اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

انقلاب اسلامی ایران معرکه انگلیس در منطقه را برهم زد/ انگلیس هنوز همان کودتاگر 28مرداد است

انقلاب اسلامی ایران معرکه انگلیس در منطقه را برهم زد/ انگلیس هنوز همان کودتاگر 28مرداد است
حقیقت پور با اشاره به اینکه انگلیس هنوز همان انگلیس خبیث و کودتاگر در ایران است گفت: ایران قدرتمندانه نفت‌کش انگلیس را توقیف کرد و اجازه نداد آنها به‌راحتی وارد آب‌های منطقه شوند جنس انگلستان جنس خباثت است این انگلیس خبیث باید بپذیرد که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بساط آن‌ها باید ازسطح منطقه جمع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت پور با اشاره به سالگرد کودتای انگلیسی 28 مرداد در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: انگلیس مدت زیادی در منطقه خاورمیانه و آسیای جنوب غربی ادعای ابرقدرتی و مالکیتی می کرد و تمام حوادث و اتفاقاتی که تأثیر منفی در تاریخ منطقه داشت به نحوی انگلیسی ها در این غائله ها نقش اساسی داشتند و آن را مدیریت کردند.

نائب رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: انگلیس در هند استثمار طولانی انجام داد و حتی در زمان خروج از هند قائله هایی را به جا گذاشتند که دائماً درگیری بین کشورهای جدا شده از هند را دامن می زد.

وی افزود: همچنین انگلیسی ها در بحث دولت عثمانی با ایجاد فتنه های ناسیونالیستی توانستند این ابرقدرت جهان اسلام را نابود کنند و متعاقب آن انگلیسی ها جریانات نامشروع و غیرقانونی وهابیت و بهائیت را شکل دادند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: انگلیسی ها با این فتنه و ابزارها نه تنها توانستند امپراتوری بزرگ عثمانی را ساقط کنند بلکه فتنه هایی را ساماندهی کردند که داعش از دل آن بیرون آمد انحرافات جدید در اسلام و شیعه به نام بهاییت و شیخی‌ات به وجود آمد که هردوی این‌ها  روی دیگر سکه وهابیت است.

حقیقت پور بیان کرد: انگلیسی ها در برخی کشورها به دنبال براندازی بودند که توانست با جابجایی قدرت، حکومت های مردمی را کنار بزنند و ایادی و دست نشانده های خودشان را سرکار بیاورند و به نوع دیگری استعمار و استثمار را در این کشورها حاکم کنند.

 انگلیس هنوز همان کودتا گر 28مرداد است

نایب‌رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران معرکه انگلیس در منطقه را به هم ریخت و جلوی خودخواهی ها و جابجایی ها در سطح منطقه را گرفت که در نهایت حاصل مقاومت و قدرت ملی ایران این پیروزی بود که در نبرد نفت‌کش‌ها نصیب ایران شد.

وی با اشاره به اینکه انگلیس هنوز همان انگلیس خبیث و کودتا گر در ایران است گفت: ایران قدرتمندانه نفت کش انگلیس را توقیف کرد و اجازه نداد انگلیسی ها به راحتی وارد آب های منطقه شوند جنس انگلستان جنس خباثت است اما همین انگلیس خبیث باید بپذیرد که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بساط آن‌ها باید از سطح منطقه جمع شود.

حقیقت پور تصریح کرد: فتنه های انگلیس در یمن، عراق ،سوریه و دیگر کشورها در سایه مقاومت و در سایه تعالیم انقلاب اسلامی ایران در حال خنثی شدن است و امروز شاهد اختلافات ریشه ای داخل سیستم امپراتوری انگلیس هستیم که نوید می رود این اختلافات درونی باعث تضعیف قدرت شده تا انگلیس برای حل اختلافات درونی خود به مرزهای جغرافیایی خود بازگردد و دست از فتنه گری در منطقه مخصوصاً علیه مسلمانان بردارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  انگلیس هنوز همان کودتا گر 28مرداد است,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه