اخبار داغ

کارشناس مذهبی در گفتگو با قم فردا:

غدیر و خلافت امیرالمومنین علی(ع) توسط خداوند تعیین شده است

غدیر و خلافت امیرالمومنین علی(ع) توسط خداوند تعیین شده است
این کارشناس مذهبی و استاد حوزه با اشاره به اینکه تمام شدن رسالت و وظیفه پیامبر(ص) ابلاغ دستور خداوند بود، گفت: غدیر و جانشینی و خلافت امیرالمومنین علی(ع) توسط خداوند تعیین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر، اظهار داشت: غدیر دستوری بود که خداوند متعال رسالت آن را در قرآن به پیامبر(ص) داد.

وی با اشاره به آیه « یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» گفت: این ابلاغ که رسالت پیامبر(ص) است یکی از مهمترین رسالت پیامبر(ص)، جانشینی امیرالمومنین علی(ع) می باشد که اگر پیامبر این مسئله را ابلاغ نمی کرد رسالت او ناتمام می ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام شدن رسالت و وظیفه پیامبر ابلاغ دستور خداوند بود، افزود: این مسئله مشکلاتی را در پیش دارد و مخالفانی هم خواهد داشت اما خداوند می فرماید ما تو را از دشمنان حفظ می کنیم.

وی اضافه کرد: تمام مفسرین شیعه و سنی متحد هستند که این آیه شریفه در خصوص امیرالمومنین علی(ع) نازل شده است و همان جایی بود که بعد از نازل شدن این آیه پیامبر(ص) دست حضرت علی(ع) را بالا می برد و به عنوان خلیفه و جانشین خود معرفی می کند.

آیت الله فقیهی با اشاره به نکاتی، خاطرنشان کرد: نکته اول این که غدیر و جانشینی امیرالمومنین علی(ع) توسط خداوند تعیین شده است ونکته دوم هم اینکه پیامبر(ص) اهمیت می داد که بیعت مردم و رای آنها هم همراه باشد و به این موضوع اهمیت دهند.

وی ابراز داشت: جوانان امروز و کسانی که امروز در کشور پیرو ولایت هستند و خط ولایت فقیه را دنبال می کنند باید هم دستور خدا را بایداجرا کنند  هم سعی کنند که رای مردم را همراه داشته باشند که اگر این دو مسئله در کنار هم وجود داشته باشد انحراف در جامعه پیش نمی آید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه