اخبار داغ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد

وجود ظرفیت بالا در اراک برای جذب توریست درمانی/ ۷ میلیارد تومان بودجه ملی برای مرمت بناهای تاریخی استان مرکزی

وجود ظرفیت بالا در اراک برای جذب توریست درمانی/ ۷ میلیارد تومان بودجه ملی برای مرمت بناهای تاریخی استان مرکزی
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از گردشگران ورودی به کشور، گردشگران درمانی هستند گفت: به نظر می‌رسد که اراک نیز با توجه به ظرفیت های موجود در آن باید از این مزیت بهره مند شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛  علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز در بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا در اراک به عنوان اولین و بزرگترین قطب توریست درمانی کشور گفت: بیمارستان سینا به عنوان یک فرصت در بخش توریست درمانی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مونسان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر ورودی به کشور داشتیم عنوان کرد: این تعداد  ۵۲ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است و باید گفت که طی چند ماه ابتدای ۹۸ نیز ورود گردشگران به کشور با افزایش ۴۰ درصدی روبه رو بوده است.

,

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از گردشگران ورودی، گردشگران درمانی هستند بیان کرد: به نظر می‌رسد که بیمارستان سینا اراک نیز با توجه به ظرفیت های موجود در آن باید از این مزیت بهره مند شود.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گردشگری درمانی را یکی از بخش‌های مهم گردشگری برشمرد و اظهار کرد: به ازای هر گردشگر ۲ هزار و ۴۰۰ دلار هزینه کرد در نظر گرفته می شود که نشان از اهمیت این بخش دارد و به نظر می‌رسد با توجه به وجود پزشکان خوبی که در کشور داریم می‌توان از این بخش استفاده کرد.

,

وی با بیان اینکه ان شاءالله برنامه ویژه ای برای رونق گردشگری استان مرکزی در نظر داریم تصریح کرد: باید گفت در حوزه توریست درمانی بازار خوبی به نام بازار قم در کنار اراک وجود دارد که حجم زیادی از گردشگران کشورهای عربی در آنجا حضور دارند و به نظر می‌رسد که باید یک مقدار روی تبلیغات در آنجا کار شود و همین الان این ظرفیت وجود دارد که شما از قم گردشگر به اینجا بیاورید.

,

مونسان از تلاش سازمان برای ایجاد پروازی برای فرودگاه اراک در راستای تقویت توریست درمانی خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر آن به نظر می رسد با توجه به پر بودن بیمارستان های تهران و شهرهای بزرگ این بیمارستان می تواند مقصد بیماران کشورهای اطراف باشد و باید از امکانات خوب ایجاد شده در این بیمارستان استفاده شود و گردشگری درمانی به خوبی در این بیمارستان فعال گردد.

,

وی افزود: متاسفانه در شهرهای بزرگ حضور دلالان مشکلاتی را ایجاد کرده است که کنترل این قضیه در اراک می تواند به عنوان یک مزیت مطرح باشد و گردشگرانی که به منظور درمان به اراک می آیند نسبت به قیمت های این جا راحتی خیال داشته باشند و بدانند که با قیمت مناسب و بدون حضور دلالان درمان می شوند.

,

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مرکزی هم در بخش تاریخی و حوزه میراث فرهنگی و هم جاذبه های طبیعی از ظرفیت های خوبی برخوردار است.

,

وی عنوان کرد: به نظر می‌آید که تا به حال بخش صنعت در استان مرکزی غالب بوده است و شاید همه مردم ایران اراک را به عنوان قطب صنعتی می‌شناسند در حالی که انصافاً ظرفیت های خیلی خوبی در حوزه گردشگری دارد. انشاالله که این سفر سرآغازی برای اقدامات بهتری در این حوزه باشد.

,

مونسان بیان کرد: در این سفر قول دادیم که ۵ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها و مرمت بناهای تاریخی اختصاص دهیم و ۲ میلیارد تومان نیز علاوه بر آن برای مرمت بازار اراک در نظر گرفتیم و مقرر شد که دو میلیارد تومان دیگر نیز استاندار مرکزی به مرمت بازار اراک اختصاص دهند.

,

وی با اشاره به اینکه بازار اراک بازار بسیار خوبی است و به عنوان یک جاذبه مطرح است اظهار کرد: علاوه بر آن از مدیر کل میراث فرهنگی استان  خواستیم که مرمت بناهای تاریخی را نیز به سرعت ذیل ماده ۲۷ به سرمایه‌گذاران واگذار کنند. چون در این کشور با این همه داشته های تاریخی، بودجه دولتی کفاف این همه بناهای تاریخی را نمی‌دهد.

,

مونسان خاطر نشان کرد: در سطح کشور به شدت توانستیم مشارکت سرمایه گذاران را جذب کنیم و خود مردم آمدند و کار را با استانداردهای سازمان میراث فرهنگی انجام دادند و کسب و کارهایی از این بناهای تاریخی ایجاد شده و اشتغال ایجاد کرده است و اینجا هم باید این اتفاق بیفتد که همین موارد منجر به سرعت در رونق گرفتن گردشگری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه