اخبار داغ

انگلیس همچنان به فکر کودتا در ایران!

انگلیس همچنان به فکر کودتا در ایران!
این روزها دشمنان آمریکایی و انگلیسی به دنبال نابودی انرژی هسته و فناوری موشکی ایران هستند باید گفت این دشمنی ها تازگی ندارد زیرا در گذشته های نه چندان و از همان آغاز نهضت ملی شدن نفت، دولت انگلستان در صدد برآمد تا مانع موفقیت حرکتی شود که باعث شده نفت ایران ملی شده و دست غارت انگلیس از منافع ملی ایران قطع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، تاریخ معاصر ایران را که ورق می  زنیم پر است از خیانت های انگلیس و آمریکا که باعث شده سرنوشت ملت ایران جور دیگر رغم بخورد بیشتر این دخالت ها و دست انداز های به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران باز می گردند زمانی که حکومت دست نشانده پهلوی اختیار تمام حکومت را به بیگانگان داده بود یکی از حوادثی که برای همیشه درس عبرت در تاریخ شد کودتای انگلیسی 28 مرداد بود.

کودتایی که مستقیماً توسط انگلیس برای براندازی دولت قانونی مصدق به نفع خاندان پهلوی بود باید هرساله تجربه و حقایق کودتای 28 مرداد را تکرار کرد زیرا این روزها کسایی مانند بی‌بی سی انگلیسی  دایه دار حمایت از مصدق و تعریف  و تمجید از وی شدند که گویا این کودتا به دست یک خبرگزاری انقلابی انجام شده و این روزها بی‌بی‌سی که نقش اصلی در اطلاع رسانی و رمز کودتا را داشته  در حال تطهیر خود است.

این روزها دشمنان آمریکایی و انگلیسی به دنبال نابودی انرژی هسته و فناوری موشکی ایران هستند باید گفت که این دشمنی ها تازگی ندارد زیرا در گذشته های نه چندان و  از همان آغاز نهضت ملی شدن نفت، دولت انگلستان در صدد برآمد تا مانع موفقیت حرکتی شود که باعث شده نفت ایران ملی شده و دست غارت انگلیس از منافع ملی ایران قطع شود به همین خاطر تبلیغات شدیدی بر ضد این نهضت به راه انداخت.

در تاریخ آمده است بعد از دسیسه های ناکام چندماهه انگلیس و آمریکا علیه مصدق و چند کودتای نافرجام سرانجام در صبح روز 28 مرداد عوامل سیا جماعت بزرگی از مردم فقیر، ورزشکاران زورخانه‌ای و زارعین املاک سلطنتی را به خیابان‌ها کشانده و بدون این‌که کسی مزاحمشان شود، خیابان‌های تهران را فتح و دفاتر نشریات و احزاب وابسته به جبهه را اشغال کردند. در حالی که دولت هیچ اطلاعی از وضع موجود نداشت، نظامیان هم به تظاهرکنندگان پیوستند و با سر دادن شعار «مرده باد مصدق» و «زنده باد شاه» به طرف خانه نخست وزیر و رادیو حرکت کردند.

مصدق کتک اعتمادش را خورد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, مصدق کتک اعتمادش را خورد,

کابینه مصدق هنگامی از عمق بحران مطلع شد که دیگر امور از دستش خارج شده بود و آنان چنان غافلگیر شدند که تنها به فکر نجات جان خود افتادند. ایستگاه رادیو بعد از ظهر تصرف شد و دیگر هیچ امیدی برای مصدق باقی نماند و به همین راحتی دولت مصدق توسط انگلیس و آمریکایی که نسبت به آن خوش‌بین بود با یک شورش ساختی داخلی سقوط کرد و به فرموده رهبر انقلاب آمریکایی‌ها به جای اینکه به دکتر مصدق که به آن‌ها حسنان پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیس‌ها همدست شدند و کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند، مصدق اعتماد کرد و کتکش را هم‌ خورد

,

در زمان امضای برجام شبکه های ضد انقلاب و در صدر آن‌ها بی‌بی‌سی فارسی مصدق را قهرمان مظلومی جلوه می دهد که به وی ظلم شده است و با یک فعالیت زنجیره ای ظریف وزیر امور خارجه ایران را مصدق دوم معرفی کرد و برخی رسانه های اصلاح طلب داخلی نیز با وی همسو شدند شاید در ابتدا نیروهای انقلابی به این شباهت انگاری انتقاد کردند اما بعد از مدتی مشخص شد این شباهت انگاری چنان هم بی معنی نبوده است زیرا همانطور که آمریکا جواب حسن ظن مصدق را با کودتا داد جواب لبخندهای ظریف را نیز با بدعهدی و خروج از برجام  و تحریم کردن وی داد.

انگلیس به دنبال بدهکار کردن مسئولان ایران است

در این زمینه حسن غفاری فر استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: در 200 سال اخیر یکی از دسیسه هایی که انگلیسی ها در ایران داشتند تربیت مدیران بود، که گاهی مبانی این مدیران را تغییر می دادند و گاهی اوقات این مدیران را بدهکار خود می کردند البته بخش بدهکار کردن مدیران ایران سهم بزرگی از این دسیسه را دارد.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد : انگلیسی ها مدیران تحت حمایت خود را یا وادار به رفتارهایی می کردند که مغایر با فرهنگ کشور ایران بود و بعدها برای اینکه این مدیران رسوا نشوند وادار به کارهای دیگر می شدند تا خیانت اول خود را مخفی نگه دارند.

وی بیان کرد: در خصوص مسائل کودتای 28 مرداد به اندازه کافی در تاریخ آورده شده است که باید با تطبیق نقشه های دشمن از این کودتا درس گرفت بعد از انقلاب اسلامی انگلیس در بدهکار کردن مدیران و مسئولان ایران خیلی کار کرده است، تا جایی که برخی از مدیران و مسئولان ایران بدهکار انگلیس هستند .

غفاری فر افزود: در طول چهل سال انقلاب خیلی از مدیران کشور به انگلیس رفتند از طرفی خیل عظیم فرزندان مسئولان به بهانه تحصیل به انگلیس رفتند این مدارکی که این مسئولان و فرزندانشان می گیرند در قبال درسی نیست که خوانده اند بلکه در قبال پذیرفتن شرایط آن ها است به همین خاطر هرچند وقت یک‌بار خبر جعلی بودن مدارکشان رسانه‌ای می شود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: انگلیس از کودتای نظامی 28 مرداد در ایران به کودتای فرهنگی از طریق تربیت مدیران و فرزندان مسئولان کشور رسیده است این کودتا دقیقاً مانند کودتای 28 مرداد کودتا علیه ملت ایران و با کمک نیروهای درون کشور و خودی ها و از طریق بدهکار کردن آن‌ها است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انگلیس امروز از دو روش برای کودتا علیه ملت ایران استفاده می کند یکی از طریق مسئولانی که برای تحصیل به خارج از کشور می روند و دیگری از طریق فرزندان خارج نشین مسئولان است که حتی جلوتر از مسئله جاسوسی در عرصه علمی این مدیران، بدهکار انگلیس می شوند و بزرگترین آسیبی که در کشور می بینیم به همین خاطر است.

وی اظهار کرد: کودتای 28 مرداد درس عبرت تاریخ است تا چهره انگلیس بدون روتوش نمایان شود به همین خاطر رهبر معظم انقلاب از لفظ انگلیس خبیث استفاده می کنند خباثت انگلیس در بدهکار کردن مسئولان کشور باعث شده آن‌ها امنیت و رفاه و سعادت ملتشان را قربانی خودشان می کنند.


انتهای پیام/

,
,
, انگلیس به دنبال بدهکار کردن مسئولان ایران است,
,
, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه