اخبار داغ

فرماندار کرمان عنوان کرد؛

آسیب‌های اجتماعی؛ بیشترین عرصه فعالیت سمن‌های کرمانی/ برخی تشکل‌ها حرکت ویترینی دارند

آسیب‌های اجتماعی؛ بیشترین عرصه فعالیت سمن‌های کرمانی/ برخی تشکل‌ها حرکت ویترینی دارند
فرماندار کرمان گفت: سمن‌ها را در حوزه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهم و بازدارنده ای دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ علی بابایی، فرماندار کرمان صبح امروز طی نشستی با تعدادی از تشکل های غیردولتی و سازمانهای مردم نهاد به مناسبت هفته تشکلها و مشارکتهای اجتماعی، اظهار داشت: هفته تشکلها و مشارکتهای اجتماعی فرصتی برای آشنایی و نزدیکی بیشتر دستگاهها و نهادهای دولتی و مردم با فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: در حوزه های مختلف، مشکلاتی وجود دارد که بخش زیادی از آنها می تواند توسط سمن ها مرتفع شود، در برخی کشورها سازمانهای مردم نهاد نقش بسیار کارساز و موثری در امور جامعه دارند در کشور ما نیز مسیر حرکت دولت و نظام به همین سمت است که برخی امور را به این نهادهای مردمی واگذار نمایند.

,

فرماندار کرمان افزود: البته در کشور ما نیز در برخی شرایط خاص و بروز بحرانها حضور و نقش NGOها چشمگیر است لکن در شرایط عادی این مشارکت در سطح بالایی وجود ندارد.

,

بابایی اضافه کرد: بیشترین ورود سمن ها در کرمان در حوزه مسائل آسیب های اجتماعی است لکن مشکلات در این زمینه هر روز بیشتر از پیش دیده می شود.

,

وی نقش سمن ها را در حوزه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی بسیار مهم و بازدارنده دانست و افزود: ریشه بسیاری از آسیبها مسائلی است که در سطح خانواده و اجتماع رخ می دهد که با یکسری از آموزش ها و مهارت ها به راحتی قابل پیشگیری هستند.

,

فرماندار کرمان با اشاره به این آیه قرآن که نجات یک فرد، نجات یک جامعه است بیان داشت: هم افزایی سمن‌ها و ارتباط و همکاری آنها با هم می تواند در حل مشکلات جامعه تاثیرات عمیقی را به وجود آورد.

,

وی خاطرنشان کرد: سمن های زیادی مجوز فعالیت دریافت می کنند اما تنها حرکت ویترینی دارند یعنی فقط در جلسات حضور فیزیکی دارند درحالی که اگر آنچه در اساسنامه ها بیان می شود را عمل کنند وضعیت کاملا متفاوت می‌شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه