اخبار داغ

یادداشت:

قلعه باباخان؛ عروس زیبای دره‌جوزان ملایر

قلعه باباخان؛ عروس زیبای دره‌جوزان ملایر
روستای قلعه باباخان در فاصله ۲۵ کیلومتری ملایر واقع شده و مردمانش با تقدیم ۲۳ شهید گرانقدر در دوران دفاع مقدس مردانگی و ایثار خود را به اثبات رسانده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ به اتفاق همکارم سنگینی بی‌عاطفه آپارتمان‌های خشک و بی‌روح شهر را جا می گذاریم و به دهستان جوزان قطعه گمشده بهشت ایران و دره سرسبز و عطرآگین این دیار اصیل پا می گذاریم تا از تشنگی صمیمیت و اصالت ما را برهاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وه که چه زیبا و رویایی است باغات سرسبز جوزان، خانه های سنتی و دلربای مانیزان و طبیعت دیدنی و نسیم دلنواز روستای توسک و روستایی که همچون یاقوت سبز بر سینه دره جوزان می درخشد.
به قول آقای مسعود حاجی زاده شاعر معاصر (البته با کمی تصرف):
در پس این کوه های سر بلند
یک ده بی دغدغه بی قید و بند
برقرار و پایدار و استوار
ساکت و آرام و خالی از گزند
روزگار مردمانش سادگی
جنس خوب ساکنینش مثل قند
اهل آنجا ساده و با معرفت
با تو می‌گویند بر دنیا بخند
قلعه باباخان بهشت شهر ماست
کوه تا کوه، دره دره، بند بند

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

آری از قلعه باباخان سخن می‌گوییم، روستایی با طبیعتی بکر و دلنواز و باغات سرسبز انگور و مردمانی فهیم، با فرهنگ و باصفا.

,

, ,

تا در کوچه باغهای قلعه باباخان قدم نزنی و از آب زلال و گوارای قنات نظرآباد جرعه‌ای ننوشی و شمیم روحبخش گل‌های محمدی را احساس نکنی و در کوچه‌های لبریز از صمیمیت و مهربانی روستا و در جمع باصفا و ساده روستائیان حضور نیابی حکایت "زلیخا گفتن و یوسف شنیدن" است و "شنیدن کی بود مانند دیدن؟"

,

روستای قلعه باباخان در فاصله ۲۵ کیلومتری ملایر واقع شده و مردمانش با تقدیم ۲۳ شهید گرانقدر در دوران دفاع مقدس مردانگی و ایثار خود را به اثبات رسانده اند. شغل غالب مردم کشاورزی و باغداریست و حدود ۱۲۰ خانوار در این روستا زندگی می کنند. بعد از انقلاب به دلایل نامعلوم و بدون اطلاع و نظرخواهی از مردم، نام روستا به "حصار باباجان"! تغییر یافته است که امروز به یکی از

,

مشکلات تبدیل شده و علیرغم نامه نگاری های شورای روستا هنوز هم در اسناد شهر نام روستا حصار باباجان است.

,

به گفته آقایان نوروزی و ساریخانی از اعضای شورای اسلامی روستا یکی از مشکلات روستا فرسودگی سیم های برق می باشد که با کمترین باد باعث قطع برق قسمتهایی از روستا شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند. قرار گرفتن تیرهای برق در وسط معابر از دیگر مشکلات روستاست که بنیاد مسکن و اداره برق ملایر هر کدام مسئولیت جابجایی را بر گردن دیگری می‌اندازند.

,

عدم آنتن دهی مناسب شبکه های تلفن همراه و نبود اینترنت یا سرعت بسیار ضعیف آن از دیگر مشکلات مردم می باشد که جزء مطالبات مردم از مسئولین مربوطه است.

,

, ,

اعضای شورا همچنین می گویند منبع آب موجود غیر بهداشتی و قدیمی است و تهیه منبع آب بهداشتی از ضروریات است. همچنین بهسازی قنات و ترمیم و اصلاح راه باغات که در بارندگی های اخیر تخریب شده است از مواردی است که اعضای شورای اسلامی روستا مطرح کردند و کمک و همیاری مسئولین جهاد کشاورزی را خواستار شدند.

,

روستای قلعه باباخان ظرفیت بسیار بالایی برای معرفی به عنوان روستای هدف گردشگری دارد و می‌تواند به یکی از جاذبه‌های توریستی شهرستان تبدیل شود.

,

از شما دعوت می کنیم حتما به این یاقوت سبز دره جوزان، روستای زیبای قلعه باباخان سری بزنید و از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه