اخبار داغ

پیام نمایندگان سمنان به پارلمان نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی؛

حمایت از شیخ زکزاکی، به عزت کشور کمک می‌کند/ اقدامات جدی برای درمان و آزادی رهبر نیجریه انجام شود

حمایت از شیخ زکزاکی، به عزت کشور کمک می‌کند/ اقدامات جدی برای درمان و آزادی رهبر نیجریه انجام شود
نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ای خواستار آزادی و تسریع درمان شیخ زکزاکی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، دولت نیجریه پس از فشارهای بین‌المللی مجبور به ارائه مرخصی درمانی به شیخ زکزاکی جهت درمان در کشور هندوستان شد اما پس از گذشت چند روز به دلیل اینکه هیچ اقدامی برای درمان او در این کشور انجام نشد و آنچه که شیخ زکزاکی آن را اخلال در روند درمانی خود اعلام کرد؛ وی مجبور به بازگشت به نیجریه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این اتفاق که واکنش‌های بسیاری در بین مسلمانان و طرفداران شیخ زکزاکی در سراسر دنیا داشت، موجب اعتراض نمایندگان مجلس ایران هم شد به گونه‌ای که بسیاری از نمایندگان مجلس در گفتگوهای خود با رسانه‌ها رفتار غیر انسانی دولت و مقامات نیجریه نسبت به شیخ زکزاکی را تقبیح کرده و از نمایندگان پارلمان نیجریه خواستند تا نسبت به آزادی و درمان شیخ زکزاکی وارد عمل شوند.

,

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت، درباره انجام اقدامات لازم برای آزادی درمان شیخ زکزاکی گفت: افراد به حقوق بشر و حقوق انسانیت احترام بگذارند و از حق همه ی انسان های جامعه بشریت حمایت کنند چرا که شیخ زکراکی یک آزاد اندیش است و حمایت از یک انسان استقلال و آزاده، باعث کمک به عزت کشور  است.

,

همچنین ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی متعلق به مسلمانان و جهان اسلام است و از مجامع بین المللی و پارلمان نیجریه می خواهیم که نسبت به حفظ جان و آزادی و کمک به خانواده شیخ زکزاکی اقدام کنند، عنوان کرد: عدم اقدام پارلمان نیجریه نسبت به آزادی و درمان شیخ زکزاکی باعث می شود این پارلمان در مقابل افکار عمومی و آزادی خواهان دنیا مسئول باشد.

,

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه با کمال تاسف پارلمان نیجریه  نتوانسته از حزب شیخ زکزاکی دفاع کند، مطرح کرد: همواره پارلمان نیجریه در حال انجام اقدامات دیکتاتوری خود است که امیدواریم افکار عمومی بتواند بر دولت نیجریه فشار آورده تا حقوق انسانیت و آزادی بیان به رسمیت شناخته شود.

,

احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت، گفت: پارلمان نیجریه به عنوان نمایندگان مردم این کشور، باید تلاش کند تا شیخ زکزاکی که در بین مردم نیجریه محبوبیت دارد بیش از این دچار آسیب نشود و زمینه های لازم را برای درمان و آزادی وی فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه