اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در لرستان:

سوره "هل اتی" خانواده پیامبر را به عنوان خانواده الگو معرفی‌ می‌کند/ مسئله ایثار و از خود گذشتگی بالاتر از انفاق است

سوره "هل اتی" خانواده پیامبر را به عنوان خانواده الگو معرفی‌ می‌کند/ مسئله ایثار و از خود گذشتگی بالاتر از انفاق است
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مسئله ایثار و از خود گذشتگی بالاتر از انفاق است و انسان با آنکه شدیداً به آن محتاج است اما دیگران را بر خودش ترجیح می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید احمد میر عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: خدای متعال انسان را آفرید و برای هدایت و رساندن او به کمال الگوهایی را تعیین کرد که این الگوها جنبه های فردی، اجتماعی و خانوادگی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: پیامبران و ائمه(ع) الگوهای جامع و کامل بشریت هستند که خدای متعال در قرآن پیامبر اکرم(ص) را به عنوان اسوه والگو معرفی کرده و فرموده است درزندگی پیامبر اکرم(ص) را برای شما اسوه و الگو قرار داده ایم.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند من در زندگی پیامبر اکرم(ص) را الگو قرار داده‌ام و ایشان نیز الگویی کامل و جامع در تمام ابعاد بوده است و هر قشری در جامعه به علی(ع) افتخار می‌کند.

,

وی بیان کرد: یکی از ابعاد الگو بودن امیرالمومنین(ع) الگوی خانوادگی است که سوره مبارکه انسان در شأن اهل بیت(ع) به عنوان خانواده نازل شده است؛ شان نزول این سوره این است که امام حسن و امام حسین(ع) در دوران کودکی بیمار شدند پیامبر(ص)از آنها عیادت کرد و به امام علی(ع) فرمود ای ابالحسن اگر برای فرزندانت نذری کنی خداوند به ایشان عافیت می بخشد.

, .,

میرعمادی گفت: امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و فضه نذر کردند که سه روز روزه بگیرند تا بیماری حسنین شفا یابد، در روز اول هنگام افطار مسکینی به در خانه آمد و تقاضای غذا کرد و در حالی که خودشان شدیدا به آن احتیاج داشتند غذای خود را به او دادند، در روز دوم هنگام افطار یتیم و اسیری به در خانه آمدند که غذای خود را به آنها دادند و روز بیست و پنجم ماه ذی الحجه بود که سوره هل أتی بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد.

,

وی تصریح کرد: نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که ما باید زندگی خود را بر اساس آموزه های دینی تنظیم کنیم وتربیت را بر اساس این آموزه ها انجام دهیم؛ در تفسیر سوره مبارکه انسان بحث سلامت و وفای به نذر به هم آمیخته شده است به این مفهوم که اگر سلامت روحی و مسائل دینی بر اساس آموزه های دینی باشد میتواند تاثیر گذار باشد.

,

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: نکته دیگر مسئله ایثار و از خود گذشتگی بوده که بالاتر از انفاق است و انسان با آنکه شدیدا به آن محتاج است اما دیگران را بر خودش ترجیح میدهد؛ باید به مسئله اخلاص توجه داشته باشیم و کارها برای خدا باشد و چشم داشتی جز خدا نداشته باشیم و نیت ها باید خالصانه باشد.

,

وی با بیان اینکه اخلاص عمل را ماندگار میکند وآنچه که باعث شد سوره هل اتی در شان اهل بیت(ع) نازل شود اخلاص آنها بوده است، افزود: پاکی و طهارت نیز مسئله مهم دیگری است که خدای متعال در این سوره بر طهارت و پاکی اهل بیت(ع) صحه گذاشته است، یعنی خانواده الگو باید پاک و تزکیه شده باشد.

,

میرعمادی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های جوانان جهادی خدمت کردن به محرومان و توجه به آنهاست عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مورد جوانان جهادی فرمودند که خدمت به مردم را برای پیشرفت وعدالت همگانی کنید، به این مفهوم که اگر بخواهیم پیشرفت کنیم و به عدالت برسیم باید ایثار، فداکاری وخدمت را سرلوحه کار قرار دهیم و با روحیه جهادی و فی سبیل الله خدمت کنیم.

,

وی بیان کرد: "طرح رسم ابرار" میتواند به عنوان معرفی الگوها در زندگی فردی و اجتماعی نقش آفرینی کند؛ ضمن اینکه این طرح در حقیقت نشان دادن راه و رساندن به کمال است. "طرح رسم ابرار" طرح ارزشمندی است که میتواند به افراد کمک کند تا الگوهای خود را انتخاب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه