اخبار داغ

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان:

توجه به فقرا باید در راس امور نظام اسلامی باشد/ فلسفه و ریشه طرح «رسم ابرار» برگرفته از سنت دینی و مذهبی ما است

توجه به فقرا باید در راس امور نظام اسلامی باشد/ فلسفه و ریشه طرح «رسم ابرار» برگرفته از سنت دینی و مذهبی ما است
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه فلسفه و ریشه طرح «رسم ابرار» برگرفته از سنت دینی و مذهبی ما است گفت: در این طرح ۲۳ ذی الحجه (روز یکشنبه) را برای کمک به مساکین، ۲۴ ذی الحجه (روز دوشنبه) را برای کمک به ایتام و ۲۵ ذی الحجه (روز سه شنبه) را برای کمک به آزادی زندانیان در نظر گرفتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ باتوجه به اینکه روزهای 23 تا 25 ذی الحجه ایام نزول سوره هل اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار به مسکین، یتیم و اسیر توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا ........)، طرح حسنه ای با عنوان «رسم ابرار» در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

این طرح از روز یکشنبه 3 شهریور تا سه شنبه 5 شهریور است و بناست خانواده ها روزه بگیرند و هر خانواده هزینه افطار خود را با همکاری کمیته امداد حضرت امام و سازمان زندانها و ستاد دیه به حسابهای مشخصی جهت کمک به مساکین (روز یکشنبه)، کمک به ایتام (روز دوشنبه) و کمک به آزادی زندانیان (روز سه شنبه) واریز کند.

,

به همین دلیل با معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان گفتگویی در همین موضوع انجام دادیم.

,

وحید خادمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان، با اشاره به طرح «رسم ابرار» اظهار داشت: فلسفه و ریشه این طرح برگرفته از سنت دینی و مذهبی ما است و طرح رسم ابرار بر گرفته از اطعام مساکین و نیازمندان توسط حضرت زهرا س و حضرت علی ع است.

, عصرهمدان,

وی افزود: حضرت زهرا س و حضرت علی ع وقتی که امام حسن و امام حسین مریض می شوند برای شفایشان نذر می کنند که 23 تا 25 ذی الحجه را روزه بگیرند.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان ادامه داد: وقتی روزه را می گیرند دم غروب که می خواهند افطار کنند مستمندان و فقرا به در خانه این بزرگواران مراجعه می کنند و ایشان روزه خود را افطار نمی کنند و افطار خود را به فقرا، نیازمندان و مساکین می دهند و در واقع در این سه روز افطار نمی کنند و افطار خود را هدیه می دهند.

,

خادمی با بیان اینکه مردم و جوانان باید از سیره اهل بیت ع الگوپذیری داشته باشند خاطر نشان کرد: مردم و جوانان به رسم این سنت بزرگ و ارزشی از سیره اهل بیت ع الگو بگیرند و همچنین می توانند در این سه روز که روزه می گیرند هزینه سه روزه را به حساب های مجزا که اعلام می کنیم واریز کنند.

,

وی با اشاره به اینکه روزها برای واریز هزینه افطاری برای فقرا، مساکین و آزادی زندانیان مشخص شده است گفت: در این طرح 23 ذی الحجه (روز یکشنبه) را برای کمک به مساکین، 24 ذی الحجه (روز دوشنبه) را برای کمک به ایتام و 25 ذی الحجه (روز سه شنبه) را برای کمک به آزادی زندانیان در نظر گرفتیم.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان تاکید کرد: ما شماره حساب را از کمیته امداد گرفتیم و شماره حساب ها برای سه قشر بصورت مجزا است و روز های مشخصی برای هر قشر در نظر گرفتیم.

,

خادمی با اشاره به معیار و شاخص بودن دغدغه محرومین و تلاش برای رفع شکاف طبقاتی برای قبول مسئولیت در نظام اسلامی تصریح کرد: در نظام اسلامی که شعارها و آرمان هایش برگرفته از اساس و پایه دین و سیره معصومین ع است طبیعتا فردی که مسئول است باید دغدغه و اولویت هایش این باشد که با مردم، برای مردم، کارش و ذهنش و خدمتش هم برای مردم باشد.

,

وی با اشاره به سیره اهل بیت در رسیدگی به محرومان و فقرا اضافه کرد: سیره معصومین ع توجه به مستمندان، فقرا، نیازمندان و مساکین است و در نظام اسلامی نیز باید این گونه باشد و توجه به فقرا باید در راس امور باشد.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان با اشاره به کمک به مستمندان و اطعام فقرا و ایتام بیان کرد: یک مدیر در نظام اسلامی حتما باید اساس فکری و پایه فکری اش توجه به نیازمندان و مساکین باشد اما برخی از مسئولین از توجه به مردم و مردمی بودن فاصله و جنبه اشرافی گرفتند که یکی از آفت های مسئولیت در نظام است که بایستی با مطالبه مردم و توجه مسئولین فاصله ها کمتر شود تا مسئولین بیشتر به مردم توجه کنند و رسیدگی به فقرا و مساکین در راس کارشان باشد.

,

خادمی با اعلام شماره حساب برای کمک به فقرا، مساکین و آزادی زندانیان گفت: مردم و روزه داران می توانند هزینه افطاری خود را به شماره حساب های 45-3747-4727 بانک ملت، شماره شبا 45-3747-4727-0000-0000-0120-64IR، شماره کارت 2109- 7398- 3379 – 6104 متمرکز کمیته امداد استان همدان، شناسه واریز جهت اطعام ایتام  4352، شناسه واریز جهت اطعام مسکین  4460، شناسه واریز جهت اطعام اسیر (زندانی )  4568، واریز کنند.

, -, IR, .,

وی در پایان تاکید کرد: خیرین جهت واریز فقط از خودپردازهای بانک ملت  باید استفاده کنند و بعد از انتخاب گزینه انتقال و وارد کردن شماره کارت یا حساب فوق و مبلغ واریزی، شناسه واریز مورد نظر حتما قید گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه