اخبار داغ

اردبیلی ها پیشگام در کمک به نیازمندان/نیکوکاری، بیانگر روح لطیف و بلند آدمی است

اردبیلی ها پیشگام در کمک به نیازمندان/نیکوکاری، بیانگر روح لطیف و بلند آدمی است
کمک به نیازمندان وگره گشایی از مشکلات آنان یکی از کارهای حسنه و خدا پسندی است که در احادیث و گفتار ائمه اطهار(ع) نیز همواره با آن اشاره شده است که این کار بیانگر روح لطیف و بلند آدمی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، کمک به نیازمندان وگره گشایی از مشکلات آنان یکی از کارهای حسنه و خدا پسندی است که در احدیث و گفتار ائمه اطهار(ع) نیز همواره با آن اشاره شده است که این کار بیانگر روح لطیف و بلند آدمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

بدون شک ، در هر جامعه ای افراد نیازمند، مستمند و محروم وجود دارند، کسانی که یا توان کار و کوشش ندارند و یا درآمدشان به اندازه ای نیست که تمام مخارج و هزینه هایشان را تأمین کند.

,

به دلیل آنکه در بینش اسلامی، همه افراد بندگان خدایند و تمام ثروت ها نیز متعلق به اوست، نیازمندی های این گونه افراد در حد ممکن و مورد قبول باید تأمین شوند و این وظیفه بر دوش مردم جامعه است که برای کمک کردن و دست گیری از آنان اقدام کنند.

,

دین مبین اسلام هم برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه، راه های زیادی قرار داده است. یکی از این راه ها انفاق کردن به فقرا و مستمندان است که در این زمینه، آیات و روایات زیادی وجود دارند که مسلمانان را به انفاق تشویق و ترغیب می کنند.

,

در قرآن کریم و نیز روایات اهل بیت(علیهم السلام) به فضیلت «انفاق» اشاره شده است. قرآن در این زمینه می فرماید: (مَّثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّة أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَة مِّئَةُ حَبَّة وَاللّهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ) (بقره: 261); مثل کسانی که اموال خویش را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری است که هفت خوشه داده است که در هر خوشه صد دانه دارد و خداوند بر هر که بخواهد می افزاید و خداوند واسع داناست.

,

کار خیر و خیرخواهی در فطرت همه انسان‌ها است

, کار خیر و خیرخواهی در فطرت همه انسان‌ها است, کار خیر و خیرخواهی در فطرت همه انسان‌ها است,

 امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کار خیر و خیرخواهی در فطرت همه انسان‌ها است، اظهار کرد: برآوردن حوائج مردمی نعمتی است که خدا به شما داده و شما در جایی قرار دارید که با مستمندان و نیازمندان در ارتباط هستید و نیازهای آن‌ها را در حد توان برطرف می‌کنید.

,

آیت الله عاملی بیان کرد: خدمات رسانی به مردم، بیانگر روح لطیف و بلند آدمی است که در دستگیری از همنوعان خویش از هیچ کوششی دریغ ندارد.

,

نیکوکاران اردبیلی بیش از 160 میلیارد ریال به نیازمنددان کمک کرده اند

, نیکوکاران اردبیلی بیش از 160 میلیارد ریال به نیازمنددان کمک کرده اند, نیکوکاران اردبیلی بیش از 160 میلیارد ریال به نیازمنددان کمک کرده اند,

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما با اشاره به اینکه نیکوکاران اردبیلی بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند در چهار ماهه امسال کمک کرده‌اند، اظهار داشت: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیاز‌های مددجویان باشد که لازم است خیران همچون سنوات گذشته با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود این نهاد را در رفع مشکلات نیازمندان یاری کنند.

, سبلان‌ما,

دشتی با بیان اینکه با مشارکت گسترده خیران و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل می‌توانیم شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم، بیان کرد: برای رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، مسکن، جهیزیه و سایر نیاز‌های ضروری مددجویان اردبیلی، نیازمند یاری تمامی مردم نیکوکار هستیم تا با همبستگی هر چه بیشتر، شادکامی را به فقرا و محرومان جامعه اهدا کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه