اخبار داغ

رهبر شیعیان بحرین:

قطع ارتباط با امامت موجب محرومیت از اصل اسلام و دین الهی است/ آخرین امام عالم واقعی کتاب خدا است

قطع ارتباط با امامت موجب محرومیت از اصل اسلام و دین الهی است/ آخرین امام عالم واقعی کتاب خدا است
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: بزرگ‌ترین ستم در زمین است که ارتباط خودت را با رسول قطع کنی، زیرا کنار گذاشتن امامت موجب محرومیت از اصل اسلام و دین الهی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل به از صبح توس، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین به مناسبت عید غدیر خم امشب در صحن غدیر حرم مطهر رضوی در جمع زائران عرب زبان امام رضا (ع) به زبان عربی به سخنرانی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شیخ عیسی قاسم گفت: خدا انسان را برای هدفی آفرید و خدا از عالمیان بی‌نیاز است و کمال انسان و سعادت انسان امری است که یک راه دارد و آن هم عبادت الهی است.

,

وی ادامه داد: هیچ راهی انسان را به اوج کمال نمی‌رساند و او را به اعلا درجه سعادت نمی‌رساند جز اینکه خدا را عبادت کند.

,

رهبر شیعیان بحرین افزود: عبودیت خدا در نبوت و امامت متوقف است و ضرورت نبوت از ضروریات کمال انسان است.

,

شیخ عیسی قاسم گفت: تنها کسی که قرآن و رسول خدا آن را تصدیق کرده و هیچ کس نمی‌تواند ادعایش مبنی بر اینکه همه‌ی علم قرآن را دارد را رد کند امام علی (ع) است.

,

وی تصریح کرد: امام علی (ع) تفسیر حقیقی و فهم راستین قرآن را می‌دانست و اهل سنت نیز بر این مطلب شهادت دادند که فهم حقیقی قرآن نزد اوست.

,

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: نزد مدرسه اهل بیت می‌توانید علم دقیق و واقعی را بیابید و مدرسه فکری دیگری در امت اسلام نیست که ادعا کند می‌تواند علم و فهم حقیقی از سنت رسول خدا را به مسلمانان بدهد، جز مکتب اهل بیت.

,

شیخ عیسی قاسم همچنین گفت: بعد از رسول خدا کسی نبوده که علم خدا را بشناسد، و کسی نیست که فهم حقیقی قرآن را داشته باشد و هیچ کس جز ائمه نمی‌تواند حکومتی را برپا کند که آن به اندازه علم و عصمت امام باشد.

,

وی افزود: حکمت و عدالت امام علی (ع) بالاتر از فقیه است، چون قلب امام وابستگی بیشتری به خدا دارد.

,

رهبر شیعیان بحرین در ادامه گفت: هیچ سلطه‌ای از رسول خدا بالاتر نیست، جز سلطه خدا و رسول الله طریق دنیا و آخرت را به ما نشان می‌دهد و تصمیمش برای دنیا و آخرت انسان است.

,

وی تصریح کرد: این سلطه و مالکیت که به رسول خدا داده شده برای جانشینان او نیز است.

,

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: امامت و نبوت بالاتر از همه چیز است و حکومت سیاسی یکی از وظایف کوچک امام است، و وظیفه بزرگ نبی و امام خارج کردن مردم از ظلمات به سوی نور است.

,

این رهبر شیعه همچنین گفت: نبوت و امامت انسان‌ها را به سمت نور و کمال می‌رساند و این مسیر ادامه دارد و نهایتی ندارد؛ و بزرگ‌ترین ستم در زمین است که ارتباط خودت را با رسول قطع کنی، زیرا کنار گذاشتن امامت موجب محرومیت از اصل اسلام و دین الهی می‌شود.

,

وی افزود: بعد از امامت امام علی (ع) و بیعت مسلمانان با امام، آیه اکمال دین نازل شد. همه نعمت‌های دنیا همین است و همه نعمت‌های الهی بدون این نعمت مقدس رسول خدا ناقص است.

,

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: خط نبوت باقی نمی‌ماند و ما را به هدف نمی‌رساند جز زمانی که خط امامت وجود داشته باشد، لذا دنیا حل همه مشکلات را می‌خواهد و آن در اختیار امام زمان و رهبر الهی واقعی است.

,

رهبر شیعیان بحرین در پایان گفت: امت پرچم‌دار نمی‌شویم جز زمانی که حکومت رسول خدا و حکم قرآن برگردد، زمانی که حضرت مهدی (عج) و فهم دقیق قرآن برگردد. آخرین امام عالم واقعی کتاب خدا است که از نسل رسول الله است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه