اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

اعمال مستحبی روز غدیر برای نزدیک شدن قلوب مؤمنان به یکدیگر است

اعمال مستحبی روز غدیر برای نزدیک شدن قلوب مؤمنان به یکدیگر است
کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه باید درباره اطعام در روز عید غدیر فرهنگ سازی های عمقی بیشتری انجام شود، گفت: می توان با حداقل ها هم یک خانواده و یا یک نفر را اطعام داد و این گونه فرهنگ سازی اطعام در عیدالاکبر گام مؤثری برداشت، چرا که تمامی اعمال وارد شده در این روز، برای نزدیک شدن قلوب مسلمانان به یکدیگر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ امروز روز عید غدیر است، روزی که در آن ابلاغ رسالت پیامبر کامل می شود و امام علی(ع) دست در دست پیامبر(ع) به عنوان ولی، سرپرست و امام عالمیان تعیین می شوند، فلسفه غدیر ولایت و ولایت پذری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

در این روز اعمل بسیاری وارد شده که با انجام هر کدام از آن عبادات ثواب کثیری به مؤمنان می رسد و یکی از این اعمال که در راستای توجه به جامعه و خشنودی مردم است را اطعام دادن برشمرده اند.

,

در کتاب صفحه 464 جلو نخست کتاب إقبال الأعمال از امام رضا(ع) نقل شده است که: «کسی که در روز غدیر مؤمنى را اطعام کند مانند این است که همه پیامبران و صدیقان را اطعام کرده باشد».

,

برای بهره برده از برکات غدیر، باید فلسفه آن به خوبی تبیین شود
در این باره «بتول عبدالملکی» کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ غدیر خم را بزرگ ترین عید مسلمانان دانست و گفت: اگر عید غدیر به درستی تبیین شود، همه از برکات آن به خوبی بهره مند می شوند و مصیبت های بعد از رحلت پیامبر(ص) که ائمه اطهار(ع) به دلیل نشانختن فلسفه غدیر بود.

, برای بهره برده از برکات غدیر، باید فلسفه آن به خوبی تبیین شود, برای بهره برده از برکات غدیر، باید فلسفه آن به خوبی تبیین شود,
,

 اعمال مستحبی روز غدیر برای نزدیک شدن قلوب مؤمنان به یکدیگر است
وی اظهار کرد: در این روز اعمال مستحبی بسیاری وارد شده است، که عمده این اعمال به صورت اجتماعی است تا همه بتوانند با هم و در کنار یکدیگر از آن برای ارتقا خود بهره بگیرند، اینکه گفته می شود در این روز ثواب اطعام دادن بسیار بسیار بالاست به دلیل آن است تا مهر و محبت را در این روز در دل ها کاشته شود.

,  اعمال مستحبی روز غدیر برای نزدیک شدن قلوب مؤمنان به یکدیگر است,  اعمال مستحبی روز غدیر برای نزدیک شدن قلوب مؤمنان به یکدیگر است,
,

این کارشناس مسائل فرهنگی با تأکید بر اینکه اعمال مستحبی روز غدیر برای نزدیک شدن قلوب مؤمنان به یکدیگر است، افزود: در این روز همه باید سعی کنیم برای انتقال مهر و محبت از هر روشی بهره بگیریم حتی با یک سلام دادن و یک لبخند زدن.

,

عبدالملکی تصریح کرد: زمانی که مؤمنان گردهم جمع می شوند و به همدیگر اطعام می دهند، همین بهانه زمینه ساز نزدیک شدن قلب های آنان به یکدیگر و ایجاد شادی و نشاط عمیق آن ها در چشیدن وحدت و همدلی می شود.

,

مؤمن باید برای کسب ثواب زیرک باشد
وی عنوان کزد: شاید کسی بگوید در این روزگار اطعام اقوام و خویشاوندان و مهمتر محرومان کار سختی است، اما مؤمن باید زیرک باشد و از هر لحظه لحظه عمرش برای کسب ثواب بهره بگیرید، چه اشکالی دارد که امروز در چنین روزی مادر خانواده هر غذایی که طبخ می کند با نیت اطعام در روز عید غدیر باشد و از ثوابش بهره مند شود.

, مؤمن باید برای کسب ثواب زیرک باشد, مؤمن باید برای کسب ثواب زیرک باشد,
,

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: دلشاد کردن حتی اعضای خانواده در این روز ثواب بسیاری دارد، تا فرزندان مان هم لذت و شیرینی عید غدیر را در اعماق وجوشان درک کنند.

,

سفارش به قرض گرفتن برای اطعام در روز غدیر، نشان دهنده اهمیت این امر است
عبدالملکی تصریح کرد: ثواب اطعام دادن در این روز آنقدر سفارش شده است که در روایات آمده برای اطعام دادن هم اگر قرض گرفتید مانعی ندارد.
وی تأکید کرد: عید غدیر، عیدالاکبر است و سنت حسنه نذری دادن و اطعام در این روز باید بیشتر از این ها مورد توجه قرار گیردواین امر مستلزم تبیین روایات برای آحادمردم در جامعه است.

, سفارش به قرض گرفتن برای اطعام در روز غدیر، نشان دهنده اهمیت این امر است, سفارش به قرض گرفتن برای اطعام در روز غدیر، نشان دهنده اهمیت این امر است,
,
,

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد:امام صادق(ع)فرمودند که «غذا دادن به یک مومن درروز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.»،چرا ما نباید از این ثواب بهره ببریم تا توشه راهمان در آخرت شود.

,

برای اطعام در روز غدیر، باید فرهنگ سازی عمقی بیشتری شود
عبدالملکی با اشاره به اینکه باید درباره اطعام در روز عید غدیر فرهنگ سازی های عمقی بیشتری انجام شود، عنوان کرد: می توان با حداقل ها هم یک یک خانواده و یا یک نفر را اطعام داد و این گونه فرهنگ سازی اطعام در عیدالاکبر گام مؤثری برداشت.

, برای اطعام در روز غدیر، باید فرهنگ سازی عمقی بیشتری شود, برای اطعام در روز غدیر، باید فرهنگ سازی عمقی بیشتری شود,
,

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ امام صادق(ع) می فرمایند: عید غدیر، روزى است که رسول خدا(ص)، على(ع) را به عنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفى کرد، بعد به عنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز، روز روزه دارى و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینى رفتن است. آن روز روز کسب خشنودى خداى مهربان و به خاک مالیدن بینى شیطان است: پس چه نیکوست در این عید بزرگ ضمن تهیه بهترین غذا برای خانواده، مومنین را نیز اطعام دهیم تا این سنت شریف فراموش شده احیا شود.

,

و حرف آخر ما؛ می شود با کمترین ها هم اطعام دهیم و این گونه دلی را در بزرگترین عید مسلمانان شاد کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه