اخبار داغ

فاش شدن قرارداد سری 3 میلیارد دلاری امارات با اسرائیل

فاش شدن قرارداد سری 3 میلیارد دلاری امارات با اسرائیل
امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای خرید هواپیماهای تجسسی پیشرفته امضا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه اسرائیلی هاآرتس فاش کرد که امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای خرید هواپیماهای تجسسی پیشرفته امضا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر شد فاش شده است که کار بر این قرارداد سری از ده سال پیش شروع شد و ارزش آن به 3 میلیارد دلار رسید و اسرائیل از طریق «ماتی کوخافی» تاجر اسرائیلی طرف سری در این قرارداد بود. همچنین امارات در عمل یکی از این هواپیماها را تحویل گرفته است.
,
 
,
هاآرتس بر اساس اسناد درز کرده به بیرون که به آنها دست یافته نوشت که بخشی از پول این قرار داد به شکل نقدی پرداخت شده است.
,
 
,
 این روزنامه صهیونیستی نوشت که نام مسئولان برجسته ای در امارات با این قرارداد گره خورده است.
,
 
,
این قرارداد شامل دو هواپیمای تجسسی می شود که یکی از آنها یک سال پیش به امارات تحویل داده شد و پس از سوار کردن سامانه ها در آن،  به منظور تحویل نهایی آن به ارتش امارات در سال آینده، طی هفته های اخیر شروع به انجام پروازهای خود کرده است.
,
 
,
این در حالی است که پیش از این وال استریت ژورنال فاش کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدارهایی سری را میان مقامات امارات و رژیم صهیونیستی ترتیب داده تا بتوانند برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر همکاری کنند.
,
 
,
این روزنامه نوشت:چندین مقام آگاه آمریکایی اطلاع داده‌اند که واشنگتن در چندین ماه گذشته، دیدارهایی سری را میان مقامات اماراتی و اسرائیلی ترتیب داده تا به تبادل اطلاعات بپردازند و به طور هماهنگ برای مقابله با آنچه «افزایش روزافزون تهدیدات از سوی ایران» خوانده شد، تلاش کنند.
,
 
,
به گفته این منابع آگاه، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران این دیدارها را ترتیب داده تا رژیم اسرائیل و کشورهای عربی بتوانند با آنچه که‌ «افزایش نفوذ تهران در منطقه» خوانده شد، مقابله کنند.
,
 
,
اولین دیدار میان مقامات مربوطه در بهار امسال و دومین دیدار اخیرا روی داده است. تنها تعداد انگشت‌شماری از اعضای دولت آمریکا از وقوع چنین دیدارهایی اطلاع داشته‌اند.
,
 
,
این گفت‌وگوها هنوز در مراحل مقدماتی به سر می‌برند اما آمریکا، اسرائیل و امارات قرار است همکاری‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک خود را برای مقابله با ایران افزایش دهند.
,
 
,
منبع: جماران
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه