اخبار داغ

معاون اول قوه قضائیه:

دنبال برگزاری علنی دادگاه برادر رئیس‌جمهور و طبری هستیم/ روند مبارزه با فساد با قدرت ادامه دارد

دنبال برگزاری علنی دادگاه برادر رئیس‌جمهور و طبری هستیم/ روند مبارزه با فساد با قدرت ادامه دارد
معاون اول قوه قضائیه گفت: دنبال این هستیم هر مقدار قانون اجازه دهد، دادگاه‌ها را علنی رسیدگی کنیم و این موضوع بستگی به اجازه قانون دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دادگستری خراسان جنوبی، در پاسخ به سؤال خبرنگار خاورستان، مبنی بر این‌که آیا برخی دادگاه‌ها مانند برادر رئیس‌جمهور و آقای طبری، علنی برگزار خواهد شد؟ گفت: به دنبال این هستیم هر مقدار قانون اجازه دهد، این دادگاه‌ها را علنی رسیدگی کنیم که بستگی به اجازه قانون دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: ما تابع فضا و جو نمی‌توانیم باشیم؛ بلکه هر مقدار قانون اجازه دهد این کار را خواهیم کرد.

,

 

,

مردم اخبار از مراجع رسمی دنبال کنند

, مردم اخبار از مراجع رسمی دنبال کنند, مردم اخبار از مراجع رسمی دنبال کنند,

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که امروز از طریق فضای مجازی، فضای مسمومی ایجاد شده و برخی مسائل مطرح می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه دروغ‌های زیادی را بین مردم توزیع می‌کنند که گاهی برای مردم امر مشتبه می‌شود.

,

حجت‌الاسلام‌ محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد: مردم توجه داشته باشند و اخبار را از طریق فضای مجازی دنبال نکنند بلکه از طریق مراجع رسمی دنبال کنند تا حق و باطل مخلوط نشود و مردم به اشتباه نیفتند، آبروی کسی نرود و خسارت مادی و معنوی به کسی وارد نشود.

,

 

,

روند مبارزه با فساد با قدرت ادامه دارد

, روند مبارزه با فساد با قدرت ادامه دارد, روند مبارزه با فساد با قدرت ادامه دارد,

وی تصریح کرد: قوه قضائیه مصمم است در گام دوم انقلاب در تحقق عدالت و عدالت در توزیع امکانات اقدام کند.

,

معاون اول قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه با کسانی که از عدالت سوءاستفاده می‌کنند، قانون را دور می‌زنند، با زدوبندها می‌خواهند در منافع شخصی خودشان انحصار ایجاد کنند و انباشت ثروت از طریق نامشروع و رانت‌خواری داشته باشند، بدون اغماض و تبعیض برخورد می‌کند.

,

حجت‌الاسلام‌ اژه‌ای اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن و برخی افراد سودجود که در زمین دشمن بازی می‌کردند و فشار را بر معیشت مردم آوردند، از مردادماه سال 1397، اجازه‌ای از مقام معظم رهبری خواسته شد که با توجه به برخی از قوانین دست‌وپاگیر در آیین دادرسی، در این شرایط خاص به طور موقت تا اصلاح قانون، اجازه دهند بتوانیم از موانع برخی قوانین موجود عبور کنیم که ایشان اجازه دادند و از آن تاریخ پرونده‌های زیادی تشکیل شده که برخی از آن‌ها در اواخر سال گذشته و برخی اوایل امسال به دادگاه رسید و محاکمه شدند. حتی محکوم به اعدام و حبس‌های طویل‌المدت شدند و تعدادی از آن‌ها اکنون به ثمر می‌رسد و این روند با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت یعنی هم مبارزه با هر نوع فساد و هم تسریع در رسیدگی و هم رسیدگی بدون تبعیض ادامه خواهد داشت.

,

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اصلاح ساختار در قوه قضائیه با بیان این‌که اصلاح ساختار هنوز نهایی نشده است گفت: برخی معاونت‌ها ادغام خواهد شد و هر موقع نهایی شد، اعلام می‌شود.

,

 

,

پرونده‌های زیادی در خصوص تصادفات در استان خراسان جنوبی داریم

, پرونده‌های زیادی در خصوص تصادفات در استان خراسان جنوبی داریم, پرونده‌های زیادی در خصوص تصادفات در استان خراسان جنوبی داریم,

حجت‌الاسلام‌ محسنی‌اژه‌ای گفت: طبق گزارش همکاران قضائی در خراسان جنوبی، به طور نسبی وضعیت پرونده‌های استان از لحاظ زمان رسیدگی خوب است ولازم است خوب‌تر شود.

,

وی با بیان این‌که امیدوار هستیم برخی مشکلات را به کمک مردم کم‌تر کنیم، افزود: موادمخدر به صورت عمده مربوط به بیرون از استان خراسان جنوبی است اما باید با کمک همه دستگاه‌ها در این موضوع تلاش شود.

,

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: پرونده‌های زیادی در خصوص تصادفات در استان خراسان جنوبی داریم و همچنین پرونده‌های خانوادگی نیز وجود دارد.

,

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای گفت: پرونده‌های جرائم خشن و مسائل امنیتی در خراسان جنوبی بسیار کم است که این ناشی از تدیّن و مسئولیت‌پذیری مردم و زحمات دستگاه‌های فرهنگی است.

,

وی اظهار کرد: امیدواریم با حضور حجت‌الاسلام حمیدی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری خراسان جنوبی که سالیان زیادی در استان‌های سخت کار کردند، این‌جا نیز توفیقات خوبی داشته باشند و به کمک مردم پرونده‌ها را بتوانند سریع‌تر حل‌وفصل کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه