اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد؛

حرکت رو به جلو استان کرمان در راستای صنعتی شدن/ ضعف قانون؛ سد راه بهره‌مندی از پتانسیل معادن

حرکت رو به جلو استان کرمان در راستای صنعتی شدن/ ضعف قانون؛ سد راه بهره‌مندی از پتانسیل معادن
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استخراج و فروش معادن به بخش خصوصی توانمند، حرکت عظیمی در استان ایجاد می کند که به دنبال آن تغییرات زیادی ایجاد و در چند سال آینده استان کرمان به استانی صنعتی تبدیل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح پروژه‌های بخش صنعت و معدن با حضور مسئولان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال 98 پروژه‌هایی افتتاح می‌گردد که برای ساخت آنها حدود 14 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بزرگترین پتانسیل استان کرمان را بخش معدن دانست و اظهار داشت: به دلیل ضعف قانونی از پتانسیل معادن استان تاکنون به خوبی استفاده نشده و در سال‌های گذشته تنها بحث استخراج از معادن مطرح بود.

,

وی افزود: در گذشته پروانه‌های بهره‌برداری معادن بزرگ استان مثل گل‌گهر، جلال ‌آباد و ... در اختیار بخش دولتی بود و دولت نیز به سبب کمبود منابع مالی در ایجاد افزایش ارزش افزوده در صنایع معدنی نتوانست به خوبی عمل کند و همین امر سبب ضرر استان کرمان در سال‌های قبل شده است.

,


ایجاد صنایع خدماتی و قطعه‌سازی در دستور کار استان

,
, ایجاد صنایع خدماتی و قطعه‌سازی در دستور کار استان,

حسینی نژاد مطرح کرد: استخراج و فروش معادن به بخش خصوصی توانمند، حرکت عظیمی در استان ایجاد می کند که به دنبال آن در چند سال آینده استان کرمان به استانی صنعتی تبدیل خواهد شد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: با رونق بخش‌های مختلف معدن (استخراج و فروش) در استان کرمان، فرصت اشتغال در بخش شرکت‌های خدماتی و قطعه‌سازی ایجاد خواهد شد و راه اندازی صنایع خدماتی و قطعه‌سازی گام دوم ما در استان است.

,

وی از تعریف 42 هزار میلیارد تومان برای راه اندازی پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در بخش صنعت و معدن خبر داد و بیان داشت: این پروژه‌ها در حال افتتاح است و براساس پیش‌بینی‌ها تا سال 1400 به مرحله تولید خواهند رسید.

,

حسینی نژاد با تاکید برآنکه پروژه‌های صنعتی استان کرمان، پروژه‌های بزرگی هستند، تشریح کرد: کارخانه فولاد بافت از جمله طرح‌هایی است که برای توسعه مناطق محروم برنامه ریزی شده و در سال 86 کلنگ‌ آن به زمین زده شد اما به دلیل کمبود منابع مالی دولتی تا سال 93 این پروژه حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در اواخر سال 94 این پروژه به بخش خصوصی توانمند واگذار شد و اکنون آماده افتتاح است.

,

کاهش تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در سال 97

, کاهش تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در سال 97,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: مهمترین چالش در راه اندازی طرح ها تامین منابع مالی است و براساس قانون باید 40 درصد منابع تسهیلات بانکی در خدمت تولید باشد، در حالیکه در سال های گذشته حدود 31 درصد آن محقق شده بود این درصد در سال 97 به 27 درصد کاهش یافت.

,

وی تزریق منابع مالی را یکی از شاخص‌های رونق تولید دانست و تاکید کرد: یکی از برنامه های استان در راستای رونق تولید، تزریق منابع و گردش مالی مجموع‌های صنعتی و معدنی استان به بانک‌های داخل استان است که به واسطه آن بتوانیم از این طریق به صنایع کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کنیم.

,


انتقال 4 هزار میلیارد تومان از منابع مالی شرکت های مس و گل گهر به بانک های داخل استان

,
, انتقال 4 هزار میلیارد تومان از منابع مالی شرکت های مس و گل گهر به بانک های داخل استان,

حسینی نژاد بیان کرد: در سال 97 میزان فروش شرکت مس سرچشمه بالای 10 هزار میلیارد تومان بوده است و طبق قانون باید این گردش مالی به داخل استان منتقل شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: در سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان توسط شرکت های گل‌ گهر و مس به استان منتقل شده است و طی چند روز گذشته نیز حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان منابع از سوی شرکت ملی مس ایران به بانک‌های داخل استان منتقل شده است.

,

وی شورای معادن استان را یک ظرفیت بزرگ دانست و یادآور شد: براساس قانون، حقوق دولتی که از معادن اخذ می‌شود باید 15 درصد آن به استان مربوطه بازگشت داده شود اما طبق گزارش دیوان محاسبات طی بازه زمانی حدود 12 ساله به‌طور متوسط حدود 5 صدم درصد از این منابع به استان کرمان بازگشت داده شده است.

,

حسینی نژاد در خاتمه گفت: برای نخستین بار با کمک شورای معادن استان توانستیم حدود 6 درصد (30 میلیارد تومان) منابع را به استان باز گردانیم که از این محل هم اکنون پروژه های راهسازی، برق‌رسانی، زیرسازی جاده‌های روستایی، ایمنی معادن و نقشه‌برداری از معادن در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه