اخبار داغ

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین:

سیل ۲۷میلیارد تومان به راه‌های استان خسارت زد/ ۷۲ نقطه پرتصادف شناسایی شد

سیل ۲۷میلیارد تومان به راه‌های استان خسارت زد/ ۷۲ نقطه پرتصادف شناسایی شد
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: در حادثه سیلاب که امسال رخ داد، 27میلیارد تومان به راه‌های استان خسارت وارد شد که باید از توسعه آن جلوگیری کنیم تا به مشکل جدی در این حوزه برخورد نکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد حق لطفی در گفت‌وگو با  شاخص، با بیان اینکه استان قزوین ۱/۳ میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه یک درصد از مساحت کشور در استان قزوین واقع شده، تراکم راه‌ها حدود ۲ونیم برابر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: مساحت استان ۱۵هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع است و ۱۱درصد از آثار تاریخی ملی را داراست که عاملی مهم به لحاظ ترافیکی در حضور گردشگران است.

,

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: استان قزوین دارای ۶هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه است که از این میزان ۲۱۷کیلومتر آزادراه است و رتبه سوم کشور در داشتن آزادراه را داریم.

,

این مسئول با اشاره به میزان تردد در سطح‌های راه‌های استان ادامه داد: از ۱۵۸میلیون تردد در سال ۱۳۹۴ به ۲۷۱ میلیون تردد در پایان سال ۱۳۹۷ رسیدیم.

,

وی عنوان کرد: ۲۶۷هزار سفر با حمل و نقل عمومی در سال ۹۷ اتفاق افتاده که رشد ۴ونیم درصدی نسبت به سال ۹۶داشته است و ۶۷۵هزار بارنامه معادل ۸ونیم میلیون بار در سال گذشته صادر شد که نشان دهنده جایگاه ویژه صنعتی استان است.

,

, ,

حق لطفی ادامه داد: عوامل انسانی ۹۳درصد، ۳درصد وسیله نقلیه و ۴ درصد عوامل محیطی راه به عنوان علت‌های اصلی وقوع تصادفات است.

,

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با اشاره به کاهش آمار تصادفات در استان از سال ۱۳۸۵تاپایان سال ۱۳۹۷ افزود: ما در پایان سال ۸۵ به میزان ۷۴۰ کشته در سطح جاده‌های استان داشتیم که در پایان سال ۹۷ به ۲۵۸نفر کاهش یافت.

,

 

,

استان قزوین مقام سوم کشور در طول شبکه روشنایی راه‌ها را دارد

, استان قزوین مقام سوم کشور در طول شبکه روشنایی راه‌ها را دارد,

وی ابراز کرد: ۱۲هزار ناوگان عمومی داریم که مدوام مورد بازرسی قرار می‌گیرد و ۲۰۰ مورد بازرسی از ناوگان حمل مواد خطرناک را داشتیم و بیش از ۷۰۰ کلاه ایمنی در روستاها توزیع شد که امسال به بیش از یک هزار مورد خواهد رسید تا ترددهای بخش کشاورزی را کنترل کنیم.

,

این مسئول بیان کرد: ۳۰ نقطه از مدارس حاشیه شهرها را توانستیم با علائم ایمن سازی کنیم و از پروژه‌های موفق ما که از سال ۹۵ آغاز شد، عملیات نصب نیوجرسی بلوک مفصلی در سطح راه‌ها است که ۱۱۷کیلومتر از آزادراه‌ها را با هزینه ۴۰میلیاردی پوشش دادیم و این پروژه تا سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

,

حق لطفی بیان کرد: نیوجرسی بلوک مفصلی، ایمنی آزادراه را افزایش داده و از ورود خودروها به لاین دیگر جلوگیری کرده است و تمام گاردریل‌هایی که از این حوزه جمع‌آوری شده در راه‌های روستایی جاگذاری شده است.

,

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین افزود: در نظر داریم ۲۰۰ کیلومتر دیگر از آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌های کشور را نیوجرسی بلوک مفصلی اجرا کنیم که اعتباری ۱۲۰میلیاردی نیاز دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین مقام سوم کشور را با داشتن ۲۴۵ کیلومتر طول شبکه روشنایی در راه‌ها را دارد؛ تا کنون ۱۴ منطقه را به صورت روشنایی نقطه‌ای کردیم که در نظر داریم به ۳۵ نقطه ارتقاع دهیم.

,

 

,

ارزش راه‌های استان ۱۰هزار میلیارد تومان است

, ارزش راه‌های استان ۱۰هزار میلیارد تومان است,

این مسئول ابراز کرد: در حادثه سیلاب که امسال رخ داد، ۲۷میلیارد تومان به راه‌های استان خسارت وارد شد که باید از توسعه آن جلوگیری کنیم تا به مشکل جدی در این حوزه برخورد نکنیم.

,

حق لطفی با بیان اینکه قزوین جزو یازده استان برف گیر کشور است، گفت: هر ساله ۲۸۸ دستگاه ماشین برف روب در راه‌های استان عملیات برف روبی را انجام می‌دهند و آماده سازی و نگهداری این ماشین آلات، ۱۰میلیارد تومان است.

,

, ,

وی بیان کرد: با توجه به شرایط استان اکنون ۵۰ دستگاه ماشین آلات برای عملیات زمستانی و شرایط بحرانی کمبود داریم که ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

,

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین افزود: ۷۲ نقطه پرتصادف در سطح استان آشکارسازی شده و ۱۰ نقطه اولویت‌دار هم از بین این نقاط احصاء شد که برای رفع اساسی این نقاط به ۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

,

این مسئول در پایان گفت: ارزش راه‌های استان ۱۰هزار میلیارد تومان است و هر ساله باید چهار تا شش درصد از اعتبارات برای نگهداری راه‌ها هزینه شود درحالی که مجموع اعتباری که برای آن داریم ۵۰ میلیارد تومان است که با توجه به شرایط استان باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه