اخبار داغ

ربانی زاده کارشناس مذهبی:

زندگی اشرافی مسئولان و حقوق‌های نجومی فراموشی مستضعفان را به دنبال دارد/ آلودگی مدیران به حب دنیا عامل به انزوا رفتن سیره اهل بیت (ع)

زندگی اشرافی مسئولان و حقوق‌های نجومی فراموشی مستضعفان را به دنبال دارد/ آلودگی مدیران به حب دنیا عامل به انزوا رفتن سیره اهل بیت (ع)
یک کارشناس مذهبی گفت: توجه به زرق و برق زندگی دنیا و دریافت حقوق های نجومی بسیاری از مدیران و مسئولان ما را آلوده کرده و سبب غفلت از قشر محروم و مستضعف جامعه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد ربانی زاده کارشناس مذهبی در ارتباط با پیشینه رسم ابرار به خبرنگار راه آرمان گفت: در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) تاکید بسیاری بر اطعام به ویژه اطعام نیازمندان در فرصت های مناسب شده و سیره پیشوایان دینی ما بر اساس گزینش چنین رفتاری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) در زندگی خود توجه ویژه ای به اطعام نیازمندان به ویژه ایتام داشتند و در آیه ای از قرآن آمده است (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا) که مربوط به 5 تن آل عبا است که بیانگر بخشندگی این بزرگواران است.

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: روزی پیامبر اکرم (ص) به همراه امیر المومنین علی (ع)، حضرت زهرا (س) و حسنین (ع) روزه داشتند، مسکینی به خانه اهل بیت (ع) مراجعه می کند و این بزرگواران غذای خود را به او می دهند این اتفاق روز دوم و سوم هم رخ می دهد و اهل بیت (ع) غذای خود را به یتیم و اسیر می دهند در حالی که خود گرسنه هستند.

,

ربانی زاده افزود: یکی از یاران امام سجاد (ع) از ایشان پرسیدند زمانی که جراحات بدن امام حسین (ع) را مشاهده کردیم یک جراحت سیاه رنگ بر شانه ایشان بود امام سجاد فرمودند این زخم بر اثر حمل مواد غذایی که امام حسین (ع) در تاریکی شب برای فقرا می بردند ایجاد شده است.

,

وی تاکید کرد: با تفکر در آیات قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) می بینیم سبک زندگی و رفتار آن ها توجه به اطعام ایتام و نیازمندان است و دنبال زدودن غم از دل آن ها بودند.

,

گزینش زندگی اشرافی توسط مسئولان عامل ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه

, گزینش زندگی اشرافی توسط مسئولان عامل ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه,

این کارشناس مذهبی در ارتباط با اثر گذاری مسئولان در رفع شکاف طبقاتی در بین اقشار جامعه ابراز داشت: زندگی اغلب مسئولان ما از اخلاق و سیره ائمه اطهار (ع) فاصله گرفته است و گزینش روش آن بزرگواران در اداره امور کمتر دیده می شود.

,

ربانی زاده خاطر نشان کرد: توجه به زرق و برق زندگی دنیا بسیاری از مدیران و مسئولان ما را آلوده و سرگرم کرده و سبب غفلت از قشر محروم و مستضعف جامعه که حق زیادی بر گردن انقلاب دارند، شده است.

,

وی یادآور شد: مسئولان باید از خواب غفلت برخیزند و سهمی از سرمایه خود را برای افراد نیازمند جامعه قرار دهند و زندگی خود را هم سو و هم رنگ آن ها کنند.

,

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: با توجه به این مسئله که اوضاع اقتصادی در کشور مناسب نیست بخش زیادی از مردم تحت تاثیر فشار ناشی از مشکلات اقتصادی هستند و به سختی زندگی خود را سپری می کنند.

,

ربانی زاده ادامه داد: در حالی که بسیاری از مسئولان ما حقوق های نجومی دریافت می کنند و برای نیازمندان سهمی قائل نمی شوند.

,

وی گفت: البته عده زیادی از مسئولان هستند که روش پیامبر گونه ای در زندگی و کار اتخاذ کرده اند منتها آلودگی به زندگی دنیا گریبان تعداد زیادی از آن ها را گرفته است.

,

این کارشناس مذهبی در خاتمه بیان داشت: توصیه می شود اصلاحاتی در این خصوص صورت گیرد و توجه بیشتری به قشر مستضعف و نیازمند جامعه شود تا عبور از این شرایط سخت برای همگان امکان پذیر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه