اخبار داغ

یادداشت؛

استقلال ایران چالش همیشگی استکبار جهانی

استقلال ایران چالش همیشگی استکبار جهانی
آمریکا امروز در حالی بیشترین فشار را به مردم جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است که در گذشته و حتی پیش ازانقلاب نیز این سیاست از سوی استکبار جهانی علیه ملت ایران به کار رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب، روزهای حساسی را سپری می‌کند، چراکه جبهه استکبار آتش توپخانه خود را قوی‌تر کرده و درواقع یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را با بسیج تمامی امکانات و متحدان خود در جهان علیه کشورمان به راه انداخته است.

آمریکا امروز در حالی بیشترین فشار را به مردم جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است که درگذشته و حتی پیش از انقلاب نیز این سیاست از سوی استکبار جهانی علیه ملت ایران به‌کاررفته است.

این در حالی است که عده‌ای از مردم به‌خصوص نسل چهارم و جوان در کشور فکر می‌کنند که دشمنی آمریکا تنها در چند سال اخیر بوده است درحالی‌که با مرور تاریخ به‌راحتی می‌توان به اوج دشمنی این کشور با ملت و درواقع استقلال مردم ایران پی برد.

کودتای 28 مرداد سال 1332 نمونه بارزی از توطئه افکنی و دخالت آشکار استکبار جهانی در سرنوشت مردم ایران است که توسط آمریکا و با همکاری انگلستان در کشور به اجرا رسید موضوعی که خود آمریکایی نیز آن را تأیید می‌کنند.

چند سال پیش بود که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اسناد مربوط به دخالت‌های این کشور در ایران و نقشه‌ای آن‌ها در کودتای 28 مرداد را از حالت طبقه‌بندی محرمانه خارج کرد.

بنا به این اسناد آمریکا قصد داشته با شکلی قانونی یا شبه قانونی دولت مصدق را با یک دولت طرفدار غرب به نخست‌وزیری زاهدی عوض کند.

البته نکته مهم در این اسناد این بوده است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اصلی‌ترین هدف کودتا این بوده که دولتی بر سرکار بیاید که دولت‌های غربی بتوانند درباره بازار نفت با آن به توافق برسند یا به عبارت بهتر بتوانند تا سال‌ها بر این سرمایه‌ای ملی سلطه پیدا کنند.

درواقع وقوع کودتای مرداد نشان داد که آمریکا بر روی سرمایه‌های عظیم این سرزمین چشم دوخته است و بعدازآن هم توانست تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 سلطه‌ای خود را بر ایران پهناور تداوم بخشد.

از سوی دیگر ایالات‌متحده آمریکا ثابت کرده در طی چند دهه گذشته در تعاملات سیاسی و.. تنها به منافع خود چشم داشته و ضربه زدن به کشورهای دیگر ازجمله ایران همواره به‌خصوص پس پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از اهداف این کشور بوده است.

درواقع در دکترین سیاست خارجی این کشور دو نوع دیدگاه کلی وجود دارد، در دیدگاه اول کشورهای هم‌پیمان یا به‌اصطلاح دوست قرار دارند که نه‌تنها باید تابع خواسته‌های این کشور باشند بلکه تبدیل به پایگاهی برای جنگ‌افروزی‌های این کشور می‌شوند.

در دیدگاه دوم کشورهای مستقلی مانند ایران قرار دارند که با این کشور رابطه‌ای ندارند و درواقع تحت سلطه این کشور نیستند، چنین کشورهایی همواره زیر فشار و تهدید قرار دارند و در دوره‌هایی نیز تحریم‌هایی سختی را متحمل می‌شوند چراکه می‌خواهند مستقل باشند و خودشان برای آینده کشورشان تصمیم گیر باشند.

به‌هرحال دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران قطعاً تداوم خواهد داشت اما مهم‌ترین موضوع در این میان استقامت و پایداری مردم است که قطعاً بر اساس وعده‌های الهی نتیجه خواهد داد و حقانیت و حق‌طلبی ملت ایران نتیجه‌بخش خواهد بود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه