اخبار داغ

رئیس پلیس راه کشور خبر داد:

فوت هر فرد در تصادفات خسارت ۵میلیارد تومانی به کشور وارد می کند/ تعداد دوربین های ثبت تخلف کشور از سال ۹۶ افزایش نداشته است

فوت هر فرد در تصادفات خسارت ۵میلیارد تومانی به کشور وارد می کند/ تعداد دوربین های ثبت تخلف کشور از سال ۹۶ افزایش نداشته است
رئیس پلیس راه کشور گفت: بر اساس آمار میزان تردد ها در راه های کشور در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد رشد و در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۸درصد رشد داشته است، این در حالی است که تعداد دوربین های ثبت تخلف در کشور از سال ۹۶ افزایش نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا امروز در جلسه نشست اعضای کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و شورای راهبری ترافیک استان مرکزی در اراک که با حضور معاون عمرانی و معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی و فرماندهان انتظامی و راهور استان برگزار شد ضمن تبریک انتصاب سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی به عنوان فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: خسارت وارد شده به کشور در اثر تصادفات جاده ای بسیار بالاست و اگر بخواهیم به این مقوله به صورت کمی نگاه کنیم بر اثر فوت هر فرد در تصادفات جاده ای خسارتی ۵میلیارد تومانی به کشور وارد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

از بین رفتن ۵درصد از تولید ناخالص ملی با فوت افراد در جاده های کشور

, از بین رفتن ۵درصد از تولید ناخالص ملی با فوت افراد در جاده های کشور, از بین رفتن ۵درصد از تولید ناخالص ملی با فوت افراد در جاده های کشور,

وی با بیان اینکه میزان خسارت ناشی از تصادفات جاده ای ۵درصد از تولید ناخالص ملی را از بین می برد، گفت: در واقع خسارت ناشی از فوت افراد در جاده های استان مرکزی در سال ۹۷ چیزی بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان هزینه روی دست کشور گذاشته است و این مبلغ کمی نیست.

,

حسینی تاکید کرد: با توجه به میزان خسارات بالای وارد شده، اولویت نخست کشور ساماندهی تصادفات جاده ای است. این در حالی است که تنها تعداد محدودی از دستگاه ها مسئول این کار دشوار شده اند، کاری که بسیاری از متغیرهای آن دست ما نیست و انتظار معجزه هم می رود. ولی قطعا نمی توان به علت عدم انجام وظیفه توسط دیگر نهاد ها، دست روی دست گذاشت و باید با توجه به تکلیف انسانی و قانونی خود کار را در حد توان به پیش ببریم.

,

نیاز به ایمن سازی راه های موجود به جای ایجاد راه جدید تا ۱۰ سال آینده

, نیاز به ایمن سازی راه های موجود به جای ایجاد راه جدید تا ۱۰ سال آینده, نیاز به ایمن سازی راه های موجود به جای ایجاد راه جدید تا ۱۰ سال آینده,

رئیس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور بیش از ایجاد راه جدید، نیاز به ایمن سازی راه های موجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر کارهای دم دستی برای کاهش تصادفات جاده ای پاسخگو نیست و نیاز است تا با تغییر رویکرد به جای ایجاد راه های جدید، تا ۱۰ سال آینده راه های موجود را ایمن سازی کنیم تا میزان تلفات جاده ای کاهش یابد.

,

حسینی با بیان اینکه انسان اصلی ترین عامل در تصادفات جاده ای است، گفت: سهم ۹۲درصدی افراد در تصادفات جاده ای نشان می دهد نیاز به فرهنگ سازی در این حوزه وجود دارد ولی باید در کنار آن عوامل دیگر حوادث جاده ای مانند راه و خودرو را هم ایمن کرد تا شاهد این میزان از تلفات در حوادث جاده ای نباشیم.

,

وی با اشاره به نا ایمن بودن خودروهای داخلی، تصریح کرد: امروزه در کشورهای دنیا با استفاده از فناوری روز خودروها را به نحوی می سازند تا اولا تصادفی رخ ندهد ثانیا در صورت بروز تصادف سرنشینان آن متحمل آسیب جدی نشوند ولی متاسفانه در کشور ما هیچکدام از این دو مورد صورت نمی پذیرد و خودروها در تصادفات جاده ای کاملا مچاله شده و در اکثر موارد سرنشینان خود را به کام مرگ می برند.

,

«بی کیفر مانی» عامل اصلی انجام تخلفات رانندگی

, «بی کیفر مانی» عامل اصلی انجام تخلفات رانندگی, «بی کیفر مانی» عامل اصلی انجام تخلفات رانندگی,

حسینی بی کیفر مانی را عامل اصلی انجام تخلفات توسط افراد دانست و افزود: اگر تمامی افراد مطمئن می شدند که در صورت بروز تخلف در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی، باید جریمه آن را بپردازند قطعا این میزان از تخلف را شاهد نبودیم. در واقع باید با در اختیار گذاشتن ابزار های نوین برای پلیس کاری کرد که میزان تخلفات و در پی آن میزان حوادث رانندگی به حداقل برسد و این مهم قطعا با روش های قدیمی امکان پذیر نیست.

,

تعداد دوربین های ثبت تخلف از سال ۹۶ افزایش نداشته است

, تعداد دوربین های ثبت تخلف از سال ۹۶ افزایش نداشته است, تعداد دوربین های ثبت تخلف از سال ۹۶ افزایش نداشته است,

وی با انتقاد از عدم افزایش دوربین های ثبت تخلفات جاده ای، گفت: بر اساس آمار میزان تردد ها در راه های کشور در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد رشد و در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۸درصد رشد داشته است، این در حالی است که تعداد دوربین های ثبت تخلف در کشور از سال ۹۶ افزایش نداشته است.

,

باید زمینه تخلف افراد را به صفر رساند

, باید زمینه تخلف افراد را به صفر رساند, باید زمینه تخلف افراد را به صفر رساند,

رئیس پلیس راه کشور گفت: دو راهکار اصلی برای کاهش حوادث جاده ای وجود دارد. اول توسعه روز افزون قابلیت های «آی تی اس» است که یکی از حوزه های آن ثبت هوشمند تخلفات رانندگی است و تنها ثبت سرعت غیرمجاز در کشور ما صورت می گیرد. دوم اینکه زمینه تخلف را برای افراد به صفر برسانیم. به طور مثال اگر در جاده ای قانون اجازه حرکت با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت را می دهد، تابلوی حرکت با سرعت ۶۰ کیلومتر را نصب نکنیم. چرا که افراد با همان سرعت قانونی حرکت می کنند ولی این تخطی از تابلو برای آنان به عادت تبدیل می شود و در جایی هم که سرعت قانونی نصب می شود نسبت به آن بی اعتنا خواهند بود.

,

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استراتژیک بودن استان مرکزی در حوزه عبور و مرور جاده ای، به زودی خودروهای جدید و به‌روز به ناوگان پلیس این استان اضافه می شود. همچنین گوشی های هوشمندی به پلیس راه داده می شود تا در ثبت تخلفات جاده ای به جای نگه داشتن راننده متخلف و اعمال قانون، با استفاده از گوشی هوشمند و ارسال پیامک به راننده خاطی اعمال قانون صورت بگیرد و نیازی به نگه داشتن خودرو در مسیر های جاده ای نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه