اخبار داغ

معاون اول قوه قضائیه:

دستگاه‌های نظارتی باید جهادی و انقلابی عمل کنند/ یکی از خودروسازان به زودی محاکمه می شود

دستگاه‌های نظارتی باید جهادی و انقلابی عمل کنند/ یکی از خودروسازان به زودی محاکمه می شود
معاون قوه قضائیه با بیان این‌که در این مقطع نباید عدالت را به صرف قضاوت در دادگاه منحصر کنیم، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید جهادی و انقلابی عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خاورستان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون قوه قضائیه صبح امروز در نشست تبیین گام دوم انقلاب در جمع چهره های شاخص خراسان جنوبی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سند دوم انقلاب به ارتقای بینش سیاسی مردم اشاره کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون قوه قضائیه صبح امروز در نشست تبیین گام دوم انقلاب در جمع چهره های شاخص خراسان جنوبی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سند دوم انقلاب به ارتقای بینش سیاسی مردم اشاره کرده اند.,

وی افزود: در چهل سال بعد از انقلاب بینش مردم ما افزایش یافته و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

,

معاون قوه قضائیه با بیان این‌که انسان با این ظرفیتی که دارد می ‌تواند به بالاترین درجه برسد، گفت: اگر انسان تفکر نداشته باشد می‌تواند از حیوان هم پست تر شود و اگر قوه تفکر را درست به کار گیرد می تواند به بالاترین درجه برسد.

,

محسنی اژه ای تصریح‌کرد: خداوند انسان را با این قوه تفکر آفرید اما به خودش واگذار نکرد چرا که ضعیف است و باید به او کمک کرد تا به درجات بالا برسد و برای او انبیا و اولیا را فرستاد.

,

وی افزود: آخرین پیامبر، آخرین دین و آخرین کتاب را فرستاد و از این امت برپایی عدالت و الگو بودن برای همه موجودات در دنیا و آخرت را انتظار دارد.

,

معاون قوه قضائیه خطاب به دشمنان، گفت: از چهل سال پیش ما را در محاصره اقتصادی و تحریم قرار دادید اما امروز جمهوری اسلامی از همیشه سربلندتر و سرفرازتر و شما از همیشه زبونتر هستید و این مرهون بینش سیاسی جامعه است چراکه دین باوری با بینش دین ناب و نعمت تمام کارساز می شود.

,

محسنی اژه ای تصریح کرد: اکمال دین و اتمام نعمت منحصر به فرد است و بدخواهان فکر می‌کردند این پیامبر هم مانند سایر پیامبران می رود اما دین اسلام روز به روز گسترده تر شد.

,

وی افزود: وقتی خداوند ولایت را منصوب کرد دشمنان مایوس شدند.

,

معاون اول قوه قصائیه گفت: بینش سیاسی ما باید به تاریخ کشور و جهان مراجعه کند که در کجا به انحراف کشیده شد.

,

محسنی اژه ای تصریح کرد: کم توجهی و عدم استفاده درست از قوه فکریه باعث انحراف می شود و چه کسی را بر مقدرات خودمان از حضرت علی علیه السلام بهتر بدانیم.

,

وی افزود: اگر امام علی (ع) به‌عنوان ولی و وصی رسول الله معرفی نمی‌شد بسیاری از چیزهایی که نازل شده بود اثر خودش را نمی گذاشت و اگر این ریسمان نبود آن مجموعه اثر نمی داشت.

,

معاون قوه قضائیه با اشاره به این که امروز در زمان غیبت، ولی امر و نائب امام زمان (عج) ادامه دهنده راه امام علی (ع) است، گفت: عدالت و ایستادگی باید حول همین محور حرکت کند و از ولایت اطاعت پذیری داشته باشد.

,

محسنی اژه ای به آینده نگری و خیرخواهی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز رهبر انقلاب نه تنها رهبری کشور را به عهد دارد بلکه مردم لبنان فلسطین و مسلمانان اطراف جهان ایشان را به عنوان رهبر خود انتخاب کرده اند.

,

وی با اشاره به اینکه اگر امروز به ندای رهبر خود گوش ندهیم فاسق هستیم، افزود: امام ما می‌گوید ای مسئولان تمام وجود خود را در جهت خدمت به مردم بکار بگیرید و به دین خدا اطمینان داشته باشید و امید به بیگانه و دشمنان نداشته باشید.

,

معاون قوه قضائیه به ارتقای بینش سیاسی اشاره کرد و گفت: ابتدا باید بینش خود را نسبت به ولایت و ولی فقیه افزایش دهیم.

,

محسنی اژه ای با اشاره به این که در گام دوم انقلاب به افزایش عدالت در توزیع همه امکانات اشاره شده است، خاطرنشان کرد: باید هرچیزی را در جای خودش ببینیم و امکانات کشور از آب، خاک و ... توزیع آن در جامعه به صورت عدالت باشد.

,

وی افزود: نباید خدای نکرده عده ای با زرنگی و استفاده از خلا قانون و سو استفاده از قانون امکانات را در دست بگیرند.

,

معاون قوه قضائیه گفت: چرا کاری کردید که معادن، ارز و.. در دست عده ای خاص قرار بگیرد و باید یک فرصت ایجاد شود که همه مردم از همه نعمات و امکانات استفاده کنند.

,

محسنی اژه ای گفت: نباید اجازه دهیم که شکاف طبقاتی ایجاد شود و این وظیفه ما در گام دوم انقلاب است.

,

وی افزود: نباید اجازه دهیم عده ای ثروت‌ها را جمع کنند و عده ای به نان شب خود محتاج باشند.

,

معاون قوه قضائیه با اشاره به این‌که در این شرایطی که دشمن شکست خورده است به ما فشار می‌آورد، گفت: اگر ما ذخیره طلا داریم باید درست استفاده کنیم و بدون برنامه‌ریزی بسیاری از انباشته طلای ما در بازار ریخته می شود و چه کسی این طلا می خرد این فردی است که وام می گیرد و این سکه ها را می خرد.

,

محسنی اژه ای تصریح‌کرد: یکی از خودروسازان بیش از ۶۰۰ نمایندگی دارد و از این تعداد ۱۵ تا انتخاب می کند و بخشی از این تولید را به آنها می دهد و بقیه را انبار کند و ثبت نام می کند و به عده ای می رسد و به عده ای نمی رسد و حال که گران شده به فروش می رساند و به زودی محاکمه خواهد شد.

,

وی افزود: پرونده دیگری که با آن مواجه هستیم بیش از ۶۳۰ صرافی مجاز داشتیم که در آنجا نیز ۱۵ صرافی انتخاب کردند و دلارها را در اختیار آنها قرار دادند و این کار باعث به هم ریختن بازار دلار شد.

,

معاون قوه قضائیه با اشاره به این که برخی با قانون بازی می کنند، گفت: از مقام معظم رهبری اجازه گرفته شد تا خارج از قانون‌های سخت گیرانه وارد عمل شویم که به نتیجه رسید.

,

وی با اشاره به این که زمین‌های کشاورزی نباید تغییر کاربری دهند، افزود: بسیاری از زمین‌هایی که تغییر کاربری دادند جواز داشته اند و چه کسی به آن مجوز داده است؟ دستگاه های نظارتی باید انقلابی و جهادی عمل کنند.

,

معاون قوه قضائیه با اشاره به این‌که در این مقطع نباید عدالت را به صرف قضاوت در دادگاه منحصر کنیم، گفت: مردم از فشارهای دشمن در رنج هستند اما از تبعیض بیشتر رنج می بردند.

,

محسنی اژه ای تصریح کرد: به خاطر استحقاق این مردم از وقت خصوصی خود بگذریم و کارها را دقیق‌تر انجام دهیم و اگر مردم این را ببینند امیدوار می شوند.

,

وی افزود: سرعت رسیدگی در روند پرونده ها باید افزایش داشته باشد تا مردم بیش از این معطل نمانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه