اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

موفقیت ملت ایران به دلیل نعمت ولایت است

موفقیت ملت ایران به دلیل نعمت ولایت است
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اهمیت تبلیغ غدیر، گفت: جا دارد که تا روز قیامت عید غدیر بازخوانی شده و جشن گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین مظفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه اولیا و بزرگان دین تأکید زیادی بر گرامی داشت واقعه غدیر خم داشتند، اظهار کرد: ولایت رکن اصلی دین است حتی مهم‌تر از نماز، روزه ، زکات و دیگر عبادات می باشد.
وی اضافه کرد: عید غدیر خم مهم‌ترین روز برای مسلمانان است زیرا در این روز آخرین پیامبر خدا جانشین و امام و وصی بعد از خود را معرفی می‌کند.

وی تأکید کرد: پاسداشت عید غدیر خم برای توجه اذهان به مسئله ولایت دارای اهمیت است مطمئنا تکرار این مسئله و برگزاری جشن و شادی در این روز باعث تبلیغ حقانیت ولایت در تاریخ شیعه است.

مظفری با اشاره به اینکه در روایات هم تأکید زیادی برای تبلیغ و پاسداشت عید غدیر شده است ، گفت: عید ولایت بزرگترین عید شیعیان است و باید در صدر دغدغه مسلمان باشد همچنین جشن عید غدیر باید به عنوان شعائر اسلامی همواره در جامعه مطرح باشد.

کارشناس مسائل مذهبی با تحسین بازسازی واقعه غدیر خم که چندسالی است در نقاط مختلف کشور انجام می شود افزود: غدیر خم تنها یک واقعیت رخ داده در 1400 سال پیش نبوده است بلکه پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر تکلیف مردم را برای قیامت مشخص کرده است.

تا قیامت غدیر خم باید بازخوانی شود

مدیر گروه اخلاق و عرفان امام خمینی(ره) تصریح کرد: تجربه انقلاب اسلامی ایران نشان داده است اگر یک جامعه تحت ولایت قرار بگیرند می توانند رشد کنند و ولایت در پیشرفت و کنار گذاشتن اختلاف و تفرقه و اینکه امت سلام امت واحده شوند نقش اساسی را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد که تا روز قیامت عید غدیر بازخوانی شده و جشن گرفته شود و عملاً افراد به سمت ولایت بروند و قدر این نعمت بزرگ الهی دانسته شود.

کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه در عصر معاصر پیروی از ولایت پیروزی های بزرگی نصیب مسلمانان کرده گفت: در عصر حاضر تنها پرتویی از ولایت را تحت عنوان ولایت فقیه درک کردیم و این همه نعمت نصیب ما شده است  اگر نگاهی به کشورهای اطراف بیندازیم مشاهده می کنیم علی رغم اینکه چند برابر ایران در مسیر آرمان های خود کشته داده و مصیبت کشیدند اما آن موفقیت هایی که ملت ایران داشتند را نداشتند.

مظفری افزود: یک عامل بسیار مهم در پیروزی های ملت ایران پیروی از ولایت فقیه بوده است وقتی یک مرد الهی و انسان خدایی رهبری جامعه را به عهده می گیرد کشتی این امت را خیلی سریع‌تر به سرمنزل مقصود می‌رساند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: حالا تصور شود که رهبری این جامعه مستقیماً توسط خود امام باشد و ولایت ظاهری و باطنی اعمال شود مطمئناً سرعت پیروزی‌های آن جامعه چند برابر خواهد شد لذا ما که تا حدی طعم ولایت را چشیدیم جا دارد همواره مبلغ غدیر باشیم و تلاش کنیم به آن ولایت اصلی یعنی ولایت امام زمان(عج) برسیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تا قیامت غدیر خم باید بازخوانی شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه