اخبار داغ

پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت مسکن

پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت مسکن
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش قیمت مسکن در مرداد امسال، گفت: با این روال قیمتی در آینده نزدیک، نرخ‌ها در بخش مسکن باید به صورت محسوسی کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عبدالناصر همتی در گفت وگوی ویژه خبری با یادآوری این‌که تورم نقطه به نقطه طی 4 ماه گذشته کاهنده بوده است، اظهار کرد: شتاب افزایش قیمت ها کم و ترس هایی مانند تورم ونزوئلایی در ایران برطرف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان این‌که می دانیم بیشترین فشار به طبقات متوسط و پایین جامعه وارد می شود، اما در تلاشیم که به سمت احیا برویم به بازار مسکن اشاره کرد و افزود: در ماه جاری (مرداد 98) برای اولین بار نرخ مسکن کاهش یافت و رسماً معاملات مسکن کاهشی بود. این مسئله نشان می‌دهد روند افزایشی نه تنها متوقف شده بلکه معکوس شده است.
,
 
,
وی یادآور شد: بنابراین مسکن در کشور زیاد است و با این روال قیمتی در آینده نزدیک، نرخ‌ها در این بخش باید به صورت محسوسی کاهش یابد.
,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان این‌که افزایش وام خرید مسکن فعلاً مناسب نیست،‌ تصریح کرد:‌ این طرح نیازمند بررسی است؛ باید براساس برنامه ریزی برای حفظ نقدینگی سیاست در حوزه مسکن را اعمال کنیم.
,
 
,
به گزارش تسنیم، اواخر فروردین ماه امسال مدیر اعتبارات بانک مسکن از مخالفت بانک مرکزی با وام 280 میلیون تومانی خرید مسکن خبر داده و گفته بود: بر اساس سیاست‌های بانک مسکن وام ساخت به 170میلیون تومان افزایش یافت.
,
 
,
محمدحسن علمداری با یادآوری این‌که به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف وام خرید مسکن به 280 میلیون تومان را دادیم که با آن مخالفت شد، افزود:‌ با توجه به سیاست‌های اعتباری بانک مسکن، وام ساخت برای سازندگان حرفه‌ای دارای صلاحیت را به 140میلیون تومان افزایش دادیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که در صورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مسکن 170 میلیون تومان وام به سازندگان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: صلاحیت سازندگان را ادارات راه و شهرسازی و انجمن انبوه‌سازان تأیید می‌کنند.
,
 
,
مدیر اعتبارات بانک مسکن با ابراز این‌که سیاست‌های اعتباری بانک به شعب ابلاغ شده است میزان سود تسهیلات جدید ساخت را 18 درصد اعلام کرد و گفت: پیش از این وام ساخت 90 و 110 میلیون تومان (در صورت استفاده از فناوری‌های نوین) بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه