اخبار داغ

معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد البرز:

26 هزار حامی، کمیته امداد البرز را در طرح "رسم ابرار" همراهی می‎کنند/ ترویج فرهنگ انفاق برای کمک به اسرا، ایتام و افراد مسکین

26 هزار حامی، کمیته امداد البرز را در طرح "رسم ابرار" همراهی می‎کنند/ ترویج فرهنگ انفاق برای کمک به اسرا، ایتام و افراد مسکین
رضا لشینی گفت: کمیته امداد البرز بخش فرهنگ‎سازی و ترویج سنت حسنه انفاق در قالب رسم ابرار در دستور کار قرار داده است و 26 هزار حامی ما را در اجرای این طرح کمک می‎کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز درباره جزئیات اجرای طرح رسم ابرار در استان به خبرنگار تیتریک، گفت: طرح مذکور، یک طرح ملی بوده و تفاهم نامه آن بین کمیته امداد حضرت امام (ره) و قوه قضائیه به امضا رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
رضا لشینی با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه 15 سازمان مشارکت دارند که یکی از این دستگاه ها کمیته امداد است، افزود: طرح رسم ابرار در راستای ترویج فرهنگ انفاق و به مناسبت روز 25 ذی الحجه و نزول آیه وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً در وصف خانواده علی (ع) در البرز اجرایی خواهد شد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: بر اساس آیه مذکور حضرت فاطمه (س) به واسطه بیماری حسن (ع) و حسین (ع) 3 روز "روزه" نذر کردند که از 23 ذی الحجه آغاز و به 25 ذی الحجه ختم می شود و این بانوی بزرگوار روز نخست افطار خود را به مسکین، روز دوم به یتیم و روز سوم به اسیر دادند. 
,
 
,
لشینی با اشاره به اینکه ائمه بر روز 25 ذی الحجه به عنوان یک فرهنگ برای جامعه متمرکز شدند، تصریح کرد: طرح رسم ابرار در روز 23 ذی الحجه مصادف با  3 شهریور آغاز می شود و مردم در این روز هزینه افطار خود را به خانواده های مسکین اختصاص می دهند که شماره حساب 6037997950099102 در سطح کشور برای آن اعلام شده است. 
,
 
,
وی گفت: روز دوم یا 24 ذی الحجه نیز کمیته امداد با شماره حساب 6037997950000027 پذیرای هزینه افطار مردم برای ایتام است و روز سوم نیز مردم هزینه اطعام خود را صرف آزادسازی زندانی ها می کنند که ستاد دیه شماره حساب 6037997599039345 و کد دستوری #7777*780* را اعلام کرده است. 
,
 
,
لشینی  افزود: کمیته امداد بخش فرهنگ سازی و ترویج این سنت حسنه را در دستور کار قرار داده و به جامعه هدف و خانواده کمیته امداد از طریق پنل های پیامکی اطلاع رسانی شده است، همچنین 26 هزار حامی کمیته امداد البرز را در جریان موضوع قرار داده ایم.
,
 
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز در خاتمه اظهار داشت: با صدا و سیمای البرز هماهنگ کرده ایم تا مدیر کل کمیته امداد استان در قالب گفتگوهای رادیویی و سیما طرح را برای عموم مردم تبیین کنند.
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه