اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد:

«رسم ابرار» احیای سیره اهل‌بیت(ع) است/ توجه به ایتام و مساکین از نشانه‌های مؤمن است

«رسم ابرار» احیای سیره اهل‌بیت(ع) است/ توجه به ایتام و مساکین از نشانه‌های مؤمن است
حجت‌الاسلام الهی خراسانی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) با وجود همه اشتغالات و برنامه‌های علمی و فقهی که داشتند، رسیدگی به مستضعفان را جزو برنامه‌های ثابت زندگی‌شان قرار داده بودند، گفت: رسیدگی به محرومان در قالب طرح‌هایی مانند رسم ابرار احیای سیره اهل‌بیت(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون اجرای طرح رسم ابرار و اطعام مساکین و ایتام به منظور رفع شکاف طبقاتی اظهار کرد: قرآن کریم در سوره مبارکه ماعون، وقتی به نشانه‌های بی‌دینی و افراد بی‌دین اشاره دارد جالب است به عنوان اولین نشانه، بی‌توجهی به ایتام را ذکر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: قرآن کریم دومین نشانه افراد بی‌دین را عدم رسیدگی به مسکینان نام می‌برد لذا معلوم می‌شود که از اولین و ضروری‌ترین نشانه مؤمن و دینداران، توجه به ایتام و رسیدگی به مساکین است.

,

معاون سابق تشکل بیت‌الثقلین مشهد گفت: جالب است که قرآن تفاوت را بین این دو دسته قائل شده و در مورد ایتام، بحث توجه کردن و محبت کردن مطرح است و نسبت به مساکین بحث اطعام مطرح شده است.

,

وی افزود: نیاز اول ایتام، محبت و نیاز اول مسکین، اطعام و قوت زندگی است و امروز نیز همین موضوعات مطرح است و باید به اولویت‌ها در رفع نیازها توجه شود چرا که همدردی‌ کردنی که برای مساکین نان شب نشود فایده‌ای ندارد.

,

حجت‌الاسلام الهی خراسانی تصریح کرد: از جهت رسیدگی به ایتام و مساکین مسئولیت داریم چراکه از ضرورت‌های دینداری است و کسانی که به این مسائل توجه ندارند اصل دینداری آنها زیر سؤال می‌رود.

,

وی با بیان اینکه اولویت‌های گفته شده منافاتی با رسیدگی بیشتر به محرومان ندارد، افزود: در سیره اهل بیت(ع) موضوع رسیدگی به محرومان و ایتام برجسته است.

,

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) با وجود همه اشتغالات و برنامه‌های علمی و فقهی که داشتند، رسیدگی به مستضعفان را جزو برنامه‌های ثابت زندگی‌شان قرار داده بودند.

,

, ,

وی افزود: علت این همه اصرار و تأکید این است که این رسیدگی را به عنوان وظیفه شرعی و دینی می‌دانستند و البته از این موضوع برای جذب قلوب و ایجاد محبت میان خود و افراد دیگر استفاده می‌کردند.

,

حجت‌الاسلام الهی خراسانی گفت: اگر همین سیره اهل‌بیت(ع) به صورت مستمر دنبال شود اولین نتیجه آن پاشیده شدن بذر محبت و مهربانی در جامعه است و این مهر و محبت افراد را به زندگی امیدوار خواهد کرد و مردم را از منفی‌گری نسبت به همه شئون زندگی جدا می‌کند و روزنه‌های امید را در زندگی باز می‌کند چرا که با وجود یأس و ناامیدی نمی‌توان کاری انجام داد.

,

وی افزود: رسیدگی به محرومان در قالب طرح‌هایی مانند رسم ابرار احیای سیره اهل‌بیت(ع) است و کسانی که این سیره را احیا می‌کنند مصداق و شامل رحمت خدا می‌شوند.

,

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: نکته مهم این است که به توصیه‌های قرآنی در آداب انفاق عمل شود.

,

وی افزود: خداوند تأکید دارد انفاق‌های خودتان را با اذیت و آزار همراه نکنید به این معنی که فرد را معطل نکنید، آبرویشان را به خطر نیندازید و از منت‌گذاری پرهیز شود و باید بدون هیچ چشم‌داشت و منت، خدمات ادامه داشته باشد و علاوه بر حفظ اعتبار و آبرو، عزت خانواده‌ها و شخصیت دریافت‌کنندگان از بین نرود.

,

گفتنی است که طرح «رسم ابرار» از 3 تا 5 شهریور ماه ادامه دارد و در این طرح افراد داوطلب روزه می‌گیرند و هزینه افطارشان را برای کمک به مساکین، ایتام و آزادی زندانیان اهدا می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه