صرف رسیدگی به بیماران در دورافتاده ترین مناطق می کنند.
 
چند ماه پیش هم جنجال های «فرار مالیاتی پزشکان»، «پزشکانی با درآمدی میلیاردی»، « اجباری شدن کارت‌خوان در مطب پزشکان» راه افتاد و در نهایت بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارت‌خوان بانکی) کرد
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی به الزام پزشکان برای نصب سامانه فروشگاهی و کارتخوان در مطب اشاره کرد و گفت: به موجب بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398 و تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه فروشگاهی از ابتدای سال 1398 اقدام نمایند.

,
,
,
,

شریفی، افزود: بر این اساس کلیه صاحبان حرف و مشاغل یاد شده مکلفند حداکثر تا تاریخ 23 مرداده ماه 1398 برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی www.tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود نموده و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام نمایند.

,

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت استفاده از دستگاه کارتخوان در مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: خودداری از نصب کارتخوان در این مراکز تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

,

مهدی نظری گفت: طبق ابلاغیه معاونت درمان در اردیبهشت ماه سال گذشته همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان هستند.
نظری افزود: درصورت مشاهده با فرد خاطی و یا مراکز درمانی متخلف، برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه مطب پزشکان درحیطه وظایف سازمان نظام پزشکی است درخصوص ضرورت استفاده از دستگاه کارت خوان در مطب ها سازمان نظام پزشکی موظف به پاسخگویی است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: درصورت انتقاد شهروندان از مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها سامانه ۱۹۰ آماده دریافت هرگونه شکایت و انتقاد و پیشنهادات است.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه