اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است/ در جریان غدیر خم، ولایت امیرمومنان(ع) تثبیت شد

عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است/ در جریان غدیر خم، ولایت امیرمومنان(ع) تثبیت شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عید غدیر خم، عید ولایت و امامت بوده و در جریان غدیر خم، ولایت امیرمومنان(ع) تثبیت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) در میاندوآب در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: دوستدار و پیرو اهل بیت(ع) بودن تنها با گفتن نمی شود بلکه باید در عمل نیز این را نشان داد که دوستدار و پیرو اهل بیت(ع) هستیم و خداترس باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) و با بیان ویژگی های مومنان و شیعیان واقعی، افزود: متواضع بودن نخستین ویژگی یک شیعه است.

,

وی گفت: خشوع، ذکر و یاد خدا، نماز خواندن و روزه گرفتن، دستگیری از نیازمندان و فقرا و احسان و رسیدگی به مستضعفان و نیازمندان، صداقت و راستگویی، امانتداری و عیب جویی نکردن و عیب مردم را نقل مجالس نکردن و بدگویی نکردن در مورد مردم از مهم ترین ویژگی های یک شیعه واقعی است.

,

امام جمعه ارومیه با اشاره به واقعه غدیر خم، تصریح کرد: عید غدیر خم، عید ولایت و امامت بوده و در جریان غدیر خم، ولایت امیرمومنان(ع) تثبیت شد.

,

قریشی اظهار کرد: چگونه ممکن است دینی که برای کوچکترین جزئیات زندگی ما دستور و برنامه دارد، به مسئله جانشینی پیامبر اکرم(ص) بی توجه باشد.

,

وی با بیان اینکه محکم ترین دلیل بر مسئله غدیر علاوه بر اسناد و روایات و آیات، دلیل عقلی و منطقی است، گفت: اگر غدیر خم نبود در واقع دین ناقص بود و در واقع عید غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت است.

,

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در روایات اهل سنت و شیعه به موضوع غدیر خم اشاره شده است، اظهار کرد: در غدیر خم، مسئله دوستی و محبت نبود بلکه مسئله ولایت، امیری و حاکم بودن علی بن ابیطالب(ع) بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه