اخبار داغ

آیت‌الله ممدوحی :

ولایت‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است

ولایت‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که مردم ایران قدردان ولایت هستند، گفت: ولایت‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که عید غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمین است، اظهار داشت: واقعه غدیر و اقدام بسیار مهمی که حضرت محمد (ص) در این روز انجام دادند درواقع جلوی انحراف دین را گرفت و اجازه نداد که عده‌ای از مشرکین به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: معرفی حضرت علی (ع) به‌عنوان ولی مردم نه‌تنها دین اسلام را کامل کرد بلکه مسیر امامت و ولایت‌فقیه را نیز روشن ساخت و مشخص شد که بعد از پیامبران، این امامان هستند که زمامدار حکومت و هدایت مردم خواهند بود.

آیت‌الله ممدوحی به جایگاه ولایت‌فقیه در عصر حاضر و نائب بودن ایشان در زمان غیبت ولی‌عصر (عج) اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم جمهوری اسلامی ایران ولایت‌پذیری است و این مهم بارها به اثبات رسیده است.

وی بابیان این‌که تمام هستی این کشور مال ولایت است، ابراز داشت: در شب‌های احیاء و شهادت حضرت علی (ع) عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌هایی که مردم به‌صورت خودجوش و یکپارچه انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که به چه میزان مردم ولایت‌پذیر بوده و دوست دار اهل‌بیت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در روز غدیر خم مردم با تمام وجود در خدمت ولایت هستند و این مهم را می‌توان در مراسم‌های شادی و برنامه‌هایی که مردم برای پاسداشت این عید بزرگ دارند، مشاهده کرد.

وی ولایت‌پذیری را عامل بقای نظام و اسلام عنوان کرد و گفت: مردم ایران اسلامی عاشق اهل‌بیت (ع) هستند و طی این 40 سال بارها نشان دادند در مسیری حرکت می‌کنند که امامان و اهل‌بیت (ع) آن را نشان داده و بر آن تأکید کرده‌اند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه