اخبار داغ

یادداشت؛

لحظات زندگی باید وقف علی‌شناسی و علی‌باوری شود

لحظات زندگی باید وقف علی‌شناسی و علی‌باوری شود
با توجه به پیوستن خیل عظیمی از مشتاقان ولایت و امامت به مذهب تشیع، وظیفه ما در قبال غدیر در این دوران بسیار سنگین و دارای اهمیت است و یک شیعه واقعی باید لحظه لحظه زندگی خود را وقف علی‌شناسی و علی‌باوری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ وقتی به ایام عید غدیر نزدیک می‌شویم، چند پرسش است که به ذهن می‌رسد و گاهی خاطر شیعیان را مکدر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

با وجود منابع بسیار قوی و متقن درباره واقعه غدیر باز هم برخی نسبت به هدف رسول اکرم(ص) تشکیک می‌ورزند و در پی آن هستند که القا کنند، پیامبر(ص) در روز غدیر خواسته که بگوید من علی را دوست دارم، شما هم دوست داشته باشید.

,

پیامبر(ص) در آخرین حج خود به واقع چرا باید دقیقاً در واپسین روزهای حیات طیبه خود این موضوع را بازگو کنند و چرا باید در مراسمی بسیار مهم، هزاران نفر را جمع کند و این موضوع را بیان کنند.

,

چرا باید تک تک حاضرین با علی دست بدهند و همچنین بانوان نیز دست در طشت آب نموده و تنها ابزار علاقه به ایشان داشته باشند.

,

چرا باید این مراسم که همه باید به ایشان ابراز علاقه کنند 3 روز به طول بینجامد و کسی هم از به طول انجامیدن آن معترض نباشد.

,

اگر بخواهیم پاسخ این سؤالات را بدهیم و دریابیم که همه این اتفاقات به خاطر این نبوده که پیامبر(ص) بگوید علی را دوست دارم، بلکه به خاطر مسئله مهمتری می تواند باشد، آنگاه خواهیم دید که غدیر یک برکه نیست بلکه یک دریا یا اقیانوسی از معرفت و درس آزادگی و اطاعت پذیری از خاتم رسولان الهی است.

,

در این زمان می توان در مورد منظور اصلی پیامبر از اجرای واقعه غدیر و دریافتن آن بیشتر تحقیق و بررسی داشت.

,

چگونه می‌توان پذیرفت پیامبر یک امت که برگزیده از سوی خداوند متعال است و برای هدایت مردم مبعوث شده، رشته هدایت را رها نموده و از این دنیا به دنیای باقی سفر کند.

,

چگونه بپذیریم که رسول اکرم(ص) در مورد مسائل بسیار ناچیزی مثل شیوه مسواک زدن دستورات خاصی داشته باشند اما در مورد اداره امور امت اسلامی بعد از خودشان دستوری ارائه نکند و تشریح نکنند که جانشین پیامبر(ص) چگونه انسانی باید باشد.

,

آیا غیر از این است که شبیه ترین افراد از لحاظ دینداری و مردمداری و اداره بیت المال باید جایگزین ایشان شود و لذا اگر اینچنین نباشد، رسالت اصلی بعثت پیامبر زیر سؤال خواهد رفت.

,

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که بتوان پذیرفت که پیامبر(ص) در روز غدیر خم دوست داشتن علی را مسئله اصلی ندانسته و به دنبال اعلام عمومی و اتمام حجت با امت خود بوده است که رسالت خود را با تعیین علی(ع) به عنوان جانشین خود تثبیت نماید و ادامه راه رسالت خود را تضمین کند.

,

در کدام مذهب سراغ دارید مناجاتهایی همچون دعای کمیل، دعای توسل، زیارت عاشورا که بتوان بوسیله آن در پیشگاه حق تعالی به تضرع و انابه پرداخت.

,

امروزه شاهد پیوستن خیل عظیمی از پیروان ادیان و مذاهب دیگر هستیم که به مذهب تشیع روی آورده چرا که حب علی(ع) و فرزندان پاکش را اولی دانسته و به آن یقین دارند.

,

به همین مناسبت باید از شیخ زکزاکی که در راه علوی بودنش حاضر است فرزندان خود را فدا کند یاد کرد و باوجود سختی های فراوان در این مسیر  بیش از 10 میلیون نفر را در منطقه خود شیعه نموده و از این طریق دین خود را به مولای متقیان ادا کرده است.

,

حال با این تفاسیر وظیفه ما در قبال غدیر در این دوران بسیار سنگین و دارای اهمیت است و یک شیعه واقعی باید لحظه لحظه زندگی خود را وقف علی شناسی و علی باوری کند.

,

به واقع باید هر شیعه ای در روز عید غدیر به گونه ای و به هر اندازه آن روز را یاد کند و قدمی هر قدر کوچک در جهت افزایش معرفت بیشتر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و رسالت ایشان بردارد.

,

هر قشری از مردم به اقتضای فعالیت و توان خود باید کار کند تا بتوانیم همگی به واقع خود را پیرو امام علی(ع) بدانیم و معرفی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه